Aftensmad i Juni

Ny måned, ny mad :slight_smile:

Vi skulle have haft frikadeller med nogle kartofler til… Men 70% af kartoflerne var grønne og det hakkede svinekød lugtede surt :S
Så det bliver vidst bare til brød i dag…

Her blev det til grøntsags-ruskumsnusk med løg, champignon, aubergine, spinat, tomat, røget tofu og sojabønne-nudler.
Dertil et par kogte æg.

Spicy kødboller i tomatsauce med squashpasta :savle:
Og jeg har lige sat en rabarbertærte i ovnen den tager vi til kaffen med lidt flødeskum.:savle:

Absolut ingenting… min stakkels mave :frowning:
Måske lidt proteinshake senere - har noget, der kan laves på vand…

jordbærgrød med mælk

vildsvinekølle (spækket med en pakke tam bacon for at fjerne den ramme vildtsmag) med timian, rosmarin, oregano, laur- og enebær, smørdampede nye danske kartofler, smørsovs …måske med en kvast persille…hjemmelavet vanilje is med ouzo marineret banan, flamberet i cognag serveret med lun ahornsirup

[QUOTE=Jim;1180917]vildsvinekølle (spækket med en pakke tam bacon for at fjerne den ramme vildtsmag) med timian, rosmarin, oregano, laur- og enebær, smørdampede nye danske kartofler, smørsovs …måske
med en kvast persille…hjemmelavet vanilje is med ouzo marineret banan, flamberet i cognag serveret med lun ahornsirup[/QUOTE]

:savle: pokkers at min mave ikke har det ok… kunne ellers sagtens nå frem til middag :wink:

Her står den på LCHF ristet bolle med lidt smør eller lidt ost… min stakkels mave :frowning:

Formiddagsmad…laksefrikadelle på rugbrød…og delt med Rasmis og Simba 67

Makrel fyldt med persille, grønne asparges, smørsovs og nyopgravede kartofler.

Mørbradgryde med en masse grøntsager og ris. Misserne skal have kyller.

Chicken nuggets med mandel/parmesanpanering og masser af salat

En lækker salat og dertil hotwings.

Grillspyd og marineret nakkekoteletter på grillen dertil salat og flute og til dessert har jeg lovet Samson min yin og yang chokolademousse

Stjerneskud - og senere skal vi smage den ølkage, som lige nu er i ovnen mums

Venligst
Dorthe

I går grillede vi til frokost, store blodige bøffer og pølser i svøb med salat og flutes, aftensmaden var frugtfad.
I dag skal jeg for første gang prøve at lave tarteletter, traditionel dansk madlavning med opbagte og jævnede ting er bare ikke min stærke side, så nu må vi se om det lykkedes eller om vi ender med justeat:ups:

Min mand skal have 2 røde stegte pølser med brasede kartofler.
Jeg skal have lasagne af majspasta, stegte champignon i skiver, sojakød, rød peberfrugt, ærter og majs. Og med ost ovenpå.

Æv… oksemedallionerne er stadig noget nær gennemfrosne :frowning:
SÅ aftensmaden bliver noget hjemmelavet LCHF pizza med tomatsauce parmaskinke, frisk basilikum og masser af bøffelmozarella… det var den oprindelige plan…
Men så må vi jo bare drikke fantastisk italiensk vin til italiensk bondemad :slight_smile:

Svinemørbrad med tomatsalat

I aften står det på hotdog med det hele og drengene får det sidste chokolademousse til dessert.

Ost… masser af ost… enorme mængder af ost :klap:
Dertil lidt hjemmebagt stenalderbrød, et LCHF formbrød (lavet på blendede macadamianødder og mandelmel - det er gåååååt!)…
Og fordi jeg er sød, er der tiramisu med hjemmedyrkede skovjordbær til dessert. :savle: