Aftensmad - oktober

Det smagte bare fantastisk godt med noget rodfrugtmos og en god rødvin til :savle:

Heldigvis er der nok til i morgen også :thumbup:

Igår fik vi osso buco gryde med ris til - Idag skal vi vist have kalkun snitzler med et eller andet til :slight_smile:

Jeg skal lave brunkål med stegt medisterpølse. Dertil masser af stærk sennep og hjemmebagte rødbedeboller.

Andesteg med rødkål, brunere og hvad der ellers hører til :slight_smile:

Til middag har vi fået, ja jeg tør næsten ikke sige det…
Saltede sild og det lige fra spanden,mange af jer kender det nok ikke.
Jeg ved ikke om det er en gammel lollandsk ret.
Det smager skønt, men man skal nok kende det for at kunne lide det.
Det er såååå salt at man resten af dagen kun tænker på sodavand:tihi:
Dertil en lille snaps som man SKAL have til de sild :slight_smile:

Vi har spist så meget sammen med ungerne som var på besøg at til aften skal vi bare have hver en hjemmelavet hotdog

[quote=Coon Danica;474757]Til middag har vi fået, ja jeg tør næsten ikke sige det…
Saltede sild og det lige fra spanden,mange af jer kender det nok ikke.
Jeg ved ikke om det er en gammel lollandsk ret.
Det smager skønt, men man skal nok kende det for at kunne lide det.
Det er såååå salt at man resten af dagen kun tænker på sodavand:tihi:
Dertil en lille snaps som man SKAL have til de sild :slight_smile:

Vi har spist så meget sammen med ungerne som var på besøg at til aften skal vi bare have hver en hjemmelavet hotdog[/quote]

På vores skønne ferie på Bornholm i uge 39 smagte jeg stegt saltsild.
Det var en gudespise!
Saltsilden var udvandet i et døgn, vendt i rugmel og stegt på panden.
Den blev nydt på godt, groft rugbrød og med rødbeder og sennepsauce til.

MUUUMS!

Fordelen ved at være skilsmissebarn kommer her :wink:

Fredag - besøg hos far (som er kok):
Tunsteaks med jomfruhummerhaler, tangsalat og dilddressing
Kalvemørbrad med ristede kartofler, stegsauce og hindbærsauterede gulerødder

Lørdag - besøg hos mor:
Mørbrad i svampeflødesovs med kartofler og ristede gulerødder

Søndag - besøg hos svigerforældrene:
Kender ikke menuen men det plejer at være godt!!

4 dag med [COLOR=green]yoghurt med tør knækbrød[/COLOR]
Og jeg hader [COLOR=green]yoghurt :thumbdown:[/COLOR]

Hakkebøf med rødbedesalat og rodfrugtspure…

Hvordan er rodfrugtspuré anderledes fra rodfrugtmos? :?

Her står menuen på det samme som igår - eneste forskel er, at rodfrugtmosen er rørt op med revet ost (mozzarella for Flemmings vedkommende og parmesan for mit vedkommende) og bagt i ovnen :slight_smile:

Politisk ukorrekt forret og andebryst med rustikke fritter og appelsin sauce til hovedret.

Til dessert chocolade kage der er flydende indeni med vanilieis og friske bær :slight_smile:

Den der dessertting Birthe… den sender du lige opskriften på, ikk’???

Hvis jeg kan finde den, jeg køber den frossen og giver den 1 1/2 min i micro ovnen og så er den perfekt :slight_smile:

Jeg kan ikke huske navnet på dem og jeg har brændt æsken, men jeg køber flere på mandag og så kan jeg søge på navnet og finde opskriften:)

-engel[quote=birtheras;474989]Hvis jeg kan finde den, jeg køber den frossen og giver den 1 1/2 min i micro ovnen og så er den perfekt :slight_smile:

Jeg kan ikke huske navnet på dem og jeg har brændt æsken, men jeg køber flere på mandag og så kan jeg søge på navnet og finde opskriften:)[/quote]

Det lyder umiddelbart som en form for engelsk pudding… jeg har opskrifter der minder om det du beskriver…
Men jo - du må meget gerne fortælle nærmere, når du har købt nyt :slight_smile:

Her stod den på Chili con carne med ris og naan brød til :savle:
Kæresten kunne ikke li’ det (:uha:), men så er der bare mad til mig i morgen! :yah:

Jane… Rodfrugtspure er “glattere”, mere fin end mosen… kan nærmest beskrives som en mellemting mellem en tyk legeret kartoffelsuppe og så netop kartoffelmos…

[quote=birtheras;474941]Politisk ukorrekt forret og andebryst med rustikke fritter og appelsin sauce til hovedret.

Til dessert chocolade kage der er flydende indeni med vanilieis og friske bær :)[/quote]

Foie gras?

Grøntsagssuppe med hjemmebagte rødbedeboller fra i går!

Efter en uge med masser af stivelse og udkogte grøntsager - mens jeg var på ferie - har jeg i dag nydt en dejligt råkostsalat.
Skønt med noget mad der skal tygges, og som giver kroppen noget at arbejde med.

Stor lækker hjemmelavet burger… med masser af jalapenos, løg, rød peber og tomat… mums