Allergi dyrlæge i københavnsområdet?

Jeg tror måske Lua har fået noget allergi :thumbdown:

Jeg tager hende med til dyrlægen en dag i næste uge, så tænkte om der findes en dyrlæge i storkøbenhavn som er ekstra god til allergi måske? Vi plejer at bruge Anne på skovlunde dyreklinik men jeg vil rigtig gerne tage hende med til den bedst mulige :inlove:

Hvis allergien viser sig i huden, kan Klinik for Veterinær Dermatologi i Bagsværd anbefales www.vethudklinik.dk
Lene Boysen i Klampenborg er også god til allergi i huden hos katte www.dyrlaegeboysen.dk

Jeg er ikke 100% sikker på det er allergi. Det startede med en lille bitte bar plet på maven, med små røde pletter og nu er det en meget stor bar plet på maven med røde mønstre på huden. Og sommetider virker det som om hun er generet af det :frowning:

Og tak :wink:

Jeg vil så ikke være helt sikker på vi taler allergi - det er lige så ofte adfærd, der er skyld i manglende pels på maven.

Pernille på Skovlunde har speciale i både allergi og adfærd, så jeg ville starte med at få en tid der.

Skal du til Lene Boysen ved jeg startprisen er omkring de 3000 kr - bare til orientering.

Ja det rigtig nok Vivi. Kan jo også være stress osv.

Sikke en pris :open_mouth: Det var ikke så lidt :confused:

Ku være jeg skulle prøve Pernille så? :slight_smile:

Lene er dygtig og meget, meget vidende. Jeg kan faktisk ikke huske hvad vi gav, men den konsultation var meget brugbar, den gav mig noget viden og nogle “værktøjer” jeg har kunnet tage med mig. Og så fik jeg faktisk en mail fra hende flere år senere - hvordan går det? Sød dame :slight_smile:

Red - det kan findes på hendes hjemmeside:

Generel information
Følgende punkter skal du være opmærksom på, når du booker on-line og ikke får denne information i telefonen:

• Dit dyr skal være fastet i 12 timer før besøget.

• Dit dyr skal være fri for binyrebarkhormoner (prednisolon, medrol) i minimum 3 uger op til konsultationen, hvis muligt. Ring eller mail, hvis denne medicin gives, så vi kan aftale nærmere.

• en konsultation varer typisk en time.

• en konsultation koster 1900,- excl.moms.

http://www.dyrlaegeboysen.dk/05a_abningstider.html

Jeg synes absolut heller ikke man skal undlade, hvis man har en allergikat. Min pointe var bare, at de beskrevne symptomer lige så vel kan være adfærdsbetinget - og derfor var det ikke der, jeg ville starte, hvis det var mig :slight_smile:

Tak Ann. Men prøver li med Pernille først. Synes 1900,- + moms er rigtig mange penge når jeg ikke ved hvad det er endnu :frowning:

Du har ret Vivi. Har også bestilt tid hos Pernille i næste uge.

Jeg var hos Stig (Skovlunde) med en veninde for et par uger siden. Hendes kat havde også bare pletter og et enkelt sår på maven. Stig sagde, at i langt de fleste tilfælde, er disse symptomer adfærdsbetinget.

Jaa… Lua ER jo lidt nervøst anlagt og mine to andre katte er jo nogen ballademagere. Men synes hun virker som om hun trives alligevel. Hun spiser, drikker, leger, putter og leger med de andre dagligt og er kælen (når det passer damen)

Ofte er det noget vi ikke kan se. Stig mente min venindes problem kunne være mellem de to katte. Det mener jeg så ikke, men alligevel prøver vi hans råd med en Feliway. Han sagde, at det i nogle tilfælde løser problemet.

Med min venindes kat, tror jeg faktisk den keder sig lidt, så hun vil begynde klikkertræning med ham. Det er jeg spændt på om virker.

Selvfølgelig. Det var bare ment som et bud på mine oplevelser med Lene. Jeg startede også hos den faste dyrlæge (Raiku) og hun henviste til Lene :ok:

Må se hva dyrlægen siger :frowning:

Øv øv :’(

[QUOTE=Theresa;715064]Må se hva dyrlægen siger :frowning:

Øv øv :’([/QUOTE]

Prøv at bed om Pernille og hør, hvad hun siger. Mit bud er, at hun vil råde dig til at forsøge med en Feliway, så muligheden er jo også at starte med at afprøve den.

Det klart. Vil bare gerne ha hun får det bedre og ikke skal ha bare pletter på maven. Det pynter ikke på hendes skønne ydre :slight_smile:

Da Amira i januar fik udbrud af mundhulebetændelsen, var jeg jo forbi Lene Boysen for at finde ud af, om det kunne have nogen forbindelse med Amiras i forvejen ret omfattende foderallergi.
Jeg må nok indrømme, at den vejledning jeg fik af Anne til laaangt færre penge, var den der rent faktisk førte os videre i problemet. Allergien endte jeg med igen selv at zikzakke igennem på fingerspidsfornemmelser for min kat, for hun reagerede jo selvfølgelig af H til på meget af den medicin, hun fik.

Okay “godt at vide” hvis man kan sige det sådan. Jeg har i hvertfald en tid på skovlunde på mandag hos Pernille og jeg går IKKE hjem, før de har givet mig svar på hvad der er galt med min lille damemis :slight_smile:

Så er det heldigt klinikken har længe åbent mandag:-)

Pernille er god det ved jeg af erfaring - om der skal mere end det blotte øje til - det vil tiden vise.

Held og lykke