Åhhh nej ikke tis igen :-(

Øv øv øv. I morges kom jeg hjem til endnu en tisdyne :frowning:

Historien: Min lille kat Mingus begyndte for et par måneder siden at tisse på min dyne om natten. Derfor vidste jeg, der var noget galt, så afsted til dyrlægen. Efter flere undersøgelser blev der konstateret for høj pH samt blod i urinen og han kom derfor på diætfoder. De sidste par uger har han kun tisset i bakken samt naturen, hvilket har været en kæmpe lettelse og jeg troede problemet var løst. Men som sagt var der tisset i dynen, da jeg kom hjem tidligere i dag. ØV hvor er jeg ked og frustreret! Jeg ved slet ikke hvad jeg skal gøre nu og omvendt tænker jeg også at et enkelt uheld ikke skal slå mig ud. Han virker ikke længere til at have ondt, når han skal tisse (før miavede han og var rastløs) og hvis han har, så ved jeg ikke hvad jeg mere kan gøre. Han har fået 2 binyrebarkhormon-injektioner, 2 penicilin-injektioner samt Metacam af to omgange. Alt sammen i løbet af den seneste måned. Jeg har bestilt Zylkene, selvom han egentlig ikke virker stresset, men det kan jo i hvert fald ikke skade at prøve.

Hvad tænker I?

Puha et rodet indlæg, men det afspejler nok meget godt virvaret i mit hoved :frowning:

jeg tænker at du lige må en tur til dyrlægen igen!! for der kan være opstået ting undervejs som slår igennem nu

:kram:

Får han stadig special/diætfoder?

Hvor er det bare synd for dig :frowning: og frustrerende :S

Helt enig med de andre - en tur til dyrlægen igen for at udelukke at blæreproblemerne er kommet tilbage.

Desuden måske lukke ham ude af soveværelset en tid? I hvert fald når du ikke kan overvåge ham. Jeg ved det er barskt - men han kan have fået preferencer for at tisse på dynen mens han var syg. Alternativt dække sengen med et plasticlagen mens du ikke lige sover i den, og tilbyde en kattebakke i soveværelset lige ved siden af sengen også.

Held og lykke :kryds: Håber det snart går over!

Ja jeg må nok få ham tjekket igen. Han får stadig diætfoder - både vådt og tørt, men derfor udelukker det selvfølgelig ikke at hans blære stadig er irriteret af den ene eller anden grund.

Ayoe: Jeg bor i en 1v, så hvis han skal lukkes ud af soveværelset, bliver det på toilettet og det holder mit hjerte næsten ikke til. Hvis det er det, der skal til - gør jeg dog det. Det jeg har gjort indtil videre er at fodre på dynen om aftenen, så han forbinder den med spisested og ikke toilet! Derudover står der en kattebakke lige ved siden af, når jeg sover, men det gjorde der ikke i nat, fordi jeg sov hos en veninde. Men han plejer kun at tisse på den, når jeg ligger under :?

[QUOTE=Charlotte;733346]Ja jeg må nok få ham tjekket igen. Han får stadig diætfoder - både vådt og tørt, men derfor udelukker det selvfølgelig ikke at hans blære stadig er irriteret af den ene eller anden grund.

Ayoe: Jeg bor i en 1v, så hvis han skal lukkes ud af soveværelset, bliver det på toilettet og det holder mit hjerte næsten ikke til. Hvis det er det, der skal til - gør jeg dog det. Det jeg har gjort indtil videre er at fodre på dynen om aftenen, så han forbinder den med spisested og ikke toilet! Derudover står der en kattebakke lige ved siden af, når jeg sover, men det gjorde der ikke i nat, fordi jeg sov hos en veninde. Men han plejer kun at tisse på den, når jeg ligger under :?[/QUOTE]
Han har nok følt sig utryg ved, at du ikke var hjemme, og har derfor “blandet” sin lugt med din, men hav altid bakken ved siden af sengen og læg et stykke voksdug eller vådliggerlagen over din seng, når du ikke ligger i den.

Du kan osse gøre som vi gjorde det sidste års tid Jack levede… han pissede nemlig osse på MIN dyne, sådan car hver dag hvis han kunne komme til det. Og han fejlede ikke noget, han var bare hyper-sart med kattegruset. Så hvis der havde været en anden kat på bakken først, og hans grus ikke blev skiftet omgående når han MRAOU’ede for at få det gjort (hvis man f. eks. tillod sig ikke at være hjemme til at høre det…) ja så var det mi dyne der måtte holde for. EN gang gjorde han det endda mens jeg lå under den. Der var han meget tæt på at være den første Orientaler i kredsløb om jorden…

Så hver dag når jeg stod op blev dynerne hængt op over soveværelsesdøren/skabslågen på garderobeskabet. Ja, det så alternativt ud, men det virkede.

Så når du er sikker på der ikke er noget fysisk i vejen kan det være en mulighed, om ikke andet så i en periode indtil han forhåbentlig har glemt sin uvane.

Hej
Jeg havde også det problem med at min tissede o min dyne, den blev selvfølgelig vasket og når Hej så ikke var hjemme lagde jeg den ind i skabet.
De havde også en bakke stående inde ved siden af min seng, men tænkte at det Var ikke nødvendigt ned to bakker, vælger så kun at have en bakke på badeværelset og siden har der ikke været tisset i min dyne selvom den ligger fremme. Og det skal siges det er ikke fordi bakken et blevet mere ren eller noget.
Min brugte også bakken jeg havde i soveværelset men nu hvor der ingen er ja så går den på badeværelset.
Så måske det kunne være en løsning?

Indtil videre ikke flere uheld :slight_smile: han virker bestemt til at have det godt, så tror måske bare det var en blanding af lidt utryghed som Hanne skriver, og så “gammel” vane.

Anne: Jeg forstår ikke helt hvad du mener? Jeg har en bakke på badeværelset og så en bakke ved siden af sengen :slight_smile: