Albino killinger

Hej alle :blush:

Selve siden her vil først lade mig svare på mit andet indlæg om 15 timer, da jeg er helt ny bruger.

Så håber dette indlæg går igennem.

Jeg kan godt forstå det er svært at tro på, og uanset hvor usandsynligt det lyder, så er de 3 killinger på billederne i sidste oplæg, ægte albinoer, og de har også røde øjne i virkeligheden, og ja man kan snyde med billeder, og derfor er i alle selvfølgelig velkomne på midtfyn, og komme og se killingerne i virkeligheden.

Storesøster albino fra sidste år, har selvfølgelig været til dyrlægen og blive tjekket, og har dyrlægens ord for, at hun er albino.

Vedlægger billeder af storesøster og ja øjnene har et blåt skær på disse billeder, men prøv og zoom godt ind, da de ikke er blå, men nærmest helt gennemsigtige og man kan sagtens se blodårene, da øjnene


er uden pigment og det er tydeligt og se, når man zoomer helt ind.

3 Synes om

Så dyrlægen har simpelthen ladet hende genetisk teste for at sikre sig, at det er korrekt at hun er albino?Det tager jeg hatten af for, det er ikke tit dyrlæger er så omhyggelige med farvebestemmelse :slight_smile:
VH
Susanne

3 Synes om

Der er andre katte som er dna testet med lige så lyseblå øjne som ikke er albino…

Vil du ikke være sød at dna teste hende for om hun er albino før du siger at hun er…

Husk altid på hvor mange ting en dyrelæge skal lærer på deres uddanelse og at kunne genkende om en kat er albino er altså ikke en af de ting de lærer…

Hvordan øjenfarven variere på hvide katte og farvede katte er også en anden ting, som har indflydelse på vores tanker om dine katte og killinge billeder…

Susanne som skriver i tråden er en af de dansker som har fulgt mest med i forskning omkring katte. Så jeg er også nød til at opfordre dig til at prøve at lytte… er du meget nysgerig så kan en dna test anbefales og er uendelig nem at foretage…

Faktisk skal du også prøve at google hvide katte med blå øjne, for med dem er det en KÆMPE “problem” der hedder døvhed… så vil du ikke være sød at læse hvad vi skriver og måske spørge ind til hvorfor vi mener som vi gør, istedet for at skælde os ud, for ikke at give din dyrelæge ret om genetik. Alle på denne side kender til dyrlæger og deres kompentencer og farvegentik er ikke en af deres kompetencer (vi vil jo også hellere de ved noget om ting de kan gøre noget ved)

1 Synes om

Her er den test du burde kunne bruge og kræver bare en mundsvab, på en vatpind

Men uden en dna test så kan jeg ikke tro på den er albino (læg mærke til at der står at der ikke findes mange. Den kommentar er altså gældende på verdensplan)

Men læg mærke til at der skal 2 A gener til at din kat er en albino og ikke bare bærer af det.
Jeg tænker det godt kan lade sig gøre, men sansynligheden er meget lille… og sker det vil det nok også ske pga indavl, især med huskatte…

Men du har nogle GUDE smukke katte som du tydeligvis elsker, men det er altid dumt at sælge sine dyr for noget man ikke kan bevise at de er.

Mange her inde har mødt folk som siger at deres korthårdede kat er en ægte maine coon eller deres blåøjet korthårede kat, med farve på næse og ben er en birma eller siameser… så vi er nok så dumme at vi ikke altid tror på alt, især ikke når vores erfaringer ikke er helt enig… når du kigger på det link jeg lægger ind kan du måske bedre forstå vores skepsis…

Men igen er det vigtigste du kan med en hvid kat med blå øjne at få en dyrelæge til at tjekke dens hørelse

Derudover så ligner din kats øjne både de katte jeg har med blå øjne men også dem med gule og grønne… for du kan se deres blodårer og ja jeg har mødt andre katte med samme slags øjne som ikke var albino

2 Synes om

Rolig nu - jeg ser nu heller ikke, at TS “skælder ud”? :wink:

Og det er da sådan set fuldt forståeligt, at man i første omgang tror på sin dyrlæges ord, fremfor - i bund og grund - vildtfremmede mennesker i cyberspace, det ville i andre sammenhænge oftest være det ubetinget klogeste valg… :see_no_evil:

At der så herinde rent faktisk befinder sig nogle yderst kompetente rådgivere, skal man lige ha’ en chance for at erfare - og nej, ikke alle dyrlæger er netop eksperter i genetik (hvilket vel egentlig også kun bliver et reelt problem, hvis de begiver sig ud i at rådgive i avlsspørgsmål… :sunglasses:)

11 Synes om

Er der en grund til du er passiv aggressiv på den måde?

Du ved jo godt at dyrlægen ikke gør noget gratis :wink:

Det kan godt være, men hun har tydeligvis ikke set en albino i virkeligheden før, og hendes tone er grim…

Storesøster kan sagtens hører :blush: men hun er blind i lyset…

Du kan bare sige direkte, at du tror jeg er ude på at snyde. Så syntes du skal komme og se killingerne, og så kan vi snakke videre derfra, for du udtaler dig om ting, som du jo af gode grunde ikke ved noget om, da de er her hos mig. Så kom og se dem, inden du beskylder mig for at lyve.

Og jo jeg kan godt se, at i alle tror jeg lyver, så får dem selvfølgelig testet inden de flytter hjemmefra <3

Jeg kan jo udelukkende tale på egne vegne, men jeg tror bestemt ikke, du lyver - og det tvivler jeg også kraftigt på, at nogen af de andre skribenter tror…
Du er overbevist om at killingerne er albinoer - muligvis er du fejlinformeret af din dyrlæge, og muligvis har han og dermed du ret, og det kan en gentest jo heldigvis afklare. :wink:

Og så tænker jeg faktisk ikke, det er vigtigt, hvorvidt et kuld huskatte markedsføres med den ene eller anden farvekode, at det er værd at skændes om - de er jo nøjagtig lige dejlige, uanset hvilken farve de har… :sunglasses: :peace_symbol:

10 Synes om

Der er hvertfald bestilt tid til test d. 12 april :smiling_face_with_three_hearts: og skal nok vende tilbage, uanset om jeg tager fejl eller ej.

5 Synes om

Du kan også selv teste. Du kan gå ind på linket til UC Davis, der er en udførlig vejledning. Så sparer du i hvert fald vets procenter.

6 Synes om