Her i nat gav min ilder mig det største chok. Han rev en negl HELT af. Har før det kun oplevet en flækket negl og der er en tændstik eller andet rødglødende ret effektiv måde at stoppe blødningen.
Prøvede først at se om man med kold vand kunne stoppe det det var han IKKE med på. Prøvede så om jeg kunne forbind det med plaster NÆÆÆ nej det ville han ikke. Så kom jeg i tanke om mel eller kartoffelmel eftersigende stoppede sådan en blødning og det prøvede vi og det stoppede blødningen
Så er spørgsmålene: Hvor stor er risikoen for infektion i en afrevet negl, hvad er fare signalerne for en sådan infektion. Hvor “beskidt” er kartoffelmel eller alm mel. Hvilken af dem er mest effektive/optimale. Hvordan kan man ellers stoppe sådan en blødning.
Håber i katte folk kan hjælpe. Min ene kat flækker tit i sine negle når man bider negle(ja han bider negle selv når de er nyklippet:sshh:) men heldigvis aldrig ind til blodåret. Så kunne forestille mig katte folk også står i den akut situation jeg havde i nat :lys-ide: