Hvad leger jeres katte med, som ikke er indkøbt som kattelegetøj - eller som slet ikke er indkøbt, men hjemmelavet eller indsamlet, eller hvad det nu kan være?
Jeg så i en tråd den anden dag et par interessante eksempler og tænkte, det kunne være sjovt med en tråd med lidt inspiration til og morsomme oplevelser med alternativer til det købte. (Hvis der allerede har været sådan en tråd, beklager jeg - jeg vidste ikke lige, hvad jeg skulle søge på for at finde ud af det).
Cinnamon er som mange andre katte vild med alle former for sammenkrøllet papir, men hun har en særlig svaghed for små papirskugler af tyggegummipapir. Jeg holdt op med at ryge for nogle år siden og har stadig et pænt stor forbrug af tyggegummi, og det er efterhånden blevet sådan, at hun kommer styrtende fra den anden ende af lejligheden og helt op på skødet (hvilket hun ellers kun gør, når der er mad i farvandet), når jeg så meget som rører ved pakken med Stimorol. I øvrigt vel et godt eksempel på, at katte er nemme nok at træne, selv om det nu ikke er gjort med overlæg
En tom papirs affaldssæk fra Elin. Jo mere den larmer jo bedre og når man så kommer med 110 KMCO/Tara og kaster sig ind i den fra en meters afstand så gør det ikke en gang noget at den rutcher hen over gulvet, ramler ind i væggen og blir angrebet af en meget farlig Tip, som herefter står oven på Katten i Sækken.
Hvis jeg glemmer at lukke døren ind til mit syrum, så har Ouna travlt, for så slæber hun tøjstrimlerne rundt i hele huset. Afklip fra nullerputsengene bliver hendes børn og skal bæres rundt på. Det ser kosteligt ud OG rodet når man står op og der ligger tøjstrimler allevegne, men hun har haft det sjovt.
Blade fra haven man først slæber ind i pelsen og som tørre når man kommer ind i varmen så de falder af allevegne…de kan også jagtes
Plastik-inder-rullen fra min sytrådsrulle
At stjæle mellemlægspapiret når her smørres madpakker
Dusty har en forkærlighed for tulipaner…han bider dem over lige under hovedet, så når jeg står op står der en vase fyldt med stilke og hovederne ligger på bordet under…slem
Minder mig om den kat, jeg havde for 30 år siden. Hun fik en nat fat i et garnnøgle nede i stuen, og da vi stod op den næste morgen, var samtlige stole-, bord- og sofaben spundet ind i et gigantisk garnnet. Vi var nødt til at klippe det væk, så indviklet var det
Vi får en del bøger leveret og kasserne fra dem er et stort hit.
Desuden har vi et langt snørrebånd med et stykke papir i enden, som også kan fanges i timevis
Strømper er også et stort hit, især i stærke farver (vi har endnu ikke fået den lært forkellen mellem en tom og en fyldt strømpe :S)
Der er rigtig mange gode ideer allerede som vi vil prøve af her. Den der papdims fra toiletrullerne er jo en ret billig omgang legetøj hehe.
Det flyver igennem lokalet med Oliver lige efter og larmer forfærdeligt… Men han elsker at lege med det, også må jeg ente ofre min nattesøvn eller vænne mig til det…
Papkasser er bare det store hit.
Poser…
og toiletpapir :SSnebold elsker at stjæle det…det er lidt træls nogle gange…
Så ligger der bare toiletpapir overalt, som er tygget på
Jeg har fjernet IKEA-poserne her. Har oplevet , at Amira har haft panikket over at hænge fast i en hank, hvor jeg heldigvis stod lige ved siden af og kunne befri hende med det samme. Jeg følte ellers, at IKEA-poserne var tilpas store og grove til, at der ingen risiko var. Og da de bruges til vasketøj, så vil jeg altså ikke klippe hankene Så de er bare fjernet fra misserne.
Bortset fra det, så af alternativt legetøj, der godt nok er kommercielt, så synes jeg, at man kan få rigtig meget godt hunde-aktivitetslegetøj, som man også sagtens kan lære katten at anvende.