Afføring 4 gange dagligt

Hej. Ja, nu valgte jeg foder og ernæring, for jeg tvivler altså på, at det er sygdom :slight_smile:

Min overbo har fået kat/ungkat/ældre killing, og de bruger mig som “ekspert” på det meste… I går spurgte hun, hvor ofte katte havde afføring, for deres (Fie) havde det 4 gange i går.
Fie skal til dyrlæge i dag, da det er en hittemis :wink: Så sagde, at de kunne spørge dyrlægen. Jeg kunne ikke lige selv komme på, hvorfor katten :tihi: hun skulle have så meget afføring i løbet af en dag. Normalen er her er 1 gang pr. kat :). Nogen der har en idé? For nu er jeg blevet nysgerrig… :ups:

Af foder får katten min blanding med FP 21 og andet godt. Og 100 g. vådfoder (Bozita) om dagen. :slight_smile: Mere vil hun ikke spise.
Samtidig syntes min overbo godt nok, at Fie spiser meget tørfoder, men sagde hun til at starte med nok bare skulle forsøge sig med at veje af, hvad Fie plejer at få og så se om det egentlig var så vildt. Kunne ikke lige huske anbefalingen på FP.

Nu er det ikke, fordi jeg føler mig kompetent til at rådgive i sagen. Men her i huset er det ofte to gange om dagen - eller i døgnet, selvfølgelig. Fire gange lyder dog af meget :uha:

Da jeg fik Magic, havde han (som du jo ved :)) dårlig mave i lang tid, og jeg er nået til den konklusion, at han simpelthen ikke var vant til vådfoder, og at det “bare” var det, han skulle vænne sig til. Han har ingen problemer nu.

Kan det være det? At den lille bare skal vænne sig til ny mad? De har vel ikke haft den særlig længe, hvis det var den, du fremlyste tidligere? Men dyrlægen - og de erfarne herinde fra - har jo nok et godt bud på, hvad det kan være. Og om det overhovedet er noget at være bekymret over.

[QUOTE=galath;536484]Nu er det ikke, fordi jeg føler mig kompetent til at rådgive i sagen. Men her i huset er det ofte to gange om dagen - eller i døgnet, selvfølgelig. Fire gange lyder dog af meget :uha:

Da jeg fik Magic, havde han (som du jo ved :)) dårlig mave i lang tid, og jeg er nået til den konklusion, at han simpelthen ikke var vant til vådfoder, og at det “bare” var det, han skulle vænne sig til. Han har ingen problemer nu.

Kan det være det? At den lille bare skal vænne sig til ny mad? De har vel ikke haft den særlig længe, hvis det var den, du fremlyste tidligere? Men dyrlægen - og de erfarne herinde fra - har jo nok et godt bud på, hvad det kan være. Og om det overhovedet er noget at være bekymret over.[/QUOTE]

De har haft den siden midt på ugen før nytår. Ingen har meldt sig, så de får hende vist neutraliseret og øremærket i dag. :slight_smile:
Men i god tro startede hun med af købe Whiskas Junior (til en FORMUE vel at mærke og katten havde jo spist det på 4 dage), så fortalte jeg min holdning til Whiskas, og hun kom så glad og fortalte, at hun havde hun købt dyrlægens fra Føtex :slight_smile: Nu køber hun fra mig til 30-40 kr. kg. og så får den noget godt :wink: Hun syntes det var alt for voldsomt at købe 10 kg til den lille kat ad gangen. :slight_smile:

Dårligt foder giver mere afføring, men synes også fire gange pr dag/døgn (?) er meget…

Synes jeg også. Men hun får nu det samme som mine, og de er på bakken en enkelt gang i døgnet.

Hvad sagde dyrlægen?

De har ikke været afsted i dag. Syntes jeg bare hun sagde, at de ville. Så nu bliver jeg bare mere nysgerrig. Lige før jeg spørger hende, når jeg alligevel skal derud med Bernie på fredag :wink: