Jeg har en datter på 12 år der er mulat men hendes hår
.
Vi leder desperat efter en afro frisør, altså en frisør der har godt kendskab til afrohår. Kender du sådan en - lige meget hvor i DK?? På Fyn findes der åbenbart ikke nogen Hun har de mindste afro krøller, og vi har prøvet at trække dem ud - uden held. Det skal lige siges at både min søster og mor er frisør, og har prøvet at trække krøllerne ud, og lave større krøller - begge dele uden held. Nu er hun altså nået den alder hvor hendes udseende betyder rigtig meget for hende. Og vi er villige til at tage hvor som helst hen, men vil selvfølgelig helst kontakte en frisør på anbefaling af nogen der kender til at de er dygtige nok.
Jeg har ikke noget personligt kendskab til nogle - men jeg ved, at der ligger en del på Vesterbro i København …
Hvad er det helt konkret du vil have gjort ved hendes hår?
Har hun kruset hår med små krøller eller?
Hvad med at flette det? At trække håret ud kan hun sagtens med specielle hår produkter specielt lavet til afrohår, men det øelægger håret voldsomt og hun kan risikerer at det hele skal klippes af.
Så vidt jeg ved fra min tid i London hvor jeg kendte en del afro piger. Kan man få lavet store krøller (permanent) og jo flere gange man får det jo mere går de små krusede krøller ud, og bliver til store bløde krøller.
Og nej vi har prøvet med speciel produkter til afrohår og det trækker ikke hendes krøller helt ud, og er for hårdt ved håret.
Eller i hvert fald ind til en frisør med det kendskab, som evt kan give en ide til hvad hun ellers kan gøre ved håret. Fletning kunne være en mulighed, men det er jeg knap så begejstret for.
prøv inde på gasværksvej i KBH - der ligger 3-4 stykker… 2 af dem er ENORMT dygtige - men kan for min død ikke huske hvilke det er…
men gasværksvej er et godt sted at starte
[quote=Battlestar;425538]prøv inde på gasværksvej i KBH - der ligger 3-4 stykker… 2 af dem er ENORMT dygtige - men kan for min død ikke huske hvilke det er…
men gasværksvej er et godt sted at starte[/quote]
Skulle du komme i tanke om det må du godt lige sende mig en PB Så må vi tage chancen og bestille tid der - kommer heeeelt fra Odense.
Der lå engang en afro frisør i ååhh hvad hedder gaden nu, men i Odense ved siden af stats amtet. Ligger den der ikke længere?
Tilføjelse: Afro Basar Christine Nielsen Nørregade 56 5000 Odense Det er denne her, ligger en der ikke mere?
Jeg har ikke været forbi i Nørregade i Odense endnu, men prøver selvfølgelig. Tror dog ikke den ligger der mere … de tager aldrig telefonen.
[quote=SineGry;425520]Hvad er det helt konkret du vil have gjort ved hendes hår?
Har hun kruset hår med små krøller eller?
Hvad med at flette det? At trække håret ud kan hun sagtens med specielle hår produkter specielt lavet til afrohår, men det øelægger håret voldsomt og hun kan risikerer at det hele skal klippes af.[/quote]
Kender ikke nogen afro-frisør, men kom sådan til at tænke på filmen/dokumentaren “good hair”, der netop handler om afrohår og dertil hørende “problemer” og permanent etc. Den er fyldt med info og så skader det selvfølgelig ikke at det er Chris Rock, der er “vært”
i odense ligger der vist også en ved siden af copyshoppen, hvad gaden hedder kan jeg ved min død ikke komme i tanke om.
håber du ved hvor jeg mener ellers må jeg lige i gang med et bykort :?
[quote=Fire misser;425510]Jeg har en datter på 12 år der er mulat men hendes hår
.
Vi leder desperat efter en afro frisør, altså en frisør der har godt kendskab til afrohår. Kender du sådan en - lige meget hvor i DK?? På Fyn findes der åbenbart ikke nogen Hun har de mindste afro krøller, og vi har prøvet at trække dem ud - uden held. Det skal lige siges at både min søster og mor er frisør, og har prøvet at trække krøllerne ud, og lave større krøller - begge dele uden held. Nu er hun altså nået den alder hvor hendes udseende betyder rigtig meget for hende. Og vi er villige til at tage hvor som helst hen, men vil selvfølgelig helst kontakte en frisør på anbefaling af nogen der kender til at de er dygtige nok.[/quote]
Hvorfor tager du ikke ind i bazar fyn i odense og bruger deres frisør som ligger lige inden for indgangen fra parkeringspladsen, min søn er mulat og bliver altid klippet der, og jeg har et par veninder med mulatpiger som også får ordnet hår der.:)
Hej
der ligger også 2 afro-frisører i Slagelse på Sweitzerplads. Jeg ved ikke hvor gode de er.
Hvordan gik det, fandt du en frisør?