Aflivning om lørdagen

Hej.

Er ny herinde, og står desværre i den situation at min kat på 20 år har fået kræft.
Grundet placeringen af, på tungen, så kan der ikke amputeres.
Derfor har jeg arrangeret at hun skal aflives i morgen kl. 13 hjemme.
Dette er fordi min lillesøster skal være tilstede, og da hun bor og arbejder i udlandet, så flyver hun ind lørdag morgen.
Jeg ønsker ikke at dyrlægen skal tage hende væk med det samme, og derfor søger jeg nu et alternativ.

Er der nogen der kender til en dyrlæge som kan tage imod hende om eftermiddagen/aftenen? Hun skal kremeres og i urne.

Bor i Viborg Kommune og ser helst at det er indenfor 2 timers kørsel.

Tusind tak for hjælpen!

4 Synes om

Hej og velkommen :slightly_smiling_face:
Det er vel nok en fin måde at sige farvel på :heart:
Jeg har ikke nogle bud på, om man kan aflevere hende nogle steder, så hvis ikke dyrlægen skal tage hende med, med det samme så er mit bedste bud faktisk at lægge hende i egen fryser.
Jeg ved godt det kan lyde makabert og grænseoverskridende.
Alternativt, så spørg om i må komme til den dyrlæge der afliver hende, senere på dagen og aflevere hende der. :slightly_smiling_face:

5 Synes om

Velkommen til
Kan kun bifalde @_DK_Sugieh . Det er en fin måde og sige farvel på

Har ikke nogle med hjælp til, det du spørger om

Opdatering af forløbet i tilfælde af at nogen skulle finde sig i lignende situation i fremtiden :heart:
Jeg endte med at kontakte Jysk Dyrekremering, som havde mulighed for at tage imod hende ved 16-tiden samme lørdag.

Min søster ankom i lufthavnen kl 9, min mor hentede hende og de ankom ved 10 tiden. Herefter brugte vi tiden sammen til at få sagt farvel til Nuser. Nuser brugte tiden på at spise dåseleverpostej, dåse makrel og drikke væsken fra en masse dåser tun (hun ville ikke have tunen, bare saften).

Jeg havde arrangeret med dyrlægen fra Balle dyreklinik, at hun kom kl. 13 til min lejlighed. Så da tiden kom fik jeg hurtigt betalt, og så satte vi os i sofaen (min mor, mig(med Nuser i armene) og min søster). Dyrlægen gav hende så først noget bedøvende, og Nuser faldt i søvn stille og roligt.

Herefter fik hun den sidste indsprøjtning, og da død var indtruffet med sikkerhed, så tog dyrlægen afsted igen.

Vi tog os derefter vores tid indtil vi var klar til at give finalt slip på hende. Efter nogle timer, lagde jeg hende fint i et af hendes tæpper, som kunne bortskaffes efter. Jeg lagde hende så dækket på passagersædet (med plastik underlag), og kørte afsted. Claus (fra jysk Dyrekremering) tog amukt imod hende, og vi snakkede lidt om hvad jeg ønskede og jeg gav ham den urne jeg havde købt. Han fortalte at hun ville bleve kremeret søndag, og at han ville levere den hjem til mig personligt om tirsdagen.

Jeg har vedhæftet billeder af den urne som jeg fik speciallavet af en keramiker i Frankrig, som er vant til at lave urner til kæledyr.

18 Synes om

Tak for du deler, og sikke en god måde at sige farvel. Og hvor er den urne flot og fin. :hjerte:
:kram:

2 Synes om

Flot afsked med en god ven :lys: :broken_heart:
Urnen er virkelig utroligt smuk.

2 Synes om

Tak for du deler.

Det lyder som det var så god en afsked som det kunne være

:lys:

:kram:

:lys:
:kram:

:lys:
:kram:

:lys:

:kram: :kram: :kram:
til jer tre.

God rejse til jeres dejlige Nuser :lys:

En flot alder Nuser nåede

1 Synes om