Findes der andet end kattegræs (bruger hvede…er det korrekt?) som måske er lidt pænere at se på? Bamse har slet ikke gnavet i det, men i stort set alle andre planter.
Stuebambus er genialt, men meget svært at finde pt. Så hvis nogen har et tip om et sted så melder jeg mig.
IKEA er jo gået helt over til plastik…
Vi køber det hos vores almindelige blomsterhandel Der har de det altid
Vi køber stuebambus i store mængder i Roskilde Plantemiljø.
Jeg bruger kun kattegræs
[quote=Wijelo;344309]Stuebambus er genialt, men meget svært at finde pt. Så hvis nogen har et tip om et sted så melder jeg mig.
[/quote]
Det eneste sted, jeg med garanti altid kan finde det, er blomsterhandlen på Fisketorvet. Alle andre blomsterhandlere, jeg kommer forbi, siger, at de ikke kan konkurrere på prisen med supermarkederne (at det så er svært at overbevise dem om, at katte har behov for stuebambus mere end de to uger om året, Fakta har det, er en anden sag :S)
Mette - men det er så lidt langt for en jyde -tihi
Nu var det så heller ikke nogen jyde, jeg svarede - men en, jeg ved bor i Københavnsområdet.
Temple Bar - Ja, jeg sad bare også og håbede at der ville komme et tip for Århus og omegn. Det var ikke en kritik af dit svar, bare et “øv, for langt væk”. Jeg kan nemlig heller ikke finde pt
Jeg har lige købt stuebambus i Føtex for et par dage siden.
Jeg køber mine stuebambus på Toksværd planteskole, de har dem året rundt. Jeg har ihvertilfælde aldrig kørt forgæves, og jeg kommer ca. et par gange om måneden.
Så prøv jeres lokale planteskole
Jeg kan ALTID finde stue bambus i Plantorama i Egå? Er da ikke gået forgæves endnu. De har haft det hele vinteren
stuebambus kan også købes i store mængder i Greve i de 2 planteskoler der ligger ved afkørsel 27
sorry Eva… for langt væk igen :S
stuebambue er et stort hit herhjemme… i de ca 3 sekunder den overlever…
Har lige erfaret idag at man kan bestille det hjem via sin lokale brugs, dog kun hvis man bestiller 11 stk, som er i en pakke.
Prisen skulle så liggge omkring 25 kr/stk.
Jeg har været i plantorama forgæves et par gange. Nu vil jeg lige spørge i Føtex. Så nogen der godt kunne være dem igår, men der stod ikke lige navn på - og jeg er ikke lige sååå god til stueplanter -tihi
Marianna - Kan du huske hvad du gav? (så har jeg lige det som rettesnor :))
[quote=Eva K;344933]Jeg har været i plantorama forgæves et par gange. Nu vil jeg lige spørge i Føtex. Så nogen der godt kunne være dem igår, men der stod ikke lige navn på - og jeg er ikke lige sååå god til stueplanter -tihi
Marianna - Kan du huske hvad du gav? (så har jeg lige det som rettesnor :))[/quote]
Er det rigtigt?? Nå, ellers er det måske fordi du ikke helt ved hvordan de ser ud? :? Jeg har ALTID kunnet finde dem i Plantorama… Og jeg kommer da ca en gang om måneden og henter forsyninger
Karina - Jeg har da spurgt derude
Ja jeg troede jeg var så smart,fik den lokale blomsterhandler til at købe hjem til mig,fint nok.Havde så bare glemt at spørge om prisen:S
Så kattene guffede for 300,-stuebambus i løbet af 14 dage.
Nu har jeg taget noget blandet korn med hjem fra stalden,det vokser lynhurtigt og så er det billigt:tihi:
Tine
[quote=skoglund;345082]Ja jeg troede jeg var så smart,fik den lokale blomsterhandler til at købe hjem til mig,fint nok.Havde så bare glemt at spørge om prisen:S
Så kattene guffede for 300,-stuebambus i løbet af 14 dage.
Nu har jeg taget noget blandet korn med hjem fra stalden,det vokser lynhurtigt og så er det billigt:tihi:
Tine[/quote]
Nu ved jeg ikke hvor mange du fik for 300,- ? …Jeg giver 25 kroner pr. stk for mine, og jeg køber ca. 4 om måneden - De holder faktisk pænt længe, hvis bare de står lyst og bliver bundvandet et par gange om ugen …
Mine katte har ingen udbytte af hverken korn eller kattegræs - Det bliver bare lagt ned
I øvrigt havde jeg ret. Det var stuebambus jeg så i Føtex (Egå) i lørdags. Har lige købt to, til 15 kr pr. stk. De står bare under grønne planter til 15 kr, der er sådan flere forskellige.