Alene hjemme = opkast?

Jeg synes altså, der begynder at tegne sig et lidt mystisk mønster… :gruble:

Der sker af og til, at jeg er så fræk at tage et par dage væk (1 eller 2, max 3 overnatninger), og jeg så lader misserne være alene hjemme. Min dejlige kattesitter kommer så minimum 2 gange om dagen, hvor hun fodrer, renser bakker, lufter ud og pusler om kattene. Hun elsker katte og har ingen selv pt., så for hende er det ren pelsterapi - win/win situation :slight_smile:

Dog raporterer min kattesitter, at Tarzan angriber/bider hende en del i benene…

Før jeg fik de to små, havde jeg stort set altid Tarzan med mig…både ind til min kæreste i kbh, hjem til mine forældre på ærø, med i mine forældres sommerhus i nordjylland, med hos mine bedsteforældre osv. Tarzan har altid været utroligt nem på det punkt, og har været vant til transport fra helt lille. Han har været omtrent hele landet rundt - han har efterhånden mange kilometer på bagen, både fra bag på cyklen, de mange sejlture med færgen, transport i bil, bus, tog …sågar flyveture :slight_smile:

Men tilbage til min undren: Tarzan brækker sig, når jeg ikke er hjemme :S Den slår næsten aldrig fejl… Nu har jeg været hjemme i et døgns tid, efter at have været væk et par dage, hvor han igen har brækket sig, og der har ikke været spor - hverken opkast eller bideri. Han har været lidt ekstra kælen, men opfører sig ellers helt som normalt. Der var heller intet før jeg tog afsted.

Det er da lidt underligt? Ingen ændring i foder eller noget…de har altid tørfoder stående, og stort set også altid vådfoder.

Jeg tænker…kan det mon være et udslag for stress…agtigt? :? Eller hvad…

Lige et billede af bøllen…verdens aller bedste :hjerte: :hjerte: :hjerte:

Lige en lille tilføjelse… til dem som ikke har læst mine andre tråde om Tarzan, så er han rigtig slem til at bide, og har også af og til haft bidt mig meget voldsomt. Han er svær at blive klog på, men hvis I spørger mig, vil jeg sige, at han bider, når han er stresset, eller “der er noget, der ikke lige passer ham”. Da han boede en periode hjemme hos mine forældre, bed han fx. hvis hans madskål oppe på hans værelse (ja) var tom. Han bider også tit, hvis fremmede prøver at tage ham op. Han bider meget i leg (helt klart min fejl…han er flaske/hittekilling, og jeg har leget rigtig meget med hænderne med ham). Og med det vil jeg sige: At han bider højst sandsynligt kattepasseren, fordi…tja…der er noget, der ikke passer ham. Muligvis, at han ikke må komme ud, når hun passer ham (men der kan også sagtens gå dage, hvor han fx ikke lige gider ud, når jeg er hjemme…og det render han nu ikke og bider mig pga.)

Håber ikke det er alt for rodet, det jeg skriver.

Er der ufordøjet foder i opkastet, eller er det mere vandigt ? Og er du helt sikker på at kattesitteren ikke giver ham noget ekstra lækkert ?

Jeg er RET sikker på, at kattesitter ikke giver ham andet, end hvad jeg stiller frem…det er også sket adskillige gange med andre kattesittere :slight_smile:

Det er meget vandigt, opkastet (siger hun, nu ser jeg det jo ikke selv…men jeg spørger jo ind til det).

Jeg synes bare det er så mystisk. Jeg ved godt, at katte af og til kaster op…men at det er HVER gang, de er alene hjemme, forstår jeg ikke :S

Vandigt…vandet, hedder det vist :høhø: Vandet med foder-grams/gryn (ja jeg har jo lige vasket tæpperne :smiley: )

Han lyder da godt nok ikke helt tilfreds med, at du tager hjemmefra uden ham.
Ser passeren ham spise?

Ja passeren ser ham spise, og det er ikke fordi han foræder sig eller ikke spiser.

Jeg ved ikke, om det virkelig kan være utilfredshed/stress over brud-på-vaner der gør, at han kaster op. Jeg synes det lyder meget underligt, at det skulle kunne forårsage det…så jeg spekulerede på, om der mon var andre, der har oplevet det samme, men det ser ikke ud til det? Nu har jeg været hjemme i 2 døgn, og der har intet været. Det kan selvfølgelig også bare være noget hår, der har provokeret…det er bare mega underligt, det er hver gang, jeg ikke er hjemme i et par dage…

Min søsters katte har det også med at kaste op et par gange når hun er væk i længere tid.
De spiser fint, har normal afføring og når hun kommer hjem igen holder de op.

Jeg tror det kan være forbundet med en nervøsitet idet deres “mor” er væk.
Min egen kat kastede da også op et par gange sidst hun blev passet ude, selv om hun spiste fint (gik direkte fra transportkassen til madskålen, hun er meget glad for mad). Og dette er på trods af at hun det sidste halve år ellers kun har kastet op een gang, efter hun fik tænderne i en plante… (puh-bad, kanin føde).

Så jeg har set lignende flere gange uden kattene ellers har vist tegn på sygdom.

[QUOTE=Gucci;735240]Min søsters katte har det også med at kaste op et par gange når hun er væk i længere tid.
De spiser fint, har normal afføring og når hun kommer hjem igen holder de op.

Jeg tror det kan være forbundet med en nervøsitet idet deres “mor” er væk.
Min egen kat kastede da også op et par gange sidst hun blev passet ude, selv om hun spiste fint (gik direkte fra transportkassen til madskålen, hun er meget glad for mad). Og dette er på trods af at hun det sidste halve år ellers kun har kastet op een gang, efter hun fik tænderne i en plante… (puh-bad, kanin føde).

Så jeg har set lignende flere gange uden kattene ellers har vist tegn på sygdom.[/QUOTE]

Tak for dit svar…det lyder stadig lidt mystisk i mine ører…men der må jo være noget om det så :slight_smile: altså at stress/nervøsitet/forandring/… kan forårsage opkast.

Jeg elsker din signatur, forresten :smiley:

Jeg har også altid straf liggende, når jeg kommer hjem. Altså ikke ved at være væk nogle timer - men så snart der er overnatninger inde over, er der en (måske to) katte der “straffer” mig… Jeg går ud fra det er fordi de får vendt deres rutiner og på den måde stresser lidt…