Aftensmadstråd - september

I dag bliver det til en suppe med jordskokker, champignon og porre, jævnet med lidt røde linser og smagt til med fedtfattig friskost med hvidløg og urter.

Kartoffelsuppe som er blendet.

Vi skal have livretten i dag - gratis mad :smiley:

LOL! Aj hvor lækkert! Deler du? :stuck_out_tongue:

Idag lavede jeg min mands livret.
Men jeg synes nu også selv at det er guf :thumbup:

Engelskbøf med bådkartofler :savle:

Ja jeg føler mig inspireret fra igår, så jeg skal have ovnstegte kyllingelår i fad, og ovnstegte rodfrugter :slight_smile:

Kender i det med at de mest irriterende fejl faktisk kan blive de bedste kulinariske oplevelser?

Igår skulle jeg lave 2 poser grillede/ovnstegte rodfrugter. I skyndingen fik jeg ikke lige kigget på poserne så den ene blev en thai-wok blanding og den anden blev en rodfrugter.

Jeg var sååååååååååå monster irriteret over det, men tænkte “Jeg er sulten, nu bliver det sådan her”. Og faktisk smagte det helt igennem kanon! :yah: :yatta: :thumbup:

Retten blev lige pludselig 100 gange mere spændende! Det kan altså klart anbefales! Jeg er i skrivende stund igang med at ovnstege kartoffelbåde at blande med mine rodfrugter og thai-wok-grøntsager, og er igang med at ovnstege kyllingelår med rygben - Jeg er blevet helt afhængig af det. Det smager bare SÅ kanon!

Faktisk så meget at jeg vidst nok kom til at spise det både til morgenmad og frokost :ups: :tihi::fløjte:

Det var super lækkert :thumbup:

Det er godt nok til frokost. Men jeg har rester af hjemmebagt baguette, som jeg har skåret i 1 cm skiver og dybbet i olivenolie, salt, peber og hvidløg. Ristes på panden til de er sprøde på begge sider og serveres med tynde skiver mozzarella og tomater.

Mums :savle: og bon appetit :slight_smile:

Sikringsgruppen for mit komfur er slået fra, pgr. at den slog relæet ud :S … så jeg har købt nogle burgere der kan varmes i microbølgeovnen, gad vide hvordan de smager …:S

I dag bliver det bare til en ostemad. I morgen må jeg finde på noget mere spændende, tror jeg.

Her fik jeg igen en omelet, idag med champignon, porre, hytteos og revet ost.
Dertil råkost bestående af champignon, porre, jordskok, rødbede, blomkål og broccoli. Dertil lavede jeg min nye favoritdressing, limesaft blandet op med friskpresset ingefær og sennep.

I dag er jeg alene hjemme med datteren og den ene knægt. så vi har hygget med chicken wings i ovnen og lækre sprøde grøntsager i wok med chilimarinade.

MVH
Gitte

Vi har fået flæskesteg på tube. :slight_smile: (medisterpølse)

Hilsen Lisbeth

[quote=Coon Danica;455862]Vi har fået flæskesteg på tube. :slight_smile: (medisterpølse)

Hilsen Lisbeth[/quote]

-LOL -LOL -LOLDet var dagens KLUK - den har jeg aldrig hørt før.

Vi har også fået medister med brun sovs, kartofler og hjemme syltede Asier :slight_smile:

Jeg fik forloren skildpadde. Det er første gang jeg har fået varm mad, mens jeg har boet alene. Godt Stefan flytter ind i næste uge :stuck_out_tongue:

Jeg har fået salat med laks, hvidkål, fennikel, løg, dild, tomat og persille. Superlækkert.

Min datter og jeg skal forsøge os med hjemmelavede forårsruller med rodfrugter i dag.

Helstegt Søtunge med aspargeskartofler og frisk persille :slight_smile: