Hakkebøf med bløde løg, brun sovs og kartofler
Det bliver det til da vi dropper at grille da vejret ser noget gråt ud…de har lovet torden her
Har stadig en lille halv svinemørbrad… så sidder og kigger på opskrifter for at få lidt inspiration
Gammeldaws flæskesteg ( kamsteg ) med rødkål og nyopgravede kartofler - I morgen er det dejlig nem, for resten af stegen bruges til biksemad.
Til aftenskaffe står den i dag på hjemmelavet jordbær triffli
Tror det bliver en grøn karry gryde med kylling og wok grønsager .
En Nupo ‘‘Café latte’’ shake
I aften står den på grillet svinemørbrad lagt i hvidløgsmarinade siden i går i køleskabet mam mam sammen med grillet majskolber, nye kartofler og en blandet salat og til dessert hjemmelavet solbær/himbær og jordbær is med chokolade stykker MAMSE
Hmmm… jeg har valgt at marinere den der svinemørbrad - så den er først klar i morgen til Jan og mig…
I stedet bliver det så til et par stykker rugbrød med hhv bøftomat, rødløg, ovenpå lidt minimum friskost, og kyllingepaté med agurk, snapærter og forårsløg… til dessert en hel masse ribs i en portion skyr…
Vi skal have krebinetter, med grøntsager og nye kartofler - ved ikke med sovsen, det bliver en surprise Vi har købt ind til Brownies, men Mads (13 år) nægter at bage dem før vi har spist - ellers æder hans mor dem bare
[QUOTE=Alice;633197]Gammeldaws flæskesteg ( kamsteg ) med rødkål og nyopgravede kartofler - I morgen er det dejlig nem, for resten af stegen bruges til biksemad.
Til aftenskaffe står den i dag på hjemmelavet jordbær triffli :-)[/QUOTE]
Den der jordbærtrifli… Kunne du ikke være så venlig at dele den med mig/os andre? Altså opskriften
I dag skal vi have chili (med chili faktisk ;)) con carne. Og så putter jeg peberfrugt og gulerødder i for at give noget mere grønt Overvejer at putte friske ærter i også.
Men tror ikke det bliver vel modtaget :surrender1:
Kom af med næsten 100 kr. mere i Netto end vi normalt handler ind for i Rema til en uge, men så er størstedelen af grønsagerne også danske - og de får frisk frugt og grønt dagligt Og der røg jo nok også en ting eller to ned i kurven, som ikke stod på listen
Hmm havde stegt en rebbens steg men havde endeligt ikke lyst til den , så den er sat til køl.
Istedet fik vi pasta med frisk basilikum - mozzarella - pamaskinke og skønne sol modne tomater og godt med frisk kværnet sort peber .
Jeg skal have resterne af den flanksteak fra i går.
Og der skal hotte BBQ beans og et hvidløgsflute til.
Vi skal have spaghetti med massere af hvidløg i
Vores aftensmad er et par ostemadder og en tår kaffe
I middags var vi nemlig til en dejlig frokostbuffet i Marienlyst så vi er ikke rigtig sultne nu.
Vi fik forskellige slags sild, æg med rejer, fiskefilet, skinke med asparges og italiensk salt, tarteletter med høns i asparges, flæskesteg, medisterpølse, leverpostej med tilbehør, og kiks med forskellige oste og ananas og melon
Jeg laver helstegte rødspætter lige om lidt…dertil rugbrød. Dessert…is
Jeg har spist nye kogte kartofler og majskolber med smørsovs og salt…ummm:)
I aften stod den på rådyrsteaks af køllen fra min mors seneste buk med grillede kartofler i folie og en “grov” salat.
I morgen står den på pariserbøf fra min første buk
Onsdag står den på rådyrryg - min morster kommer fra Schweiz, så vi skal have god mad!
Torsdag har vi ingen planer for endnu
Fredag tager vi ud og spiser på en lille “lokal” resturant - Tambohus Kro & Resturant - mumse mumse mums! (Overvejer kraftigt at bestille deres stegt ål - FØJ den er lækker, som de laver den!)
Her blev det til hjemmelavet kartoffelsalat og græsk inspirerede hakkebøffer (en røvfuld frisk hakket bredbladet persille og hvidløg iblandet kødet). Det smagte fantastisk
Okseculotte og risotto m friskost og asparges, hertil stegte portobellosvampe…
Ikke at forglemme din hjemmelavede tiramisu
Oprydning fra køleskabet så det blev til en tallerken med hvidløgsost, Roquefort, Comte, melon, waldnøddepølse og Choriso