Albert Einstein søger et nyt, blivende og dejligt hjem

Han er en skøn killing, jeg har haft i pleje de sidste 3 uger. Han har haft en “hård barndom”, idet han kørte med ned til Virring under bilen. Jeg så ham stå af, og skyndte mig efter ham, men han var umulig at fange, fordi han ikke var menneskevant, skræmt fra vid og sans og der var alt for meget krat og hække, han kunne gemme sig i. Efter at havde forsøgt igen og igen gav jeg op. Han holdt til i en sød dames have, der sørgede for mad og vand til ham, så vi måtte bare vente, til han kom af sig selv. Efter et par uger blev han mere og mere modig og efter tre uger blev han helt håndtam og flyttede ind hos nabofamilien. Disse var dog aldrig hjemme, så efter 4 uger på egne poter, hentede jeg en skøn, tam killing hjem.

Jeg har desværre ikke selv mulighed for at beholde ham, da Ingrid trives bedst som enekat, og det skal hun forblive.

Albert er super tillidsfuld, elsker mennesker og er fuld af spilopper. Jeg ønsker at finde et hjem til ham, hvor han må komme ind, da han er en herlig sofakartoffel, der foretrækker at ligge på sin slave (også i sengen, hvis han kan slippe afsted med det; det han kan hos mig, da jeg ikke kan lukke af til mit soveværelse). Ligeledes ønsker jeg, at han kommer ud i et hjem med en anden killing/kat, så han har en at lege med, en at spejle sig i og en der kan sætte ham op plads, da han jo har et 4 ugers langt hul i sin katteopdragelse.

Da han flyttede ind hos mig, havde han levet hele livet udenfor, så han vidste naturligvis ikke, hvad en kattebakke var. Han besørgede i et hjørne i mit soveværelse, men siden jeg satte en kattebakke der, har han brugt den. Han har ikke haft et eneste uheld og bruger nu også Ingrids lukkede kattebakke.

Med ham følger hans killingebakke (som er lige lille nok til ham nu, så jeg vil anbefale, at han snarest får en ny), en sæk med Royal Canin Kitten på godt tre kilo, hans yndlingspude og yndlingsdrillepind. Jeg håber, hans kommende familie vil ofre de godt 500 kr. det koster at få ham kastreret, så han ikke er med til at sætte endnu flere uønskede killinger til verden.

Han er en modig, nysgerrig og tillidsfuld lille størrelse på godt 13 uger. Han tager alle lydene indenfor helt roligt, det er kun støvsugeren, der er farlig, og han kommer frem, så snart den er slukket. Han vil SÅ gerne lege med Ingrid, men det er ikke gengældt.

Han er behandlet for lopper.

Han koster 250 kr., da jeg gerne vil finde det rigtige hjem til ham. Dog vægter jeg et godt hjem før pris.

Jeg håber, der er nogle, der kan hjælpe med at finde Alberts nye hjem eller kender nogle, der kender nogle. Han er en vidunderlig killing, der fortjener det bedste.

Opdatering efter en uge mere med Albert: Han er en rigtig frækkert, der lige nu går meget sidelæns, mens han puster sig op og har tyk hale. Han elsker at lege og er super god til at underholde sig selv og flere gange om dagen går der bandit-mode i ham og han drøner rundt som en anden motorvej. Han undersøger alt og er ikke bange for at komme op i højden. Når man lægger sig på ryggen, kommer han straks og smider sig på maven/brystkassen og spinder og slapper af, han er så kærlig. Om natten kommer han også gerne og lægger sig op ad mig (han har lært, at hovedpuden er min) og så er han så småt ved at lære, at sofabordet er forbudt område og reagerer, når man siger “opdragende” lyde. Sidst men ikke mindst har han været med ude i snor 2 gange, hvilket er gået rigtig godt. Han er meget interesseret i, hvad der sker og andre katte.

Han har i øvrigt mange hvide hår i pelsen ud over den hvide plet foran.

![IMG_3836|375x500]

6 Synes om