AFSTEMNING - Synes du det er ok....?

AFSTEMNING :smiley_cat:

Synes du at det er ok at klæde sin kat ud?
Som for eksempel her:
https://youtube.com/shorts/UTBcPYykJno?feature=share

JA = :grin:

NEJ = :cry:

Jeg synes det er ok hvis katten ikke virker generet af det, ligesom på videoen.
Men selvfølgelig ikke, hvis den ikke vil.

Jeg er enig med dig…
Nogle vil måske kalde det udklædning, men noget der kunne få mig til at smile var at se @Gizzemissen s junior og Gizmo med butterfly på katteudstillingerne. De havde intet imod det og var så smukke og søde med dem på. Desværre lever de 2 ikke længer, men mine minder om de 2 og deres butterfly vil jeg nok aldrig glemme.

6 Synes om

Altså katten har halen løftet højt, det ville den ikke have hvis den hadede at være klædt ud…

Herhjemme bruges der butterfly ved festlige lejligheder…

4 Synes om

Jeg takker på drengenes vegne :heart:

Mht. min mening om katte og udklædning: tager katten det med så ophøjet ro som katten i dit link eller Rover (tjek ham på YouTube) så fint med mig. Bare det hele tiden er katten der bestemmer til hvad og hvor længe den vil være med.

9 Synes om

Hvor er de søde :slight_smile:

På kattens præmisser kan jeg ikke se problemet.
Jeg købte også for en del år siden et bling-halsbånd som kun bruges til billeder. Min gamle russer elskede at have den på (han kendte sit værd :hoho: ).

Det er ikke så længe siden jeg prøvede den til Laffe-drengen og han opdagede knap nok at han fik den på :slight_smile:

Hvis nu han hadede den, så skulle den selvfølgelig ikke bruges :slight_smile:

15 Synes om

Nej det synes jeg ikke. Kan dog ikke finde ud af at stemme :woozy_face:

1 Synes om

Du sætter bare den grædende emoji ved indlægget. :slight_smile:

2 Synes om

Både og. Som udgangspunkt er jeg egentlig modstander af det, men jeg er nok også af den holdning, at hvis katten er ligeglad med det, så er det okay til en vis grad. Jeg ville fx ikke synes det var okay den var klædt i en heldragt dagligt, i stil med det på videoen, men kortvarig en gang imellem vil være nogenlunde okay. Halsbånd, butterfly og slips, synes jeg er mere okay, men igen, ikke hele tiden.

2 Synes om

Jeg vil gerne katte lærer at have ting på (til en hvis grad)
Jeg vil f.eks. gerne de er ligeglade med en dragt hvis en hunkat piller i et sterellisations sår…

Jeg sætter igså pris på at fertille hanner kunne bruge en ble når de var sammen med resten af ens katte (har dog ikke en fertil hankat)

Så på mange måder forstår jeg ideen med at lærer dem at bruge tøj, men altid alting til en hvis grænse…
Jeg forstår jo også hvorfor nogle hunde har behov for sko eller regntøj. Så altting til en grænse, men gizmo og junior elskede jeg… deres tøj var sød og godt

2 Synes om

Som udgangspunkt er mit svar - but why…? :thinking: :face_with_raised_eyebrow:

Men så fik bla. @line_refsgaard’s svar mig til at reflektere lidt - og der kan jo faktisk være en ide i at vænne katte til at blive udsat for den slags i “fredstid”, aka. gradvis tilvænning.

Krave, bodystocking og sele har jeg selv måtte udsætte mine katte for, i forbindelse med diverse dyrlægekrævende events - og set fra kattens perspektiv, er der nok næppe forskel på at blive proppet i en bodystocking eller pakket ind i et fastelavnskostume…

4 Synes om

Min indstilling til katte og tøj er det samme som hunde og tøj. Er der en god grund til at give dem noget på er det i orden, men give dem tøj på bare fordi de skal se søde ud så nej. De ser søde nok uden.

7 Synes om

Enig med @Kamilia - hvis man gør det for dyrets skyld, fordi der er en god grund til det, fint. Gør man det for sin egen skyld, fordi man synes det er sjovt, sødt, hyggeligt, gerne vil tage billeder til Insta, så står jeg helt af. Og der er, så vidt jeg kan forstå, trends på Instagram og TikTok (kommer der ikke selv), som netop går ud på at klæde dyr ud. Jeg mener, Dyrenes Beskyttelse har haft nogle opslag om det for nylig.

5 Synes om

Så længe katten ikke er generet af det så tænker jeg det er okay. :blush: Ikke hele tiden men til en enkelt video hvor katten ikke virker generet af det. Jeg ved mine ville hade det, så jeg ville aldrig selv gøre det

Her er katten generet og der er ingen yderligere formål med det end gak og løjer :grin:
Men, det er et statement og han var i den for at blive fotograferet :smile::+1:t2:
Ingen dyr eller mennesker led overlast, stoltheden har måske fået et knæk :sunglasses:
Men nej, katte har tøj på fra fødslen (de fleste) og imo skal de ikke blive små “designer-symboler” som nogle hunde er :wink:

9 Synes om