Vi (især jeg) er blevet frygtelig glade for hjemmelavet tzatziki - det er nemt og det smager godt! Men 10% yoghurten er lige rigeligt fed, synes jeg. Findes der er godt alternativ, der smager lige så godt, og giver samme autentiske smag?
Vi bruger en Græsk Yoghurt på 2% der hedder Antos ægte græsk Yoghurt, 1 kg. Den koster 24 kr. i Superbrugsen… Vi spiser også meget yoghurt med hvidløg… til næsten alt
Man kan få græsk yoghurt med en fedtprocent på 0,1.
Jeg har købt det i Fakta så sent som i fredags, 400 g for 11,95.
Har lige set at de også har det i min lokale Dagligbrugs, men der er prisen noget højere.
Er de fedtfattige udgaver noget værd smagsmæssigt? Det er nemlig det, der har afholdt mig fra at købe dem indtil videre
Jeg kan ikke smage forskel på de fedtfri og den normale, når der er godt med hvidløg i
Jeg har også en kæmpe svaghed for tzatziki om sommeren, så det blevet til nogle liter efterhånden
Hvad er forskellen på almindelig youghurt og græsk youghurt :?
den fedtfrie virker lidt mere… tør :? ved ikke helt hvordan jeg skal beskrive det og er ikke helt så nem at arbejde med - men når hvidløg er tilsat og musikken spiller - så er smagsforskellen minimal og så lille at den klart er det mindre fedt værd…
Græsk/tyrkisk yoghurt er drænet på forhånd, så man slipper for at skulle køre den gennem et klæde for at få den ekstra væde ud Det gør tzatziki-lavningen meget nemmere end i “gamle dage”
Kan man egentlig bruge skyr til tzatziki, er der nogen, der har prøvet det?
Det vil jeg tro man sagtens kan, man kan i hvert tilfælde bruge det til hjemmerørt salatdressing, med et fint resultat.