Aktivitetsforslag uge 42 - KBH

så er det surpricetid igen - og vanens tro, så skal det ikke koste en formue. Da jeg skal betale mad til 3 personer og transport samt akt. en hele dag. Og så lige fragte os fra Jylland til KBH også…denne gang er det min søster og pige på 12½ der står for skud.

MEN hvad skal vi lave i KBH sådan en torsdag eftermiddag i uge 42, som vi ikke kan i Randers eller Kolding, hvor vi kommer fra! Jeg ELSKER gratis ting, som jo kan være lige så fede, som så ideforladt som at gå i Expermentariet…det kan vi jo altid gøre.

så har du nogle idéer? eller ved du der sker noget særligt, eller har link til noget spændende.

en kollega har forslået “en tur med en hjemløs” - jeg har tænkt på “rundvisning af en Christianit på Christiania”…en tur med en kanalbus (det skulle vist ikke være så dyrt)

så fremt med den unikke tankegang, så Vivi og julie og ikke mindst moster får en skøn oplevelse i KBH en flot efterårs dag

Heidi

Jeg kan anbefale turen rundt på Christiania! Det er både flot natur, anderledes kultur og ret sjov at høre deres insider-historier.
Jeg kan ikke lige på stående fod komme på noget gratis… går i tænkeboks :wink:

Gratis… Hmm du kan gå en tur i dyrehaveskoven, muhaha! Tror næsten det umuligt at finde noget der er gratis i kbh… Men ja en tur på Christiania er da et meget godt bud…

Jeg synes også turen på Christiania og kanalrundfart lyder
godt. De ture gad jeg i hvert fald godt selv med på. :høhø:

Ærgerligt det ikke er en fredag aften, for jeg synes
Ghosttour – Byvandring med spøgelser i København » Spøgelsestur lyder virkelig fedt!

Men jeg tænker lige videre.

Jeg har fundet sådan en på FB :slight_smile:

takker skal I have - har luret på Facebook siden men desværre ikke lige noget den torsdag :O( desværre er der ikke hjemløsrundvisning den torsdag heller…øv…så jeg lurer lige på Christinia for der må der virkelig være noget i den uge…En tur på bakken ville jeg gerne, men kan forstå, at den allerede er lukket til den tid. MEN dyrehaven er jo bare det smukkeste der findes, MEN jeg tror helt ærlig Julie vil være lidt ked af det… vi går nemli altid når vi er sammen, så det er ikke noget “fedt” i.

men ja ellers kan en tur rundt på Strøjet og mærke steemningen og bare “falde” ind jo altid være en fed oplevelse. KBH er jo levende, men ER en planlægger, så vil så gerne have noget fast på programmet.

men fedt I allerede har givet nogle retninger - men kom endelig med flere hvis I kommer i tanke om det. Sidste år stod den på Æblemostlavning i naturen og vi malede vores eget mel og lavede pandekager over bål efterfølgende, men vi samlede mod til at skyde med hjemmelavet bue og pil…et ret stort hit…vi var endda i TV’et…det var min dejlige veninde og hendes 2 børn, min papsøn og Julie der var med sidste år

Heidi

Ok, ikke helt gratis… Det her koster 110 kr. pr. person…

Men en tur ind på Christiansborg og se Gobelinerne, ruinerne under Christiansborg (hvor julekalenderen Absalons hemmelighed bla. foregår) og hestestalden. Jeg har lige været der på en turbo-rundvisning med jobbet, men har tænkt mig at tage derind en dag med min mand og bare snuse rundt og kigge. Det var helt fantastisk, hvis man da er til den slags…

Ellers er der vist stadig gratis indgang til mange museer… Eller husker jeg helt galt her?

Det afhænger jo meget af, hvad man er til - min datter på 13 eeeeelsker at komme på Nationalmuseet. De har en udstilling Danmark fra 1600-2000, den er super god og “børnevenlig” (større børn).

Så fortæl lidt om, hvad hun er for en pige, så er det nok lettere at komme med forslag :slight_smile:

Måske er det bare mig, men en gåtur på Strøget er ikke
specielt hyggelig. :S Der er en milliard turister, ikke rigtig
noget spændende at se på, og heller ikke nogle gode butikker.
Selvfølgelig kan man sagtens gå der for at nå fra A til B,
men vil ikke anbefale det som mål i sig selv.

Uha - Enig med Tea!

Der er jo også Kongens have… Og det tilhørende Rosenborg slot, hvor det koster 80 kr. som voksen at komme ind. Jeg har aldrig været der, men det skulle være spændende… Ja ja, jeg kan godt se jeg er lidt ovre i noget royalt her… Kongens have er jo i hvert fald en gratis glæde …

Der er også Halloween i Tivoli - men det er jo selvfølgelig ikke just gratis :wink:

Og nu du siger Strøget så siger jeg i stedet de mindre gader der går parallelt, der er så mange sjove specialforretninger man aldrig ville se på Strøget.

Jeg var på Rosenborg og se kronjuvelerne i sommeres. Og det var godt nok kedeligt og dyrt.

Hvad med en tur på Christians borg, eller amalienborg og en tur i rundetårn ?

Kanalrundfart er sjovt og hyggeligt. God ide, men ikke gratis.

[QUOTE=DK SismoCats;958252]Jeg var på Rosenborg og se kronjuvelerne i sommeres. Og det var godt nok kedeligt og dyrt.

Hvad med en tur på Christians borg, eller amalienborg og en tur i rundetårn ?

Kanalrundfart er sjovt og hyggeligt. God ide, men ikke gratis.[/QUOTE]

hvis man vælger netto bådene er det kun 40 kr pr person… men tag RIGTIG varmt tøj på, for det er ekstremt koldt ude på vandet

carlsberg bryggerierne plejer at have rundture i efterårsferien - men ved ikke om det stadig kører og hvad det koster - men det er i hvert fald spændende

Billige/gratis forslag

Botanisk have, så er vejret heler ikke så stor en faktor. Hold øje med groupon.dk, der kommer ofte frokost-tilbud, ellers kan man gå over i torvehallerne og se efter frokost. Her har de mange dyre ting, men eksempelvis deres hjemmelavede falaffel (fra en vogn udenfor) er i fin pris
http://botanik.snm.ku.dk/Praktisk_info/Aabningstider/

Et billigt og anbefalelsesværdigt museum er Københavns Bymuseum ved Vesterbros Torv. Det koster 20 kr for voksne at komme ind og jeg så en udstilling i august om “At bive københavner”, dvs om indvandringen, både fra f.eks. Jylland, men også Europa, Afrika og Mellemøsten. Meget interessant :slight_smile:

[QUOTE=DK SismoCats;958252]Jeg var på Rosenborg og se kronjuvelerne i sommeres. Og det var godt nok kedeligt og dyrt.

Og jeg var afsted for ikke så læge siden - og havde en fabelagtig dag sammen med et par canadiere… det handler i allerhøjeste grad om, hvad man har af forhåndsviden - og måske af at få fat i en god guide… (der var en forfatter inde som guide for et hold engelsktalende turister mens vi var der - jeg var helt ked af at vi ikke hørte til hans gruppe, og jeg ved ellers en hulens bunke om Christian d IV, hans tid, København og Rosenborg :slight_smile: )

Hvad med en tur på Christians borg, eller amalienborg og en tur i rundetårn ?

Dronningens kjoler på Amalienborg lyder som om det er rigtig spændende - jeg har bare hørt rigtig mange, der er blevet rigtig skuffede. Udstillingen har åbenbart ikke været stor og,oplysende nok…

Kanalrundfart er sjovt og hyggeligt. God ide, men ikke gratis.[/QUOTE]

Bare man tager masser af tøj på - for det er koooooldt på den tid af året… Ellers en rigtig god ide, især hvis man tager sådan en hop-on-hop-off tur, så kan man bruge kanalrundfarten som “bus” til forskellige steder i København :)’

Der er også Brede Værk, hvor industraliseringen og dens betydning skildres… og naturligvis Frilandsmuseet, hvor der i efterårsferien vil være et historisk marked

Frilandsmuseet i Lyngby kunne være et bud :slight_smile: der er gratis adgang og meget lærerigt.

jeg er også varm fortaler for frilandsmuseet og bymuseet - det er 2 virkelig sjove steder for børn :slight_smile:

Det kommer vist an på børnene - mine unger gider absolut ikke Frilandsmuseet

Jeg var med min mor inde og se Dronningens kjoler i foråret, det var en spændende tur… (og bagefter tog vi så hen og så de kongelige stalde, og så var den dag brugt, hehe)