Agria kundefocusmøde 4-4-13

Mig bekendt dækker avlsforsikringen killinger fra de er 5 uger og til de er (så vidt jeg husker) 14 eller 15 uger. Det vil sige, at killinger fra mit opdræt ikke ville være dækket,efter en flytning, fordi de først flytter ved 15 uger. Jeg ved, at man i England som opdrætter kan sælge sine killinger med en forsikring, der dækker … (om Teresa har ret i 3 måneder er jeg ikke sikker på, men “nogle uger” i hvert fald) og jeg mener endda også, at Agria sælger den type forsikringer til engelske opdrættere.

Ja jeg synes at en killingeforsikring købt af opdrætter bør følge med killingen og så dække dens første leve år, og at det så var op til ny ejer at betale for den videre efter det første år :slight_smile:

Hvis forsikringen fulgte katten, kunne jeg sagtens finde på at forsikre de katte jeg sælger - så ville jeg vide de var dækket de første 6 måneder, hvilket jo er den tid der er “farligst” for opdrætter.

Enig men jeg så nu gerne at den dækkede hele første leveår hos killingen :wink:

Mit problem med forsikringer er at de som regel ikke forsikrer i de situationer man har brug for det.
Jeg havde jo store forhåbninger til Agria da jeg hørte de kom til Danmark men det blev en stor skuffelse så jeg har ikke villet
have noget med dem at gøre.

Som opdrætter har man jo brug for en forsikring der DÆKKER de situationer hvor man kan blive erstatningsansvarlig. Samt en sikring af den kat
man sender ud. Jeg har endnu ikke fundet en forsikring der dækker noget af dette og så kan jeg ikke se hvad jeg skal med skidtet for at sige det som det er.
De dækker ikke FIP, de dækker ikke FORL eller andre tandproblemer med mindre det er skader, de dækker ikke når katten flytter til nyt hjem osv.
Hvad skal man så med dem ? Det er da langt billigere at lave en opsparing for det samme beløb og så har man snart til evt. dyrlægeregninger
og er så SIKKER på at der er “dækning”.

Tjaaa… uanset om jeg havde sparet det samme beløb som forsikringen koster op , havde det nok ikke kunnet løbe rundt, men jeg er også super uheldig. kejsersnit i vagt, livmoderbetændelse i snestormen d 23 dec etc.

Havde jeg kun kælekatte sparede jeg nok bare op

I betragtning af hvad Diego kostede mig på 3 mdr alene - så kunne hans forsikring have dækket i 10 år eller mere for det jeg fik tilbage der - og han har jo bestemt været syg flere gange siden.
Alene Haley har tjent sin forsikring ind for mere end 3 år (hvis jeg kun havde hende forsikret altså) i løbet af første år :slight_smile:

[QUOTE=kira v;1045985]

Havde jeg kun kælekatte sparede jeg nok bare op[/QUOTE]

Kælekatte kan skam også være dyre…min tidl MCO blev på et kalenderår opereret i maven 2 gange…fik guld i hofterne pga HD…det blev lige knap 30.000 kr…

Det var i 2001 og 2002, før Dyrekassen blev oprettet, så han var forsikret i Dahlberg Assurance…behandlingerne spredte sig over 2 forsikringsår…så jeg fik refunderet det maksimale beløb…2 x 8.500 kr…på de 3 operationer.:slight_smile:
Jeg betalte selv 13.000 kr…

det ved jeg - men noget af det som KAN trække tænder ud er kejsersnit og livmoderbetændelser - det kan ikke vente til næste morgen .

guld tror jg ikke er dækket af agria og dyrekassen- men ved det ikke. dahlberg har jeg aldrig hørt om.

jeg vil også sige at min forsikring har betalt sig selv, og jeg har gjort det at jeg har forsikret min killing inden den blev solgt og så har køber overtaget den.
jeg kunne godt tænke mig en uanvendelighedsforsikring sådan som man har det med heste. så man kan få x % af forsikringssummen hvis en avlskat må tages ud af avlen ved fx hcm og andre arvelige sygdomme.

[QUOTE=nudivine;1046456]jeg vil også sige at min forsikring har betalt sig selv, og jeg har gjort det at jeg har forsikret min killing inden den blev solgt og så har køber overtaget den.
jeg kunne godt tænke mig en uanvendelighedsforsikring sådan som man har det med heste. så man kan få x % af forsikringssummen hvis en avlskat må tages ud af avlen ved fx hcm og andre arvelige sygdomme.[/QUOTE]

Hvad er det for en forsiking der lader nye ejer overtage forsikringen ? Eller har du forsikret katten i nye ejers navn med det samme ? For dem jeg har undersøgt har alle en karantæne periode hvis katten overgår til ny ejer. De fleste så vidt jeg kan se på flere måneder.

Når det gælder sådanne ting som kejsersnit så har jeg dels for mange hunkatte til at en avlsforsikring kan betale sig - dels så få kejsersnit at risikoen er til at overse. Som opdrætter har jeg oprettet en kassekredit og den betaler sådanne - heldigvis sjældne - udgifter.

[QUOTE=kira v;1046444]det ved jeg - men noget af det som KAN trække tænder ud er kejsersnit og livmoderbetændelser - det kan ikke vente til næste morgen .

guld tror jg ikke er dækket af agria og dyrekassen- men ved det ikke. dahlberg har jeg aldrig hørt om.[/QUOTE]

Guldimplantater var dækket af Dahlberg Assurance…der blev startet i 78 af Kattens Værn og Dahlberg.
Problemet var, at den kun dækkede laboratorieudgifter med 1800 kr hvert forsikringsår…og 8.500 i max erstatning pr forsikringsår.
Den var etableret dengang operationer var det man oftest udsatte katte for…den mistede derfor sin aktualitet, eftersom de store udgifter i dag er laboratorieudgifter…blodprøver, scanninger osv
Man skulle være medlem af Kattens Værn og kattene skulle være øremærket, det blev også indført der sidst i 70’erne.

Dahlberg’s forsikrede katte blev alle overtaget af Dyrekassen, da de startede op. Dahlberg har ikke længere katteforsikringer.

I dag er guldimplantater kun dækket hos garfors.dk og belært af de dårlige erfaringer jeg havde med HD hos MCO…startede mine 2 nuværende 6½ år gamle MCO med at være forsikret i garfors.dk

Men begge er nu overflyttet til Dyrekassen, der dels dækker hele kattens liv og har en større erstatningssum…det ér jo ikke alle MCO der har HD…har jeg heldigvis erfaret :slight_smile:

jeg har agria og jeg ved mener ikke der er en karantæne periode. da katten jo har været forsikret hos dem fra fødslen. i mit navn. det er jo ikke kun kejsersnit de dækker det er også pleje af svage killinger

Jeg har i øvrigt meldt fra, da jeg har fundet ud af at jeg desværre ikke kan komme fra Horsens og hjem så sent på aftenen. Øv

Og det var faktisk udmærket - dialog er altid vældigt godt, og jeg tror begge sider af bordet fik noget med hjem. Vi var 4 fra Jylland - og 2 fra Sjælland…!
VH
Susanne

[QUOTE=Susanne W;1050038]Og det var faktisk udmærket - dialog er altid vældigt godt, og jeg tror begge sider af bordet fik noget med hjem. Vi var 4 fra Jylland - og 2 fra Sjælland…!
VH
Susanne[/QUOTE]

jeg synes vi fik en god dialog igang, og jeg fik personligt masser med hjem at overveje, især mange af de kloge ord :wink:

[QUOTE=Susanne W;1050038]Og det var faktisk udmærket - dialog er altid vældigt godt, og jeg tror begge sider af bordet fik noget med hjem. Vi var 4 fra Jylland - og 2 fra Sjælland…!
VH
Susanne[/QUOTE]

Spændende. Jeg er godt nok ærgelig over ikke at kunne have været med…

Måske næste gang, Eva :slight_smile: Jeg ville blive meget overrasket, hvis det viste sig at være en engangsfornøjelse . jeg forestiller mig at de gør det igen næste år eller året efter, for de virker meget interesserede i direkte kontakt med kunderne.
VH
Susanne