Alt andet end kat - år 2015

Kæft’ jeg er tosset med den her dreng :lovelove:

[QUOTE=StinePigen;1227088]Kæft’ jeg er tosset med den her dreng :lovelove:

[/QUOTE]
Han er godt nok også skøn. :smiley:

:lys::lys::lys::lys::lys::lys::lys::lys:

:hjerte: I bliver aldrig glemt :hjerte:

Vi er lige vendt hjem fra scanning, og vi skal have os den skønneste lille pige :inlove:
Så nu kommer der endelig en pige mere ind i huset, det er dejligt, da her i fyldt med mandehørm i forvejen (Manden, Arnold og Willy :tihi:)

de 2 svitter her tror det er forår…de synger serenader så det er en ren fordøjelse…

Fra i søndags til barnedåben :slight_smile: Simone tog nogle super fine billeder :hjertehop:

:slight_smile:

Så fandt jeg det helt rigtige navn til min russerdreng… han hed Speedy, da jeg købte ham sidste sommer…

Men nu, hvor jeg kender ham temmelig godt - har han skiftet navn til :

[B]Simon Spies

[/B]Fordi han HVER morgen, når lys og varme bliver tændt hos ham - spæner rundt og leder efter en villig morgenbolledame…

I får også lidt babyspam her…

Så stor hun er blevet. Og så dygtig til at holde hovedet oppe :slight_smile:

På det midterste billede ligner hun en rigtig lille filur, der nok skal finde ud af, at snøre mor og far :høhø:

De øjne og det smil kan man da ikke stå for´:thumbup:

Se hvad mine søde veninde har lavet til mig; et glas til mig og en vandskål til kattene:

Hun læser til glaspuster, og i går var jeg med hende på skolen, hvor hun lavede dem til mig. :smiley:

Fik i dag et par nye skilte til samlingen :smiley:

i går kom prinsessen endelig hjem - Nenya :hjerte:

:hjertehop: er helt forelsket i den lille prikbold :ups:

[QUOTE=Juvena;1229602]i går kom prinsessen endelig hjem - Nenya :hjerte:

:hjertehop: er helt forelsket i den lille prikbold :ups:[/QUOTE]

Hvordan holder man egentlig sådanne små prikkede trolde - i bur/terrarie eller går de bare frit rundt?

Hun ser kær ud, den lille pindgris :hjerte:

[QUOTE=Eva;1229616]Hvordan holder man egentlig sådanne små prikkede trolde - i bur/terrarie eller går de bare frit rundt?

Hun ser kær ud, den lille pindgris :hjerte:[/QUOTE]

Nogle har dem i alm. bure til kaniner (men nogle kan finde på at klatre i tremmerne og så er sådan et bur no go, især hunner er slemme til dette) de skal bare min. være 100x55 da pindsvin ikke må blive tykke. Andre har dem i terrarie men der skal man være obs. på luftfugtigheden ikke bliver for høj da de ikke har godt af dette - og så skal de være i et rum med min 23-25C da de ikke må gå i hi da de så dør. (eller brug af varmelampe ell. varmeplade hvis rummet ikke varmes op og så termometer i buret)

Og kender også til nogle som har et sikret rum hvor den får lov til at gå frit - men pindsvin skal gå alene :slight_smile: det er meget få der kan enes to og to. Men man hører da om nogle få det er lykkes for, men ikke noget jeg vil anbefale.

Selv har jeg min i dette bur Living World Green Eco Habitat, 118,5 x B 78,5 x H 61 cm

:ok:

Billeder af hendes bur :slight_smile:

Og lige et af sovetrynen :høhø:

[QUOTE=Juvena;1229622]Billeder af hendes bur :slight_smile:

Og lige et af sovetrynen :høhø:
[/QUOTE]

Stof i bunden? Hvor tisser hun? :smiley: Kan de trænes til at gå på bakke eller?

Yep det er fleece og under det er der så et vådliggerlagen hvis nu uheldet er ude - da hun kun er 9uger.

  • Nogle pindsvin er meget urenlige men hende her er renlig og bruger hjulet til at gå på wc, også derfor man skal regne med at deres hjul faktisk ligner L*rt. :høhø: og skal rengøres hverdag. Og hun tisser foran hjulet og der er så lagt en bakke med køkkenrulle.

[QUOTE=Juvena;1229622]Billeder af hendes bur :slight_smile:

Og lige et af sovetrynen :høhø:
[/QUOTE]

Hvor er det et flot bur, du har indrettet til hende :ok:

[QUOTE=Juvena;1229622]Billeder af hendes bur :slight_smile:

Og lige et af sovetrynen :høhø:
[/QUOTE]

:brist:

Jeg bliver ked af at se hvordan det lille pindsvin bor… det eneste, den har brug for er at have et hjem, der minder mest muligt om dens liv ude i naturen…

Den har brug for at kunne grave i bundlaget – så den kan lave sig en soveplads… så UD med alt det lilla syntetiske krims-krams – ind med noget barkflis/sand eller andet…

Når man har dyr er det vigtigt at give dem det de har brug for – og ikke for at lave en ‘opstilling’ der er milevidt fra dyrets behov !!

:sorry:

Her kan du evt. hente lidt inspiration til et bedre liv for dit pindsvin :

https://www.google.dk/search?q=tenrec+cages&sa=X&espv=2&biw=1066&bih=502&tbm=isch&tbo=u&source=univ&ei=tA3jVMnxAon2UJ7Ng8gI&ved=0CB4QsAQ