Afkøling i haven :)

På en varm sommereftermiddag er det godt at kunne gå lidt ud og få lidt frisk luft i pelsen.


Snowfall :hjerte: Hendes første sæson som bedstemor, uden egne børn. Det går OK…


Bonita, som vil til USA.


Brødrene Bilbo Baggins og Bard Longbow, der vil til Sjælland sammen.


Plette-mor, der også er uden børn. Hun er til gengæld ikke specielt tålmodig med husets smålinger, så hun skal gerne finde sig et godt sted kun med et par flinke voksne katte.


“De røde køer” - Daffe og Vega, uadskillige :slight_smile:


Smukke og dejlige Wendy, også hendes første sæson uden børn. Hun er en sød bedstemor til B-kuldet :slight_smile:

VH
Susanne

Hvis nogen skulle være i tvivl, så gør Diva det helt klart: Det er en hængekøje :høhø:

Hov kom lige til at se, at jeg har lagt den i Susanne W´s tråd. Undskyld Susanne :surrender1: :høhø:

ihh så fine missere du har Susanne! Kan hele din flok godt finde ud af at bo samlet - eller må de deles lidt op?

Jeg har besøgt Susanne, og man skal hele tiden være på vagt - simpelthen fordi der er katte alle steder, stort set uden opdeling. Killingerne var i soveværelset…

Måske du skulle komme og hilse på lørdag d. 6. august, hvor Susanne har inviteret os alle :wink:

De eneste der ikke får lov at gå sammen med andre er de voksne, fertile hanner (af mange grunde!), men alle de andre trives fint med hinanden. Mine hunkatte er som regel søde til at hjælpe hinanden med pasning af killinger på tværs af racer. Undtagelsen er iår Yvette (AKA Prinsessen), der synes at birmakillinger lugter grimt og ser endnu værre ud, og de kan da slet ikke måle sig med hendes de stribede killinger. Hun får derfor lov at flytte efter endt killingesæson, når ellers der dukker et passende sted på. En af forudsætningerne for at bo her er nemlig at man opfører sig ordentligt :slight_smile:
VH
Susanne

Hvordan definerer du/I ‘opfører sig ordentligt’?
Jeg spørger da jeg jo snart får stamnavn og i den for overskuelig fremtid vil udvide min katteflok med et par fertile hunner.
Selvfølgelig skal der ikke være slåskampe eller bid eller i den dur, så det er ikke de yderpunkter jeg spørger efter, mere ‘er et hvæs etc.’ at forvente eller er det ‘alt adfærd skal være positiv’?
Hvor skal jeg som opdrætter tænke på flokken og hvornår er det ok at individerne får plads? Håber mit spørgsmål giver mening :slight_smile:

Hvordan definerer du/I ‘opfører sig ordentligt’?
Jeg spørger da jeg jo snart får stamnavn og i den for overskuelig fremtid vil udvide min katteflok med et par fertile hunner.
Selvfølgelig skal der ikke være slåskampe eller bid eller i den dur, så det er ikke de yderpunkter jeg spørger efter, mere ‘er et hvæs etc.’ at forvente eller er det ‘alt adfærd skal være positiv’?
Hvor skal jeg som opdrætter tænke på flokken og hvornår er det ok at individerne får plads? Håber mit spørgsmål giver mening :slight_smile:

Der skal helt klart ikke være slåskampe, nej :slight_smile: Og de må også gerne hvæse ad killinger - det er sådan set nødvendigt for at sætte de små rødder på plads nu og da. Men jeg vil ikke i længden acceptere at en morkat klapper til de andres killinger bare fordi de er der! Prinsessen giver dem gerne en lussing med en pote fordi hun synes det, og det gider jeg ikke se på i længden. De skal ikke blive forskrækkede over ingenting. Hvis de er irriterende eller uartige, så er det OK at klappe dem en lussing hvis ikke det hjælper med et hvæs; men ikke uden grund. Både Plette-mis og Prinsessen har samme tendens - de er supersøde katte, der er lette at bo sammen med, lette at håndtere og trives fint med andre voksne katte uden gnidninger - men tålmodigheden med killinger af forkert farve er for kort.
Vi havde i en del år en birma hun, der var god til at “hærde” killinger :slight_smile: Hun skældte dem huden fuld - virkelig satte håret på dem med skæld ud og også gerne med nogle skinangreb på deres ører “Jeg rykker ørerne af dig din elendige lille møgunge!”. Men hun gjorde dem aldrig noget i virkeligheden. Det var ene varm luft, og de lærte hurtigt at nogle gange skal man bare lige folde ørerne lidt ned og lade uvejret drive forbi mens hun skælder ud - de blev gode til at aflæse om det var alvorligt eller ej. Men ikke én lussing med poten fik de nogensinde, hun var bare en skrap bedstemor der råbte højt at nu skulle de opføre sig ordentligt, og ingen tog det rigtigt alvorligt fordi det grundlæggende var “god sproguddannelse”. Det var rigtigt fint for alle, og vi mangler hende lidt nu hun ikke er mere.
VH
Susanne

Yes, invitationen er stadig åben :slight_smile: http://www.kattegale.dk/forum/showthread.php?t=56846 - det er ikke hver dag man sådan kan komme gratis i Zoo :slem:
VH
Susanne

[QUOTE=Susanne W;1289225]Yes, invitationen er stadig åben :slight_smile: http://www.kattegale.dk/forum/showthread.php?t=56846 - det er ikke hver dag man sådan kan komme gratis i Zoo :slem:
VH
Susanne[/QUOTE]

Måske der skal oprettes noget hvor vi kan skrive hvad vi slæber med til forplejningen :wink:

Der hygges :wehuu:og de misser er da slet ikke til at stå for.

[QUOTE=Susanne W;1289225]Yes, invitationen er stadig åben :slight_smile: http://www.kattegale.dk/forum/showthread.php?t=56846 - det er ikke hver dag man sådan kan komme gratis i Zoo :slem:
VH
Susanne[/QUOTE]

Det lyder som alletiders arrangement! Desværre er manden til Skanderborg festival og Rosa og jeg skal til begravelse kl 14 hos en nu tidligere beboer her i byen(når man ingen familie har, så må byen træde til…) - jeg må med en anden gang :slight_smile: Kunne være fantastisk at komme ned og se hele din “zoologiske” kattehave :slight_smile: :slight_smile: