Er der nogen, der ved, om man kan nøjes med at tegne livs- og avlsforsikring på en kat hos Agria, eller om man skal tegne sygeforsikring også?
Jeg kan nemlig se, at sygeforsikringen bliver alt for dyr for os, men jeg ville måske gerne livs- og avlsforsikre nogle af pelsbollerne, også så jeg kunne få killingerne forsikret mod skjulte fejl. :?
Øv. Nå, det var et forsøg værd. Tror jeg skriver til dem med scenariet for, hvad jeg kunne tænke mig og beder om et tilbud, så må jeg se, om det kan lade sig gøre.
[QUOTE=PiaR;578252]Killingeforsikring - det lyder som en god ide.
Det tror jeg vi vil se nærmere på - vi er lidt tyndhudede der.[/QUOTE]
Vi har avlsforsikret vore hunkatte i stedet for, så er killingerne nemlig automatisk forsikrede
Vi har syge+avlsforsikring på 2 piger og sygeforsikring på 2 drenge og skal give 278 kr om måneden og det er med den lave selvrisiko på 900 kr. Jeg kan ikke huske om vi også har medicinforsikring, men det mener jeg.
Men HVAD dækker denne forsikring egentlig ?
Hvad regner Agria som en skjult fejl ?
Jeg mener - er det kun genetiske fejl ( f.eks. PL, hjertefejl, kræft ) ?? Og hvor ligger FIP lige her ( har lige set, at f.eks. den sygesikring som Kattens Værn anbefaler ikke dækker behandling af FIP.
Hvad med smitsomme ting ? I.e. hvis man nu sælger en killing ud og 2 uger efter bliver den rigtig snottet - eller ugen efter får den en gang dårlig mave ?
Er der nogen der har undersøgt hvor Agria står her ?
For jeg er ikke sikker på, at det ikke bedre kan betale sig at give katten man sælger en sygeforsikring med. Den dækker nemlig ( bortset fra visse forsikringselskaber) al
sygdom der kan opstå på katten - eller ?
Da jeg havde hørt (herinde) at Agria ikke dækkede FIP og HCM spurgte jeg konsulenten til det foredrag jeg var til og hun sagde at de dækker begge dele.
Jeg kan ikke huske om de dækker PL, men jeg synes da du skal skrive til Karen med dine spørgsmål Teresa, jeg er sikker på hun gerne vil svare på dem, hun har været meget hurtig de gange jeg har skrevet