Alternativ til Royal Canin?

Jeg fodrer pt. med en blanding af RC Sterilised og RC Urinary (Urinary da jeg har en kat med tilbagevendende urinsten)…

Og så tænkte jeg på om der kunne findes et lidt billigere alternativ til Sterilised??? :gruble:

Jeg har hørt om et foder der hedder Sanabelle, er det af lige så høj kvalitet???
Og har de et produkt til neutraliserede katte, eller er det slet ikke så vigtigt :?
Eller er der andre mærker af samme kvalitet (eller højere), bare til en lidt billigere penge???
Om det så bare er en 50’er sparet, er jeg stadig interesseret i at høre om det

Takker mange gange på forhånd…

Køber du i Danmark eller på Zooplus??

Jeg køber fx 10 kg RC i Danmark for 500-600 kr. Hvor jeg på Zooplus kan købe de samme 10 kg for under 400 kr.

  • der er der mange 50’ere sparet, samtidig med at man kan beholde de mærker man ved fungerer…

Feline Porta har et struvststensfoder http://www.mysterycoons.dk/mcpetshop/mcpetshop-fp.htm (scroll ned på siden).

Jeg har også en kat, som har lidt meget af urinvejssten. Vi fodrer nu med Acana og det fungerer rigtig fint og der har ikke været problemer siden :slight_smile: 18 kg koster små 700 kr

[QUOTE=Helene;545379]Køber du i Danmark eller på Zooplus??

Jeg køber fx 10 kg RC i Danmark for 500-600 kr. Hvor jeg på Zooplus kan købe de samme 10 kg for under 400 kr.

  • der er der mange 50’ere sparet, samtidig med at man kan beholde de mærker man ved fungerer…[/QUOTE]

Jeg køber i forvejen på ZooPlus, ja der er mange penge sparet i forhold til her i DK… :smiley:

Jeg synes bare at 700 kr er mange penge på én gang… Ved godt det er meget billigt, når nu det drejer sig om 18 kg…
Men alligevel :S

Tjaah… Men det er så også dyrere end det jeg plejer at fodre med…
Det var jo et billigere alternativ jeg efterlyste :wink:

Porta 21 grain free…

Sanabelle er udmærket, men ikke mit foretrukne (men det er RC så heller ikke)

[QUOTE=Eife;545420]Porta 21 grain free…

Sanabelle er udmærket, men ikke mit foretrukne (men det er RC så heller ikke)[/QUOTE]

Porta 21 grain free er da i hvert fald noget billigere end RC :slight_smile:
Og den mener du sagtens kan gøre det ud for RC Sterilised, der jo er til neutraliserede katte? :kryds:

Lotte - Ja, jeg mener RCs ufatteligt mange mærker er overvurderede :slight_smile:
Foder katten godt og varieret med tørkost, vådfoder og råt :slight_smile: Mine kastrerede får bla. Porta 21 grain free i deres blanding :slight_smile:

[QUOTE=Eife;545422]Lotte - Ja, jeg mener RCs ufatteligt mange mærker er overvurderede :slight_smile:
Foder katten godt og varieret med tørkost, vådfoder og råt :slight_smile: Mine kastrerede får bla. Porta 21 grain free i deres blanding :)[/QUOTE]

Her har kattene tørfoder stående døgnet rundt…
Og så får de vådfoder om morgenen…
Råt kød bruger jeg ikke, det er kun hvis der lige falder en lille snack fra, når jeg står og forbereder aftensmaden :wink:
Derudover hapser jeg altid et par af de der små prøveposer, når jeg er forbi dyrlægen, som jeg bruger som godbidder :stuck_out_tongue:

Lige netop Sanabelle synes jeg har hørt grimme ting om, katte der blev syge oftere end de burde. Jeg kan ikke huske om det netop var urinvejssygdomme? Anyway, lige det foder ville jeg selv holde mig fra, hvis jeg havde alternativer :gruble:

Jeg tror også at valget er faldet på Feline Porta, der er ca. 100 kr billigere end det jeg plejer at købe :slight_smile:

Lotte - Ok, deres tænder har rigtig godt af at blive brugt til det de er beregnet til, så her køres der ofte råt af den grund :slight_smile: Og det har i øvrigt hjulpet meget på tandkødet på mine (forebygger dannelse af tandsten og følgen betændt tandkød)

Tjaaah… Men nu VED mine ikke hvad deres tænder skal bruges til…
Hvis de får et stykke råt kød der er større end en 2krone, leger de bare med det og så går de deres vej…
Men hvis man lige skærer det over en eller to gange, så kan det godt spises…
De tror at man skal slikke al mad i sig… Dumme dyr :lol:

Lotte - Haha, ja så er det ikke nemt :smiley:

Når du handler i Zooplus kan jeg anbefale Animonda vom Feinsten Deluxe Neutered cats Animonda Dry Cat Food | Great Bargains on Dry Cat Food at zooplus
Jeg har også en hankastrat med tendens til urinsten. Efter han et efterår havde været i behandling for blærebetændelse 3 gange med kort interval, begyndte jeg at fodre med Specific FCD. Det er et dyrlægefoder og det er rasende dyrt at fodre med når man har mange katte. En bekendt anbefalede mig at prøve Animonda til kastrater. Hun sagde de havde sammenlignet indhold og det var næsten identisk. Det har jeg fodret med siden og Timian har intet haft med blæren siden.

Marianne

[QUOTE=Zatifi;545516]Når du handler i Zooplus kan jeg anbefale Animonda vom Feinsten Deluxe Neutered cats Animonda Dry Cat Food | Great Bargains on Dry Cat Food at zooplus
Jeg har også en hankastrat med tendens til urinsten. Efter han et efterår havde været i behandling for blærebetændelse 3 gange med kort interval, begyndte jeg at fodre med Specific FCD. Det er et dyrlægefoder og det er rasende dyrt at fodre med når man har mange katte. En bekendt anbefalede mig at prøve Animonda til kastrater. Hun sagde de havde sammenlignet indhold og det var næsten identisk. Det har jeg fodret med siden og Timian har intet haft med blæren siden.

Marianne[/QUOTE]

Det må jeg da lige kigge på… Tak for det :slight_smile: