[quote=Tea;368544]Jeg er på det stærkeste, tilhænger af Darwin og hans evolutionsteori. “Survival of the fittest”, er ikke som det oftest oversættes til, “den stærkeste overlever” men “den der tilpasser sig bedst, overlever” 
Nu er jeg muligvis grov, og det kan være at jeg støder nogle, der står i situationen. Men jeg har en idé om, at kan du ikke blive gravid - om du så så er 20 eller 40, så er det naturens gang. Så hellere adoptere nogle af de mange, mange børn der savner et hjem.
Det kan være at jeg skifter holdning om 15 år, når jeg er 40, og måske ikke kan kan blive gravid. Indtil da er jeg stærk tilhænger af ovenstående.
Altså … kan 40- (for den sags skyld, 50-årige), blive gravide på naturlig vis, så fred være med det det. Hvis 40-årige og derover, ønsker insemination, må det være på egen regning.[/quote]
Men nu er det er jo sindssygt svært at få lov til at adoptere… Hvis jeg ikke kan få børn på naturligvis, har jeg ikk en chance for at få lov til at adoptere, da jeg lider af depression, som vender tilbage indimellem…
Jeg har dog heller ikke planer om at få børn før min depression er stabiliseret (det er den godt nok nu, har ikke haft et tilbage fald i 3 år), men jeg skal lige ha en uddannelse først.
Jeg synes det er fantastiske at det offentlige kan hjælpe med at folk kan få børn… Mener man får 3 forsøg på det offentliges regning, også skal man selv betale hvis man vil prøve igen… Idag fødes der flere og flere børn, der har forældre der er blevet hjulpet lidt på vej, og det kan jeg ikke se problemet i, at det offentlige spæder lidt til med… Det er ikke alle der har de der 10.000 til et enkelt forsøg og alle er jo interesserede i at der bliver ved med at født børn, så man kan holde samfundet gående…
Jeg vil nødigt starte forældrerollen ud, i dyb gæld for at man har kunnet få ønskebarnet…
Jeg synes dog også at adoption burde gøres nemmere. Man skal igennem flere forskellige faser før man overhoved kommer i betragtning til et barn… Og måske skal man vente 3 år på det barn… Mange lande nægter også at lade enlige adoptere… Kun kina vil lade enlige adoptere og det er altså kun kvinder der får lov… Mænd har ikke en chance hvis de gerne vil være fædre…
Så gør det nemmere at adoptere:thumbup: