Alene hjemme

Hej alle

Efter jeg er begyndt at tage på tur med Lillefisen og Grønærten, er Mingus til tider alene hjemme. Min mor er god til at hygge om ham, men hun fortalte idag, at han havde virket ked af det denne gang. Han havde gået og miavet en del, når hun kom for at kigge til ham, og han havde også kastet op.

Det gør mig rigtig ked af det.
Mingus runder 10 år her til sommer, og han skal have det godt :hjerte: Han har tidligere altid været med på udstilling, men jeg har det sidste års tid lagt mærke til, at han faktisk ikke gider længere. Der er slet ikke den samme gnist i ham mere, og han har ikke lyst til at køre i bil.
Derfor besluttede jeg mig for at lade ham blive hjemme på de sidste to udstillinger i min mors varetægt.

Søde Mingus er en social kat, så det undrer mig egentlig ikke, at han savner selskab. Jeg har forhørt mig hos mine to underboere, og ingen af dem har bemærket nogen støj fra ham. Han virker heller ikke hæs - bare glad for at vi er hjemme hos ham igen.

What to do?

Til maj går turen til Prag med de andre to gutter, som er glade for at være på tur sammen. Grønærten er ked, hvis han skal sidde alene.å

Har I nogle gode erfaringer at dele?
Jeg overvejer at sætte et kamera op og se, hvordan det egentlig går (også fordi jeg er sådan en hønemor…) samt at sætte Feliway i stikkontakten, men kan jeg gøre mere/andet?
Min mor har tilbudt at tage Mingus med hjem, men lige i denne weekend skal min lillesøster muligvis føde, så en veninde skal passe Mingus.

Det blev lidt langt - tak hvis du læste med :smiley:

6 Synes om

Det er sjovt med de gamle katte… Sugieh har jo aldrig været med, men hun har af og til været alene, hvis de tre andre tosser er med på tur. Der er ingen tvivl om hun savner dem. Hun kalder og leder. Så snart de er hjemme igen, så behøver de ikke længere være det :face_with_hand_over_mouth:
Så jeg har egentligt ikke nogen løsning, men ellers tænker jeg da det er et forsøg værd, at han tager med din mor hjem, engang når timingen er lidt bedre :slight_smile:

5 Synes om

Min ene kat mjiaver så snart han hører mig ude i opgangen :smiley:

Mon ikke bare han har kastet en hårbolle op og hørt din mor i opgangen?

3 Synes om

Jeg tænker også umiddelbart at jeg ville prøve løsningen af med at din mor tager ham med hjem. Dog måske lige med undtagelse af næste gang. Ved ikke om han ville kunne håndtere at tage over til veninden, eller kunne hun måske flytte ind?

3 Synes om

Ja, de gamle katte er lidt sjove :smiley:
Det er tydeligt, at Mingus her efter et par dage hjemme er faldet helt til ro igen og er sig selv. Så meget at de yngre katte faktisk er en smule irriterende :smiley:
Det bedste ville klart være, hvis han har nogen hos sig 24/7, men lige denne gang handler det om, hvorvidt min lillesøster føder før, vi tager afsted. Hun er sat til d. 8, og vi er afsted fra d. 3. - 6.maj. Min mor har lovet at tage sig af min 3-årige niece og kan ikke få det til at passe sammen med kattesitning desværre.

Umiddelbart jo, men det er desværre ikke kun hårboller. Min mor har sendt billeder og taget video, og da jeg kom hjem, kunne jeg se med egne øjne, at det desværre var reelt tynd opkast.
På videoen viser Mingus også en klart stresset adfærd, som jeg ellers ikke genkender :

Enig. Min mor har godt nok selv kat, men han er mest udekat, og hun har mulighed for at have dem hver for sig.
Desværre er det ikke en mulighed, at veninden tager ham med hjem og ej heller, at hun flytter ind. Hun har kun mulighed for at kigge op til ham et par gange om dagen.

Jeg må bare krydse mine små fingre for, at min lillesøster snart popper min kommende niece :smiley: :smiley:

3 Synes om

Da jeg var yngre og boede hjemme passede jeg nogle gange kat for min mosters veninde ved at flytte ind i deres hus imens. Jeg kom væk hjemmefra og de fik en gratis/billig kattesitter, win-win. Jeg ved ikke om nogen måske kender nogen, der har et ungt menneske, der kunne have lyst til det? :smil:

3 Synes om

Jeg kender ikke lige nogen, men det kunne bestemt være en mulighed at have antennerne ude efter :smil:

1 Synes om

Jeg er også på udkig efter en hus/kattesitter, der kan flytte ind :slight_smile: For vores vedkommende, er balladen at hvor vi bor, bliver der rigtig mørkt, når solen går ned. Det er der mange, både voksne og unge, der ikke har lyst til :wink:
Jeg lavede et opslag på UCN, og fik faktisk nogle gode henvendelser. Men så kom det med beliggenheden ind :wink:

2 Synes om