Allergi

Hej
Vil lige høre om der er nogen herinde som har udviklet luftvejsallergi efter i har fået katte, og hvis der er har i så stadig kattene og hvad gør i hvis i har?
Er nemlig bange for at jeg er ved at udvikle det :frowning: men vil være mere end en katastrofe hvis jeg skulle af med mine små pus pga det. Så vil næsten gøre alt for at kom af med vejrtræningsproblemerne men stadig at kunne beholde mine pus

Jeg havde katteallergi før jeg fik mine katte og det har jeg såmænd stadigvæk.

Jeg tager en allergipille (Alnok) hver dag året rundt, nogen gange en ekstra, og ellers supplerer jeg med øjendråber og næsespray når det er nødvendigt.

Derudover forsøger jeg at minimere min udsættelse for andre ting jeg er allergisk for så meget som muligt, det hjælper rigtigt meget.

Deciderede vejrtrækningsproblemer har jeg kun sjældent, jeg reagerer oftest med kløende næse, øjne, ører, gane og så videre i den dur.

Og så har jeg lagt mærke til noget interessant. Hver gang der er kommet en ny kat i mit hjem er min allergi gået amok i 14 dage - 3 uger hvorefter jeg tilsyneladende har vænnet mig til kattens allergener.

Det viser sig også når jeg er på katteudstilling hvor jeg for eksempel reagerer meget kraftigt på andre kattes urinlugt.