Altansikring - part 3 - Juhuuuuu

Så lykkedes det ENDELIG at få sat kattenet op på mine altaner, netop som kattegræsset er begyndt at skyde frem. Tusind, tusind tak til alle, der kom med gode råd i mine to forrige tråde - specielt til Galath, der anbefalede Mand&Bil. ‘Mand’ har været forbi og klare det i dag på halvanden time, hvilket var milevidt fra de andre ‘tilbud’ jeg modtog på opgaven.

Mille Mis er lykkelig, og så er jeg det også :blush::blush::blush:.

21 Synes om

Det ser da bare godt ud :smiley::smiley:

1 Synes om

Perfekt timing med græs og altan.

Hvor ser det godt ud er sikker på katten bliver glad for det!

1 Synes om

Fedt :thumbup:

1 Synes om

hvor er det bare blevet godt! :smiley: Det bliver I med garanti VIRKELIG glade for til foråret og sommer, når man sådan rigtigt benytter “udenfor” mest :slight_smile:

1 Synes om

Det ser godt ud :slight_smile:

1 Synes om

Tillykke med Mille’s nye revir :ok:

Der er dog en ting, der falder mig i øjnene: Nettet er opsat udvendigt på tremmerne, og så vidt jeg kan se hæftet med strips i hvert 4. mellemrum, dvs. med relativt lang afstand.

Er der ikke risiko for, at hun kan klemme sig ud mellem tremmerne og under nettet, hvis det ikke er fæstet til hvert mellemrum?

2 Synes om

Kære DorteH

Først og fremmest: Tak :-). Jeg glæder mig allerede til foråret, når jeg skal til at plante sommerfuglebuske, så jeg kan tiltrække nogle sommerfugle hun kan jagte.

Du har fuldkommen ret omkring gelænderet!!! Jeg opdagede det selv, da jeg efterfølgende lukkede hende ud og hun vandrede rundt på gelænderet. Jeg forsøgte at flere sætte strips på, da hun nogle gange trådte ved siden af, og problemet var også, at hun på gelænderet var så relativt tæt på ‘loftet’ at hun forsøgte at klatre op. Jeg fik helt hjertestop, og havde netop overvejet, om jeg skulle købe et endnu større net, så det blev mere slapt i det, selvom det ville kræve jeg skulle til at forfra om i igen med at montere nettet.

Din løsning, derimod lyder til at være den helt rigtig (og langt billigere), og jo heldigvis ganske ukompliceret (har heldigvis rigeligt med strips (:-D), da jeg jo bare skal løsne det i bunden og løfte det ind. På den måde kommer det heller ikke til at sidde så meget i spænd.

Tusind tak!!! Jeg havde slet ikke tænkt på det med at vende det indad, netop fordi jeg troede det var meningen hun skulle kunne gå på gelænderet, men da hun jo mere bruger det som springbræt, giver det slet ingen mening at hun skal have adgang til det.

Jeg flytter om i morgen - det kan heldigvis gøres fra jorden.

Tak, endnu engang :-).

Stort kram

9 Synes om

Jeg er glad for at høre, at du kunne bruge løsningen med Mand&Bil :slight_smile:

Det lyder som en god idé at flytte nettet indenfor gelænderet. Mine katte kunne faktisk godt gå på gelænderet, selv om nettet sad indvendigt, men det var lidt mere betryggende på den måde. Hvordan løste du det i siderne?

Selv tak! :wink:
Kan fint følge dig i tanken om at bruge gelænderet som klatrestativ - som alternativ kan du jo overveje noget kradse/klatretræ derude?

1 Synes om

Jeg havde faktisk ikke lagt mærke til at nettet var udenpå gelænder/rækværk - men da indenfor med det. Hun vil sikkert stadig hoppe op på det, hun er vel en kat :wink:

Mit er sat fast med strips og hæfteklammer og der fungerer så fint. De har et bord og jeg regner med at jeg næste sommer laver nogle hylder på væggen som de kan ligge på. Mine elsker deres veranda.

1 Synes om

Lige et svar til alle:

Først og fremmest - tak for at glæde jer med mig og for gode råd omkring ekstra sikring. Jeg påskønner det ekstremt meget :slight_smile:

Jeg har i dag fået flyttet nettet indenfor hegnet og strippet det fast i bunden med 5 cm. mellemrum, så lige her er jeg ikke længere det mindste bekymret for at hun kan snige sig ud.

Til gengæld der der nu kommet en ny slange i paradis. Hun VIL bare gå på det gelænder, og da nettet jo sidder løst, betyder det, at hun kommer til at hænge i en slags hængekøje - udad :open_mouth: Godt nok er hun jo sikret mod at falde ned, men problemet er, at på grund af at overboens altan er af metal i bunden, var ham der hjalp mig nødt til at sætte det fast med kiler - en i hver ende. Og nu er jeg bekymret for, HVOR meget nettet kan holde til at hun leger hængekøje.

Min plan er nu at købe sådan nogle teleskopstænger og så få dem til at holde det på plads i toppen. Jeg tror godt jeg vil kunne montere dem fra jorden, det skal blot være øverste krog, der får fat i nettet. Og så må jeg på en eller anden måde forsøge at gøre nettet så stramt, at hun ikke får adgang til gelænderet. Hun skal nok få noget andet hun kan rende inspektionsrunde på, men gelænderet bliver det ikke. Hun vejer lige nu 2,3 kg, men det bliver hun jo ikke ved med.

Jeg lægger billeder op senere af den nuværende løsning, inkl. siderne.

1 Synes om

Hvad med at fæstne nettet til gelænderet også?
Lige nu kunne jeg godt se for mig … en lyskæde som bliver viklet omkring gelænderet - ud igennem x-antal masker - ind på gelænderet igen og vikles rundt , ud igennem x-antal masker … osv.
Det er lidt pillearbejde, men så har du både strammet nettet ind mod gelænderet og fået lys på altanen på samme tid … :blush:

5 Synes om

Hej Skattekat, det lyder som en rigtig god mulighed. Lige nu virker hun dog til at være tilfreds med at nettet hænger så løst, fordi det kun er sat fast i top og bund efter jeg fjernede stripsene på gelænderet, at jeg lige holder vejret og forsøger at holde hende fra gelænderet. I hvert fald indtil jeg har fået sat teleskopstængerne op, der skal sikre det i toppen :-).

Hun er blevet rigtig glad for den store kasse jeg har med jord og kattegræs. Vi er dog ikke helt enige i alt hvad den skal bruges til ;-). Men skidt, den er derfor hendes skyld, så må hun muntre sig ned den som hun vil.

Jeg har gemt nogle kattteguf i krukkerne derude og hun er vild med at skulle finde dem. Det er tydeligt at hun nyder sin vinterhaven <3.

1 Synes om

Stykket mellem gulv og gelænder er ca. 3 cm, så jeg har sikret det med sammenrullede badelagner, sat fast med strips. Så kan jeg altid fjerne dem, når hun er blevet større.

4 Synes om

Fin idé med krogene :ok: