Aftensmadstråd - september

jeg har gjort det let idag… protein mad…

500 g 3-5% hakket muh/øf, 2 æg, 1 løg, salt, peber og voila - fedtfattige dunser…

Vi har fået hakkebøffer af 6% oksekødet fra gris&ko, dertil kogte kartofler og gulerødder, og så biksede jeg en fedtfattig rødvinssauce sammen i panden efter bøfferne havde stegt (1 dl. rødvin, 1 dl. kogevand fra kartoflerne, 1 dl. creme fine 7%, 1 drys timian, 1 tsk. maizenajævner).

Her var det nemt og billigt, havregrød, godt sønnen er på skole i denne måned.

I aften står den på rødspætte i ovnen med spinat og hytteost.
Dertil rødbedepasta og ristede champignon.

Vi har fået grillet kat :slight_smile:

Nej pjat, vi har fået frikadeller, flødekartofler og porretærte. :slight_smile:
Hilsen Lisbeth

Jeg har taget noget mørbrad op af fryseren, og så købte jeg en bunke billige portobello-svampe igår. Så det bliver nok den berømte ret med rødvinskogt mørbrad i flødesauce med svampe og bacon og kartoffelmos til. Dog i en fedtfattigere udgave med kalkunbacon og creme fine i stedet for fløde.

Guf det lyder lækkert :savle:

Vi fik rødspætter med salat og lun flutes.

Vi var på Halifax og spise burger:savle:. Og så har Beate bagt en rigtig lækker svampet chokoladekage som vi har spist med vanilleis til-surrender:wehuu:. Rigtig fredags guf:thumbup:

Vi har været til Århus festuge i dag og hygget inde i byen høre Marie Frank og spist dejlig sushi til aften.

Her står den på pandestegt torskefilet, tomatsalAt, ristede champignon og rodfrugtnudler (pastinak og sød kartoffel) med parmesan

Vi skal have wraps med hjemmelavet krydret fyld af kikærter og revet grønt, masser af salat og masser af ost:):yatta:

Bankekød og kartoffelmos :slight_smile:

Noget jeg ved jeg bliver syg af fordi jeg ikke rigtig kan tåle tomater. Jeg skal have tomat supper fra min barndom,med røget skinke og suppehorn , og lidt fin snit grønsager i . Og en pære som dessert.
Jeg elsker bare tomat /tomatsuppe så må jeg lide lidt.

Idag blev det til en omelet med champignon og hytteost.
Dertil en lækker råkostsalat med spidskål, gulerod, skalotteløg og lidt rå champignon. Til råkosten lavede jeg en dressing af saften af ½ lime, noget ingefær jeg pressede i hvidløgspresseren og sennep. Det er bare en god dressing.

Kødfri dag!
Suppe af alt godt fra haven: Kartofler, porrer, løg og hvidløg. Og så lige suppleret med et par gulerødder og krydret med muskat, salt, peber, cayenne og citronsaft. Stavblenderen i og serveret med groft brød… Og det bedste er at der er rester til i morgen!

Wienerschnitzel :slight_smile:

Kartoffelmos og brændende kærlighed.:slight_smile:

Brød :smiley:

Ceviche med krebs og avocado til forret, chimichanga med kylling til hovedret og Kahlua-mousse til dessert.

IKEAs økopasta med kødsauce.
Ikke super godt, men heller ikke skidt.