Akvarier

Jeg har fået lidt flere planter og skiftet det gamle lysstofrør ud med et LED. Det gamle gav ikke et ret godt lys, men nu er der ordentlig lys på :thumbup:

13 Synes om

Jeg kunne ikke vente længere, så nu er der fisk i. 2 fine små gule sugemaller og 7 guppyer. 2 hanner og 5 hunnner. Den ene han er rød og kan ses på det første billede sammen med en af hunnerne og hvor man også kan se de to små sugemaller på bunden. Det andet billede er af den anden guppyhan. Jeg er ikke så god til at tage billeder, men lidt kan man da se.

15 Synes om

Så fint, det er en god start for dit akvarie :slightly_smiling_face:

1 Synes om

Det er så hyggeligt at kigge på og fiskene er meget aktive. Den røde han er meget interesseret i en af hunnerne og følger hende overalt, så måske er jeg heldig at få unger på et tidspunkt :sex:

4 Synes om

Hvad er årsagen til, at det skal stå inden der kommer fisk i - kan forestille mig at vandet skal ha’ lidt tid til at blive klart igen efter opfyldning, men ellers…?

3 Synes om

Et helt nyt akvarie med helt rent vand og grus er på det nærmeste sterilt. Det skal have lidt tid til at oparbejde den rette bakteriekultur, for at fiskene kan trives og der bliver balance i akvariet. Så derfor er det bedst at lade akvariet stå en tid kun med planterne i, inden man sætter fisk i :tropical_fish:

6 Synes om

Det er et spørgsmål om at akvariet skal have tid til at danne den rette bakterieflora, så den er i balance inden der kommer fisk i.

Da jeg opdrættede og startede et nyt akvarie op til yngel, så tog jeg altid et filter fra et andet akvarie og slyllede op i det nye. Så var start kulturen der med det samme. Lidt samme princip som en surdej.

5 Synes om
4 Synes om

Der sker ting og sager i mit akvarie. Der er kommet unger af tre omgange, men desværre er begge mine hanner døde, af en eller anden årsag. Til gengæld er der mindst to af de første unger, der er hanner. Bortset fra de to hanner der døde, trives resten af fiskene storartet og jeg har væsentlig flere fisk nu, end jeg startede med. Nu håber jeg bare ikke at der er flere der dør, sådan lige foreløbig. Sugemallerne trives også fint og er blevet lidt større. Jeg synes det er rigtig hyggeligt at pusle med og kigge på, men Vaffel er aldeles ligeglad og viser ingen eller kun meget lidt interesse for det :smile:

9 Synes om