Min kæreste og jeg går jo og overvejer at få en eller to katte i løbet af efteråret, men vi er begyndt at overveje om det måske er et dårligt tidspunkt.
Pr. 1. september flytter vi fra Fredericia til Aalborg (for at studere), da dette er langt væk fra begge vores familier, forventer vi at det hovedsageligt til være weekend besøg frem for enkelt dags besøg. Hvis vi får en nabo til at give katten(e) mad, vand evt. lidt nus, vil de(n) så kunne klare en weekend alene?
Katten(e) vil desværre ikke kunne komme med på disse besøg da mine forældre har hund, og han kan ikke lide katte (ikke naboens i hvert fald). Med tiden vil de måske kunne introduceres for hinanden men dette er ikke udgangspunktet (da hunden er gammel og døv - det gør det svært at opdrage på den da mundtlige advarsler ikke virker).
Hvis vi skal have kat skal det selvfølgelig også være for kattens bedste, derfor vil vi vente til tiden passer bedst muligt og katten ikke lider overlast.
Det blev måske lidt rodet men håber i forstår hvad jeg mener men hvad er jeres holdning til vores situation?
Det skal måske lige nævnes at hverken mig eller kæresten er dem der går i byen hver weekend, så når vi ikke er på forældre besøg vil vi være der for katten.
Jeg synes heller ikke at det er noget problem. Dog tror jeg det ville være en god idé at få to katte, da de kan give hinanden selskab når I ikke er der.
Vi tager også nogle gange på weekend andre steder henne, også kommer svigerfar hen og tjekker kattene og nusser dem, ellers har vi en kammerat til det.
Enig med de andre, har i to katte, så betyder weekend besøg ikke det fjerneste - selv har vi lige været i Tyrkiet 8 dage, hvor kattene bare fik mad, vand, nus og let leg af naboen - og de opførte sig præcis som om vi kun lige havde været i den lokale Kvickly 20 minutter. Såååå…bare de har hinanden.
Det er af helt samme grund at vi ledte efter og fik to søskende. Jeg bor nu i Odense, men min familie er fra Sjælland, så jeg rejser også.
Og de to kan sagtens underholder hinanden.
Hvis man har en sød veninde/ven der har lyst til at kigge forbi og give dem mad, vand og lidt kæl, så kan de godt klare sig en weekend alene. Hvis du finder en til at passe dem, som selv har kat eller vil have kat, så er man også sikker på at de giver dem mere end blot vand og mad. Min veninde boede her nærmest