Aftensmad i Juni

Rugbrød med æg og rejer.

Og så løb vi tør for gas midt i madlavningen. Godt med en god ovn som kunne overtage det meste og en grill panden til kødet.

Hjemmelavet pizza :savle:

Stærktkrydrede oksekødboller m broccoli"couscous"…
Når jeg kommer hjem er der lidt kogt æg til en æggemad med en tomat…

Har et trip med pasta og flødesovs, så det bliver det igen i dag. Pastaen er naturligvis glutenfri og fløden har aldrig set en ko, men i stedet lavet på soja.

Jeg vil bruge følgende grøntsager:
Asparges
Butter Nut Squash
Forårsløg
Champignon
Evt. spidskål

Det blive en stor portion, det er altid godt med mad til flere dage og evt. fryseren.

Bagte flutes i går og i dag tror jeg sørme et af dem skal bruges til hjemmelavet hotdogs i bedste intet at spilde stil. Glæder mig ligefrem. Har sukkerfri agurkesalat, råløg etc - tror det bliver godt

Rødspættefileter rullet sammen om pikantost og spinat. Kartofler og salat.

Venligst
Dorthe

Kyllingefillet’er, pandestegte ris med grønt og rå grønsager til. Dessert …en isvaffel nydt i haven mens misserne rumsterede rundt.

Ovnstegt skinkemignon med flødekartofler og en blandet salat.

En meget tynd pizza med lidt tomatsovs , rosmarin, merian og mozzarella.
Når den er bagt kommes serrano skinke og friske basilikum på, dertil skal vi have en spidskål/ feld salat.
og til desserten/kaffe jordbær cheescake

Æggekage - og en romkugle til dessert;)

Venligst
Dorthe

Svigermor har inviteret os ud at spise kinesisk, det skal nok blive hyggeligt.

Frankfurter pølse og hvidløgsflutes til manden.
Tofu filet med Bärlauch pesto og salat i en hjemmebagt bolle til mig.
Og Viennetta is med jordbær til dessert, til os begge.

[QUOTE=louiseogbuster;1183820]Har et trip med pasta og flødesovs, så det bliver det igen i dag. Pastaen er naturligvis glutenfri og fløden har aldrig set en ko, men i stedet lavet på soja.

Jeg vil bruge følgende grøntsager:
Asparges
Butter Nut Squash
Forårsløg
Champignon
Evt. spidskål

Det blive en stor portion, det er altid godt med mad til flere dage og evt. fryseren.[/QUOTE]

Ekko, med et par æg ved siden af

Pariserbøf med spejlæg og for en gangs skyld var det undertegnet der lavede maden. Dessert en isvaffel…misserne har fået kyller

Havde et stykke æggekage med lidt tomat/løgsalat med på job - rester fra frokosten :wink:
Sidder nu med en ostemad og lidt rysteribs…

Er græsenke resten af ugen og i dag orker jeg ikke det store.
Var heldig at finde nogle birkel nudler bagest i skabet.
Så i aften giver det nudler med basilikum og mormors fattigmands sovs( tomat pure blandet med sennep )
og et par weinerpølser.

Millionbøf og verdens bedste spagetti og jeg er huuundesulten efter 3 km gåtur i skoven

Grydestegt kylling med brun sovs og kartofler

svinekæber i hvidvin m. rosmarin, hvidløg og tomater