Aggressiv hankat efter kastration

Hej allesammen.
Jeg har et spørgsmål angående min hankat på 1 år og 4 måneder.

Marley blev kastreret for ca 2 måneder siden, og det gik så godt, og han var sig selv efter et par dage, og såret healet 100%.

Efter han er blevet kastreret, er han blevet aggressiv, han bider mig og min kæreste uden grund. Han rejser børster og springer på os og bider os. Vi er bekymret for ham, for normalt er han rigtig kælen, vil gerne putte nusse og alt det der, men siden kastrationen er det gået den anden vej - han gider ikke putte nusse og kæle i længere tid, og ligger meget for sig selv. Jeg har haft fat på dyrlægen om det, men de mente det var alderen, at han nu er en ungkat som prøver os af.
Kan det virkelig passe? Vi er så bekymret for ham.
Håber at I muligvis kan hjælpe mig lidt.

Det lyder, som om han har ondt. Jeg ville bede en anden dyrlæge undersøge ham.

Den reaktion oplevede jeg på den mest harmoniske og kærlige fertile hankat.

Da han blev kastreret var jeg faktisk bange for ham.

Heldigvis havde der været nogle mennesker her der var vilde med hans personlighed da han var fertil. Jeg forklarede dem som det var dagen efter kørte jeg ham ned til dem. Derefter var han igen den sødeste kat indtil han 12 år gammel blev aflivet på grund af sygdom

Vi måtte aflive min første kat efter kasteration :frowning:
Han var som en vild kat indenfor.
Hvæste, gemte sig, og vi havde ham til dyrlæge 3 gange, og smerte blev udelukket.
Han rev og flåede mig og mine forældre turde ikke have ham mere, så han blev aflivet.

Jeg har aldrig oplevet det siden. med andre hankatte.

Umiddelbart vil jeg også sige, at det kunne tyde på, at han har en eller anden form for smerter. Der kan dog også være andre grunde til ændringerne i hans adfærd.
For bedre at kunne forstå situationen, vil det være rart med lidt flere informationer.
Er han fritløber? Har du andre katte eller er han enekat?
Er der blevet ændret noget i hans dagligdag?
Er det hele tiden, at hans adfærd er ændret eller er det i nogle perioder i løbet af dagen?

Sidst men ikke mindst, spiser i appelsiner / mandariner pt.? Måske et lidt underligt spørgsmål, men mange katte reagerer (voldsomt) på lugten af citrus?

Hvor i landet er du:? Hvilken dyrlæge bruger du:?

jeg tænker om alderen på katten ved kasteration også kan spille ind? at man ser andre ting end hvis man kastrer tidligt .

At det måske mere handler om en indgriben i den voksne kats liv end selve det at den kastreres?

Jeg tror personligt på at min hankat der var brugt i avl og omkring 5 år efter kastrationen ikke kunne finde sin plads. Meget chokerende oplevelse, der heldigvis fik en happy ending …

Aflivning var i tankerne - men det var ikke til at bære - for han var virkelig en hjerteknuser før. Så cool også - ikke et knurhår rørte sig når han stod tæt på alle de andre fertile hanner på udstillinger