Aktivitetsbræt

Nå nu har jeg prøvet at søge her inde, men det virker vidst ikke lige for øjeblikket. Så nu bliver jeg nødt til at spørge i stedet for :slight_smile:

Lige nu får kattene alt deres tørfodder i det her store hvide aktivitetsbræt fra trixi, med flere forskellige muligheder i. Men det er blevet for nemt for dem og især den ene skovler bare mad ud. Så nu skal jeg bruge noget med større sværhedsgrad, jeg er bare i tvivl om hvad jeg skal vælge?

Har i nogle gode idéer, til noget der kræver hjerneceller for at få maden ud? For ellers kan jeg jo nærmest købe mig fattig i forskellige muligheder, som måske er endnu lettere for dem, end det de i forvejen har :smiley:

Hilsen Mia

Du kan købe min billigt, ved ikke om svær men Theodor vælter den og æder og Sortlingerne ænser den ikke :tihi:

http://m.zooplus.dk/shop/kat/kattelegetoej/intelligenslegetoej/231595://

Du kan købe min billigt, ved ikke om svær men Theodor vælter den og æder og Sortlingerne ænser den ikke :tihi:

http://m.zooplus.dk/shop/kat/kattelegetoej/intelligenslegetoej/231595://

Mine synes også Trixies er alt for nemme. Super hvis de skal have maaaser af (nem) mad - men ikke godt for en grovædende, jeg-kaster-al-maden-op-igen kat. Jeg købte et Northmate green feeder bræt. Det er egentlig beregnet til hunde (man kan vist også få en katte modal), men mine katte ved ikke at de ikke er hunde, så de har rigtig godt styr på den. Og jeg slipper for en grovædende, jeg-kaster-al-maden-op-igen kat :tihi:

Jeg har den lilla Northmate til katte og den er mindre end den grønne og er derfor sværere for katte med normal størrelse poter. Den har virkelig hjulpet herhjemme, hvor tørfoder-junkien opgav at spise for sjov, da det var for besværligt.

Jeg har også købt Dogmaze Mini, men den er ikke nær så svær.

Linket virker desværre ikke ved mig, så kan ikke se hvad det er for et du har HolmeInc :slight_smile:
Men gætter på, at hvis du har en kat der kan vælte den, så bliver den med sikkerhed væltet her, da det er første løsning hvis noget er træls. Så skal det væltes og ligges på :surrender1:

Men tror de vi så skal prøve sådan en til pilpotter, for der er også umiddelbart det, jeg har fornemmelsen af er det der tager længst tid for dem :slight_smile: Så kan det være vi kan få sat fodderforbruget lidt ned og tankevirksomheden lidt op :smiley:

[QUOTE=Fischer;1290540]Linket virker desværre ikke ved mig, så kan ikke se hvad det er for et du har HolmeInc :slight_smile:
Men gætter på, at hvis du har en kat der kan vælte den, så bliver den med sikkerhed væltet her, da det er første løsning hvis noget er træls. Så skal det væltes og ligges på :surrender1:

Men tror de vi så skal prøve sådan en til pilpotter, for der er også umiddelbart det, jeg har fornemmelsen af er det der tager længst tid for dem :slight_smile: Så kan det være vi kan få sat fodderforbruget lidt ned og tankevirksomheden lidt op :D[/QUOTE]

Det gør det så heller ikke ved mig nu, hmmm…
Men her er et billede og et nyt link, se om dette virker nu jeg er på min PC og ikke min android

[QUOTE=HolmeInc;1290545]Det gør det så heller ikke ved mig nu, hmmm…
Men her er et billede og et nyt link, se om dette virker nu jeg er på min PC og ikke min android

[/QUOTE]

Den regnede mine ud på under 2 minutter. De høvler en pote ind og trækker til sig - uanset hvordan jeg indstiller den. Så den er et no-go for mine pil-poter :slight_smile:

Det der er rigtig smart ved Northmate er at på trods af det er relativt lavpraktisk, så tager det bare længere tid at rage maden ud :slight_smile:
Afhængig af poternes str, så vælg det store eller det lille.
Jeg har det grønne. Jeg købte det fordi Lucky og Sugieh var “skovleædere” og selvom Luckys poter var små orientalske pilpoter, så tog det alligevel tilstrækkelig lang tid at fiske maden ud så jeg kunne minimere hans grovæderi :slight_smile:
Det er bare vigtigt at brættet ikke fyldes for meget op, for så kan en siam få sin snude ned mellem takkerne i det grønne bræt :slight_smile:
Så virkelig en anbefaling herfra :slight_smile:

Jeg har også den lilla fra northmate. Den er fysisk sværere end det fra trixie fordi der simpelthen er mindre plads og “pindene” er sat uregelmæssigt, så man ikke bare kan køre en pote i lige linje igennem. Den er ikke svær for dem at finde ud af når de kender princippet fra den anden, men den er bare sværere at få maden ud af.
Jeg har en tørfoder"Junkie", men med den lilla har jeg oplevet at der var rester om morgenen fra aftensmaden dagen før.
Ud over den, har jeg også ret meget glæde af sådan et tæppe fra trixie, hvor kattene skal fiske maden ud af nogle huller. Det er også fysisk svært, så de ikke får mere end et enkelt stykke ud af gangen.

[QUOTE=HolmeInc;1290545]Det gør det så heller ikke ved mig nu, hmmm…

Catit Design Senses foderlabyrint | zooplus.dk [/QUOTE]

Den tror jeg desværre de vælter med det samme, så tror ikke den er god at bruge her hjemme.

Det bliver nok den fra Northmate vi giver et forsøg. Nu er jeg bare i tvivl om det skal være den grønne eller lille. Den er nogle ret store katte, men de er meget fingernemme (potte nemme) og bruger deres poter til mange ting. Så frygter lidt at den grønne har for store mellemrum og at de måske ikke kan få deres potter ned i den lillae. Hvor stor forskel er der på størrelsen?

[QUOTE=Fischer;1290632]Den tror jeg desværre de vælter med det samme, så tror ikke den er god at bruge her hjemme.

Det bliver nok den fra Northmate vi giver et forsøg. Nu er jeg bare i tvivl om det skal være den grønne eller lille. Den er nogle ret store katte, men de er meget fingernemme (potte nemme) og bruger deres poter til mange ting. Så frygter lidt at den grønne har for store mellemrum og at de måske ikke kan få deres potter ned i den lillae. Hvor stor forskel er der på størrelsen?[/QUOTE]

Så ville jeg vælge den lilla.

Jeg kan tage et billede i aften, så du kan få en fornemmelse for størrelsen.

[QUOTE=NinaA;1290631]Jeg har også den lilla fra northmate. Den er fysisk sværere end det fra trixie fordi der simpelthen er mindre plads og “pindene” er sat uregelmæssigt, så man ikke bare kan køre en pote i lige linje igennem. Den er ikke svær for dem at finde ud af når de kender princippet fra den anden, men den er bare sværere at få maden ud af.
Jeg har en tørfoder"Junkie", men med den lilla har jeg oplevet at der var rester om morgenen fra aftensmaden dagen før.
Ud over den, har jeg også ret meget glæde af sådan et tæppe fra trixie, hvor kattene skal fiske maden ud af nogle huller. Det er også fysisk svært, så de ikke får mere end et enkelt stykke ud af gangen.[/QUOTE]

Har du et link til tæppet? :slight_smile:

Jeg ville også vælge den lilla. Min ene kat er en halvstor dreng på 6 kg og han har ingen problemer med at få poterne ned til foderet.

Nej, kan ikke finde det… Måske Eva ved hvor det kan skaffes - det er hende der har efterladt det her engang…

[QUOTE=velfa;1290633]Så ville jeg vælge den lilla.

Jeg kan tage et billede i aften, så du kan få en fornemmelse for størrelsen.[/QUOTE]

Det må du meget gerne. For tror det skal være den i lilla, men er rart nok lige at se størrelsen, så jeg er helt sikker :slight_smile:

Rigtig mange tak for det Marie. Jeg tror det vil passe okay til at de får svært ved at fiske ud, men godt kan få potterne ned hvis de vinkler dem rigtigt :slight_smile: Og mange tak for hjælpen til alle, så kan det være vi kan få stoppet det stor forbrug en af misserne har med det tørfodder :smiley: