Akut dyrelæge

Nogen der kender til en god men billig dyrelæge der har åbent nu ?

Bor i Helsingør, men har bil og for den rette pris tager jeg nærmest hvor som helst hen

Døgnåbent har Københavns Dyrehospital og
Karlslunde Dyreklinik

• jeg ville vælge sidstnævnte

Ellers kan man ringe til egen klinik - der plejer at være henvisning til vagten

[quote=Lis Dahlstrøm;413847]
Ellers kan man ringe til egen klinik - der plejer at være henvisning til vagten[/quote]

Vi har som sådan ikke en fast klinik. Hun er blevet neutraliseret, vaccineret, øremærket og nogen andre ting, sammen dag samme sted. Og udover det har vi brugt skadestuen ude omkring valby en enkelt gang…

Jeg ville nu nok se mere på kvalitet end på pris…

Københavns Dyrehospital ligger i Valby - vil igen anbefale Karlslunde

http://www.karlslundedyrehospital.dk/

Mig bekendt har de lokale klinikker “kun” vagt til først på aftenen.

Prøv evt det her nummer og hør hvad de siger:

Vagtordning udenfor klinikkens normale åbningstid:
vagthavende dyrlæge kontaktes på tlf: 7022 1101

Klinikken er medlem af vagtkreds København Nord og Vest, som består af:
Dyreklinikken Skovlunde-Herlev
Charlottenlund Dyrehospital
Dahlgaard’s Dyreklinik
Gentofte Dyreklinik
Hellerup Dyreklinik
Lyngby Dyrehospital
Vangede Dyreklinik

Der er faktisk en del klinikker i Nordsjælland, der ikke benytter Københavns Dyrehospital, men selv tager vagten :slight_smile:

Det var f.eks. derfor, jeg ringede til Frederikssund, da Fanny brækkede poten - jeg vidste, at jeg dér ikke ville blive henvist til København. Frederikssund/Frederiksværk/Hundested kører sammen 24/7.

Vores dyrlæger her i Skibby deler vagt med:
Land og By Dyreklinik, Torkildstrupvej 6, 4060 Kirke Såby
St. Merløse Dyreklinik, Drejervej 18, 4370 St. Merløse
Dyreklinikken Centrum, Bygaden 24, 4070 Kirke Hyllinge
Smådyr: 70 20 07 92
Stordyr: 70 20 07 94

Håber katten er kommet til dyrlæge :kryds:

Helt sikkert… Der skal selvfølgelig være en faglært som kan sit stof…

Efter et par samtaler med et par dyrelæge må det desværre vente… Da jeg ingen kontanter har på mig, og ingen mulighed for det før mandag ser det sort ud…

Ud fra hvad mine observationer er, og hvad dyrelægerne har af erfarring kan det være en lille byld, rift, eller andet som genere. Der er på halen eller maven jeg mener den er gal…

Indtil mandag må hun desværre nøjes med kærlig pleje, og går den helt galt inden må jeg jo tænke kreativt… Hvordan ved jeg ikke…

[quote=Babyrex;413935]

Indtil mandag må hun desværre nøjes med kærlig pleje, og går den helt galt inden må jeg jo tænke kreativt… Hvordan ved jeg ikke…[/quote]

få en ven til at lægge ud og så betal vedkommende mandag… det plejer jeg at gøre hvis lokummet brænder

Ja… På katten selv virker ikke som om der er nogen problemer, og hun både spiser og drikker… Hun mijawer ikke mere eller anderledes end når hun plejer… Det som jeg har reageret på er at hun de 2 sidste dage ikke har villet ud, og har sovet en del… Desuden kan hun finde på at hvæse hvis vi løfter hende eller få rørt ved meget ved halen… Og de 2 ting har hun aldrig haft noget imod…

UHA en byld ved halen er noget af det værste, halen er en del af rygraden og er i direkte forbindelse op til hjernen.
Har haft en kat med et bid der, og det er alvorligt…

[quote=Quanti´s;413972]UHA en byld ved halen er noget af det værste, halen er en del af rygraden og er i direkte forbindelse op til hjernen.
Har haft en kat med et bid der, og det er alvorligt…
Prøv at ringe til Dyrlægehuset i Hørsholm, Lone plejer at være en knag.
Sig evt at jeg har anbefalet hende !
Mit navn er Lene Thelin[/quote]

Hvordan alvorligt ? Kan det sprede sig ? :uha:

Ved du om man kan betale med girokort eller lign og er der døgnåbent ?

Du kan ikke ringe til Lone, hun er på ferie ØV
Nå men ja det kan sprede sig…det fik vi afvide, prøv dyrlægevagten hos Espergærde dyreklinik, de plejer at kunne give et nr til nogen i området…
Jeg ville altså ikke vente med at få det behandlet.

[quote=Quanti´s;413976]Du kan ikke ringe til Lone, hun er på ferie ØV
Nå men ja det kan sprede sig…det fik vi afvide, prøv dyrlægevagten hos Espergærde dyreklinik, de plejer at kunne give et nr til nogen i området…
Jeg ville altså ikke vente med at få det behandlet.[/quote]

Jeg er snart på vej hjemad og så må jeg prøve at føle på missen om jeg kan mærke noget, og iøvrigt se hvordan hun reagere…

Hvis det er en byld gætter jeg på jeg får en reaktion fra hende ?

Dengang vores havde en byld ved haleroden, der var ingen reaktion på hende.
Men da vagtdyrlægen baberede hårerne væk, og bylden kom frem, FØJ hvor det lugtede FÆLT, meget meget fælt.
Hun var ikke mærket af det overhovedet, det var kun fordi hun kom hen og kælede og jeg kørte hånden gennem hendes pels og på ad halen, at jeg opdagede bulen ved haleroden…

Har du (eller en ven/bekendt) ikke et Dankort?

Er det hævet endnu eller er der gået hul på det ?
Vask og klip evt. området ned, så du kan se skadens omfang. Hvis der er gået hul på det, skal du bare vaske det hver dag og evt. duppe med klorhexidin.

Åhh, så lige at der stadig er en bule, så skal dyrlægen nok lige hjælpe…

Fik du fat i en dyrlæge ??