Alternativ til græsk yoghurt 10%

Vi (især jeg) er blevet frygtelig glade for hjemmelavet tzatziki - det er nemt og det smager godt! Men 10% yoghurten er lige rigeligt fed, synes jeg. Findes der er godt alternativ, der smager lige så godt, og giver samme autentiske smag?

:slight_smile:

Vi bruger en Græsk Yoghurt på 2% der hedder Antos ægte græsk Yoghurt, 1 kg. Den koster 24 kr. i Superbrugsen… Vi spiser også meget yoghurt med hvidløg… til næsten alt :stuck_out_tongue:

Man kan få græsk yoghurt med en fedtprocent på 0,1.
Jeg har købt det i Fakta så sent som i fredags, 400 g for 11,95.
Har lige set at de også har det i min lokale Dagligbrugs, men der er prisen noget højere.

Er de fedtfattige udgaver noget værd smagsmæssigt? Det er nemlig det, der har afholdt mig fra at købe dem indtil videre :slight_smile:

Jeg kan ikke smage forskel på de fedtfri og den normale, når der er godt med hvidløg i :slight_smile:

Jeg har også en kæmpe svaghed for tzatziki om sommeren, så det blevet til nogle liter efterhånden :slight_smile:

Hvad er forskellen på almindelig youghurt og græsk youghurt :?

den fedtfrie virker lidt mere… tør :? ved ikke helt hvordan jeg skal beskrive det og er ikke helt så nem at arbejde med - men når hvidløg er tilsat og musikken spiller - så er smagsforskellen minimal og så lille at den klart er det mindre fedt værd…

Græsk/tyrkisk yoghurt er drænet på forhånd, så man slipper for at skulle køre den gennem et klæde for at få den ekstra væde ud :slight_smile: Det gør tzatziki-lavningen meget nemmere end i “gamle dage” :thumbup:

Kan man egentlig bruge skyr til tzatziki, er der nogen, der har prøvet det?

Det vil jeg tro man sagtens kan, man kan i hvert tilfælde bruge det til hjemmerørt salatdressing, med et fint resultat.