Allergivenlige katte

Tror I på det? :slight_smile:

Jeg må indrømme at jeg ikke synes om måden de sælger dyrene på, det virker så fabriks-agtigt hvis man læser under FAQ :S

Jamen, jeg tror skam også på Påskeharen, Storken og Julemanden…

Og har for resten også et helt tår lavet af stål til salg i Paris…

Tjah, den såkaldte Ashera findes ikke, og jeg tvivler også meget på dn anden “allergi”-race og hunden. Det er vist mest noget med at narre en masse penge fra godtroende kunder. :frowning:

Allerca findes såmænd, den er god nok - men det er et spørgsmål hvor megen garanti de kan give for “produktet”. UC Davis har boret i det længe, men kan ikke få oplyst hvor “varen” produceres - men man ved dog, at hvis man begynder at selektere væk fra det enzym i spyttet, som giver allergi hos nogle mennesker, så ender man ret hurtigt med døde katte! De kan tydeligvis ikke tåle at der selekteres væk fra det, så enzymet har nok andre funktioner end at udløse allergi hos mennesker :slight_smile: Men nøjagtigt hvad der foregår har vist sig meget svært at få nøjagtig besked om.
VH
Susanne

Ja, firmaet - men den ene af de “racer” de sælger, nemlig Ashera, har ved flere lejligheder vist sig at være Savannah F1’ere, som de har opkøbt hos opdrættere og videresolgt som Ashera. :frowning:

Jaja, det var også huskattemodellen jeg henviste til :slight_smile: Den findes :slight_smile:
VH
Susanne

[QUOTE=Susanne W;918232]Jaja, det var også huskattemodellen jeg henviste til :slight_smile: Den findes :slight_smile:
VH
Susanne[/QUOTE]

Oki :). Gad vide, hvor mange de sælger, og hvor " godt de virker", eller hvad man nu skal kalde det. Det lyder ikke så betryggende at UC Davis ikke kan få oplysninger.

Leslie nævnte at de troede - men kunne langt fra bevise - at der kunne simpelthen være tale om almindelige huskillinger som de finder rundt omkring og tester, og er de tilstrækkeligt lave i enzymindhold i spyttet, så kunne man jo bare købe dem og videresælge dem. De troede ikke på at der forelå noget egentligt avlsprogram netop fordi de ved at kattene ikke overlever, når man bortselekterer for enzymet! Men intet konkret havde de kunnet få at vide, og ja det er jo bekymrende for har man fuldstændigt rent mel i posen, så kan man jo roligt dele den slags med forskere, der selvfølgelig vil behandle den slags fortroligt. Men nej, der var lukket for al oplysning. Anyway til prisen tror jeg ikke der er det helt store salg - det er jo trods alt “bare” huskillinger, der er jo ikke rigtigt nogen garanti for et bestemt udseende eller sind.
VH
Susanne

Jeg har også undret mig over hvordan man kan fjerne noget fra et dyr uden konsekvenser :confused:

Det virker heller ikke som et sted jeg ville have lyst at købe kæledyr fra. De skriver jo godt nok at de har masser af menneskekontakt igennem deres opvækst (hey, det job vil jeg gerne have :wink: ), men det kan de jo sagtens skrive, man må jo ikke besøge dem :S og så køber man en hammer dyr kat uden at have beset den først og får kun måske det køn man ønsker :S