Alfred efter Fiona

Som bekendt er Alfred og Fiona søskende, de bliver 5 år næste sommer. Som små var de meget glade for hinanden og puttede sammen. Efter de er blevet voksne er de slet ikke tætte mere, og Fiona hvæser ofte af ham, når han kommer tæt på. Her det sidste stykke tid er det blevet helt tosset. Alfred er begyndt at jage hende, hvilket selvfølgelig stresser hende noget.
Det eneste der er sket af nyt er, at Fiona har haft et mega dybt sår den sidste måned som jeg selv har behandlet med penicillin og smertestillende med dyrlægen på sidelinjen. Jeg har tænkt at han måske kunne lugte, at hun var syg og derfor gik mere på hende?
Men har I nogle ideer til hvordan jeg kan forbedre stemningen mellem dem?

Da jeg så overskriften tænkte jeg at en af dem nok ikke havde det så godt helbredsmæssigt. Det kan både være den kat, der bliver jagtet, og den kat, der jagter, der ikke har det store overskud fordi de er lidt småsyge eller har lidt småskader.
Feliway, Kalm, klikkertræning/godbidstræning sammen, rigelig aktivering af Alfred, så han ikke keder sig.

1 Synes om

Ok tak for råd. Så når Fiona er helt fit for fight igen kan det så være, at det normaliserer sig til bare tålelighed igen?