[quote=Chantay;425270]Tak for jeres svar!
Ja jeg vil altså også havde det lidt svært ved at afvise hende, dels pga. deres hårde opvækst, med voldsom dehydrering og tab af mor.
Killingen (Tulle) ER faktisk mere forsigtig og tryghedssøgende end de to andre.
Det tænkte jeg nok, for sutteri er nemlig = med tryghedsfølelse.
Jeg tænker også, at hvis hun havde haft en kattemor ville hun jo have fundet en pat, og derfor ikke ende med at blive så frustreret, som hun tydeligvis bliver nu, at hun bider og kradser. Så helt at sammenholde hendes adfærd overfor mig, med hendes adfærd overfor en kattemor, synes jeg ikke helt giver mening.
Det synes jeg heller ikke, for i en situation som denne forbinder killingen sutningen med din hånd, og når den så ikke kan finde sutten, prøver den at kradse fingrene til side for at finde den.
Det er LIDT i stil med, når jeg - for at vænne killinger til at spise vådmad - propper små bidder mad i munden på dem. Så må jeg bagefter sætte mine fingre helt ned i madfadet for at få dem til at spise derfra.
Og alligevel kan de et par gange bagefter lede efter mad på mine fingre, selv om der kun er mad på fadet.
Ofte er hun IKKE særlig sulten, men drikker bare 10-20 ml. altså det er ren hyggesutteri, og så falder hun bagefter til ro.
Så ville jeg (hvis du har tiden) give hende det.
Jeg har et par gange haft killinger, som har fået flaske og mælk med, når de gik hjemmefra. Deres nye ejere syntes, det var hyggeligt, men killingerne holdt ret hurtigt op med at være interesseret.
Måske fordi det var de “forkerte” hænder, som du meget rigtigt selv skriver indledningsvis:
“Jeg tænker også, at det måske slet ikke bliver et problem, fordi hun tænker mig som sin “mor” og at min duft gør, at hun tænker på mælk. Måske vil hun slet ikke gøre det med andre mennesker, fordi de ikke dufter af “mor” og derfor af mælk.”
De der narresutte, hvor kan jeg mon få fat i dem? Og vil det ikke medfære en afhængighed af sådan en?
Jeg ved slet ikke, om man kan købe dem, men jeg forestillede mig kun, at en flaskesut UDEN hul måske kunne være en mulighed.
Men under alle omstændigheder ville jeg give killingerne flaskemælk et par gange i døgnet, til de engang skal hjemmefra - og den lille tryghedsnarkoman tiere end de andre.
[/quote]
Og så er killingerne kun seks uger, og det er ikke ualmindeligt, at nogle killinger først begynder at ville spise fast føde, når de er omkring 9 uger.
Jeg har i hvert fald oplevet det.