[QUOTE=catsanddogs;1272772]tjaa nu har jeg så været forbi en meget anderkendt allergilæge og gider ikke tærske mere langhalm på dette. Du har din holdning, jeg har min. Allergilægen underkendte ikke mine symptomer - han kunne blot ikke gøre noget ved det andet end hvad min daværrende læge allerede havde sat i værk. Fordi jeg ikke er allergisk, men intolerant. Samme symptomer men vaccine vil ikke virke. har så også hørt om folk der har fået vaccine og at den ikke har haft effekt.
Så fordi du ikke har hørt om dette og ikke tror på det, så kender jeg det fra egen krop og lever med det
Dette handler så igen ikke om mig men om fisk og om måske ikke at kunne tåle det. Er du intolerant kan du godt tåle en vis mængde bare du ikke kommer over et vist samlet niveau, men er du allergisk kan du intet tåle.
Ja jeg gruer for at skulle slå græs, min kæreste foreslog en støvmaske… måske det kunne virke, er da værd at prøve. Alternativt ved jeg hvilke tabletter jeg skal have anskaffet og må så bruge dem imens græsset udsender mest saft. Og vedr. katte kan jeg da lukke døren til soveværelset om det bliver for slemt… men om ikke så længe bliver det lunere og så sover de et andet sted
rigtig god dag - allergi er ikke sjovt på nogen måde[/QUOTE]
Kan godt være, du ikke gider tærske langhalm - men jeg må altså lige svare på dine sidste kommentarer. 
Det handler jo ikke om min ‘holdning’ - det handler om, hvad der er korrekt. Så nu har jeg lige prøvet at finde oplysninger omkring emnet på nettet.
Men INGEN steder kan jeg finde udtrykket intolerance nævnt i forbindelse med dyreallergier. KUN i forbindelse med fødevareallergier, som jeg også nævnte før. Og jeg har endda forsøgt mig med både dansk og engelsk, for også at lede på udenlandske sider. At der INTET kan findes om emnet, må du da indrømme er sært, hvis det er en diagnose, en speciallæge har givet dig?
Jeg tror ærlig talt, det er et hjemmeopfundet udtryk, for at beskrive, at din allergi er MILD. Men det er stadig et forkert udtryk at bruge.
Allergi er hvor immunforsvaret overreagerer, intolerance fungerer anderledes, der involveres immunforsvaret ikke - og det handler ikke om mængder, som du skriver - det er to HELT forskellige mekanismer i kroppen (det kan du selv google dig frem til, hvis du ikke tror mig
).
At vaccinen kan risikere ikke at have effekt er ikke noget nyt. Det har lige siden de kom frem været velkendt, at IKKE alle bliver hjulpet af den. MEGET få bliver kureret helt, de fleste får det markant bedre, men enkelte virker det simpelthen ikke på. Og det får man også læst og påskrevet, når man påbegynder vaccineprogrammet, som løber over 5 år.