Alder ved opstart

Jeg sad og sludrede med en killingekøber omkring alder på opdrættere, fordi hun bemærkede at jeg var yngre end dem hun har mødt ellers.

Og så kom jeg til at tænke på hvor gamle/unge i andre var da i startede opdræt af katte?

Jeg fik mit første kuld i 2017 da jeg var 31.

3 Synes om

Jeg var ca. 39-40.

Men det er lidt misvisende fordi jeg fik ikke kat før jeg var ca. 35, havde aldrig tænkt jeg skulle have kat før den alder. Så hvis jeg havde været kattemenneske fra starten af, kunne det sagtens være at jeg var startet tidligere

2 Synes om

Jeg fik første racen kat i 2009 og første kuld i 2010. Jeg var 44.
Min interesse for opdræt startede i 2006 med en en mang ku :rofl:
Kattehale er årsagen til jeg blev registreret opdrætter :heart:

3 Synes om

Så er jeg glad for, jeg er mere til kattepoter … :paw_prints:

3 Synes om

Men de der stumphaler er altså bare nuttede :slightly_smiling_face:

3 Synes om

Jeg fik mit første NFO kuld, da jeg var 22… men det var også det eneste kuld, som jeg havde :heart:

4 Synes om

Jeg gætter på, det er en slåfejl, men lige i dit tilfælde er den jo ikke upassende :laughing:

3 Synes om

Jeg var 32 da jeg fik min første OSH og 34 da jeg fik mit første kuld.
Nu sidder jeg med i Mentorrådet og selvom vi ikke spørger på alder på vores mentees så kan vi alligevel godt få en fornemmelse for hvor de nogenlunde ligger henne. Og vi har helt ned til under 20 år og op til over 60 år og alt midt i mellem :slightly_smiling_face:

4 Synes om

Jeg vidste allerede i 2005-2006 stykker at jeg ville opdrætte, men jeg boede i en 1 værelses og var lige begyndt at læse, så jeg vidste også det ikke skulle være nu. Jeg har været 21-22 år. Jeg deltog allerede der i Randers Studiekreds, og var med til min første udstilling og JYRAK GF i 2006. Jeg var på mit første opdrætterkursus ved JYRAK i 2007. I 2009 fik jeg stamnavn og i 2010 første avlshun. Det tog lige halvandet år fra jeg begyndte at forehøre mig på en EUR ns 22 pige til der var en, européen er jo ret sjælden. I 2011 fik jeg første kuld, som 25 årig. Så alt efter hvad man tæller som opdræt start…. :hoho:

3 Synes om

Tusind tak for jeres svar. Bliv endelig ved! :grin::ok_hand: Det er skønt at høre hvordan andre er kommet igang. Måske vi kan inspirere andre til at begynde at opdrætte. :relaxed:

1 Synes om

Ja, Det er det skide autocorect på mobilen :argh: en af grundene til at helst vi skrive på computeren.

Mit første kuld var faktisk Maine Coon :tihi:

helt enig, de stumphaler er mega cute.

:lol: der skulle stå Kattegale :lol:

3 Synes om

Jeg var stor pige, da jeg bestemte mig for en dag at eje og gerne opdrætte siamesere. Jeg fik stamnavn i 10, da jeg var 35 og det første kuld kom i 13, hvor jeg var blevet 3 år ældre :sunglasses::smile:
Så der gik nogle år før det lykkedes mig, men jeg har aldrig været i tvivl om det en dag skulle være sådan :slightly_smiling_face:

3 Synes om

Jeg var længe overbevist om at jeg skulle opdrætte, og i -07, da jeg var 30’ish, fik jeg stamnavn og avlskat. Jeg deltog desuden i Jyraks opdrætterkusus.
… Men så blev jeg ups-gravid med barn nummer 4, og siden har egen avl + kastratopdræt været nok for mig. :sweat_smile:

8 Synes om

Jeg mener jeg købte DK Atli i 2009, og skulle egentlig være startet mit opdræt der, men fik aldrig brugt det, så tror det er udløbet… jeg var 22-23 år der, men livet kom i vejen og jeg var nødt til at flytte.

@Eva_K fik den fødekasse jeg havde købt og fået min far til at male.

Og den tiltænke avlshun (Europé) kom tilbage til @Susanne_W

(Måtte også sælge mine heste og mange af mine andre dyr)

Jeg har dog før det haft flere huskatte killinger, som var reddet sammen med deres mor…

5 Synes om

Jeg fik opdrætternavn i 2007 hvor jeg var 40 år og min første avlshun, Kista som var NFO, men kom aldrig i gang med opdræt.
I 2017 fik jeg forlænget mit opdrætternavn og fik min anden avlshun, Mercedes som er Europe, men det blev heller ikke til noget. Begge gange kom økonomien i vejen.

3 Synes om

Manden og jeg fik opdrætternavn i 2012 hvor vi var 21&24år, jeg er 31 nu. :see_no_evil:

I 2014 tog Manden FD Diplomopdrætter uddannelsen og første kuld kom også i ‘14

2 Synes om