-what-what-what Det kan da seriøst ikke være din holdning??? Jeg er faktisk ret enig Babette. Debatten synes jeg faktisk er ret tæt på hinanden. Hvori ligger retten til at få børn? Jeg synes, der findes mange rundt omkring, hvor man får det rigtig skidt, på det ufødte barns vegne, fordi man kan se, at de forældre ikke ejer nogen form for forældreevne og med stor sandsynlighed aldrig opnår det. Tanken om, hvad de børn bliver budt i livet, er da temmelig deprimerende. Og nogle af disse forældre, får også børn ved kunstig befrugtning.
Begrebet ønskebørn, synes jeg er vildt underligt. De fleste børn er ønskebørn er min påstand…og man kan også sagtens ønske sig et barn, selvom man ikke har overskud eller evnerne til at tage vare på et barn.
Jeg husker også med gru det forældrepar, som fik ja til kunstig befrugtning, fordi det i følge loven er en ret, alle har hvis de overholder kriterierne, uanset om de så har forældreevne eller ej. Og at lade dem gennemføre behandlingen og graviditeten for at fjerne barnet på fødegangen, det synes jeg faktisk er en utrolig modbydelig handling overfor det forældrepar og ikke mindst deres lille datter.
Jeg synes det er i orden kvinder får børn sent. Min mor var 42 da jeg blev født, og min far var 55. Min far døde desværre da jeg var 7 år gammel, men jeg var heldig at ha en frisk og ungdommelig mor til jeg var 46 år. Om de skal ha hjælp til det er straks noget andet. Der synes jeg måske nok man skal sætte grænsen ved de 45 ; )
[quote=Marianne K;371575]Der må vel være en dybere mening med, at naturen har indrettet os kvinder til at være fødedygtige i en vis årrække og derefter er det slut.
Så min klare mening er, at når naturen har sat punktum for babyer, så er det slut.[/quote]
Helt enig!
Som skrevet tidligere i tråden, er jeg stærk tilhænger af “naturens gang”. Men noget jeg blankt må erkende, at jeg ikke helt forstår, er at mænd er fertile hele livet. Når kvindens fertilitet ophører, så hvorfor ikke også mandens? Rent evolutionært og biologisk, er manden jo skaffedyr… Hvordan skal den lille familie overleve uden manden? Er der nogen der kan kaste lidt lys over sagen?
(Sorry, hvis det er for off-topic. :))
Jeg ved ikke om I kan huske den kvinde på 61 år, der for nogen år siden fik barn?
Tænk når pigen engang bliver teenager, så er hendes mor over 70år. Den kæmpe store generation kløft, der er mellem mor og datter.
Jeg synes det er synd for de børn som skal vokse op med forældre, der kunne være deres bedsteforældre.
Naturen har sat en naturlig grænse, for os kvinder.
[quote=Kaja;372128]Jeg ved ikke om I kan huske den kvinde på 61 år, der for nogen år siden fik barn?
Tænk når pigen engang bliver teenager, så er hendes mor over 70år. Den kæmpe store generation kløft, der er mellem mor og datter.
Jeg synes det er synd for de børn som skal vokse op med forældre, der kunne være deres bedsteforældre.
Naturen har sat en naturlig grænse, for os kvinder.[/quote]
Jamen…hvad med alle de gamle mænd, der får børn.
Dem er der trods alt flere af.
[quote=Mona Jensen;372133]Jamen…hvad med alle de gamle mænd, der får børn.
Dem er der trods alt flere af. :([/quote]
Det er da heller ikke i orden - men af en eller anden grund er naturen sådan indrettet,
at mænd kan blive fædre på naturlig vis meget længere end kvinder.
[quote=Eva;372146]Det er da heller ikke i orden - men af en eller anden grund er naturen sådan indrettet,
at mænd kan blive fædre på naturlig vis meget længere end kvinder.
:øhmm::øhmm::øhmm::øhmm:[/quote]
Men kan vi gøre noget ved det … Nogle gode forslag :?
Min mor var 40 og min far 50, da jeg blev født - jeg vil sige, de var alt for gamle til at få børn.
En ting mere, der var trist, jeg havde ingen bedsteforældre, de var for længst døde. Det har altid været svært for mig at høre om andres mormor og morfar eller farfar og farmor. Det var et savn i min barndom.