Alternativt kradsetræ

Jeg har været på udkig efter noget krads til vores nyerhvervede, 7-måneders killinger. Jeg er ikke vild med sisal, men jeg er endnu mindre vild med plys! Da det efterhånden er ved at være oppe over at få arrangeret noget at kradse i (jeg overværede at den ene knægt hvæssede klør i vinylgulvet i køkkenet), gik jeg i går en tur i Amagercentret, hvor der ligger en Bonnie, som vel kunne sælge mig noget i en snæver vending. Deres billigste, enkle sisal-kradsestamme på fod kostede 200 kroner. Men så vendte jeg mig om og spottede et par udendørs foderbrædder/huse til småfugle. De var monteret på 3-benede birkefødder og jeg bed mærke i, at der stod to priser på - en for huset og en for stammen. For at gøre en i forvejen lang historie kort(ere), endte jeg med at gå hjem med en fin - ubehandlet - birkestamme på tre ben - den kostede det samme som det billigste kradsetræ. Heldigvis synes drengene at den er fantastisk - og selvom den ikke ligefrem er pæn, kan jeg meget bedre forlige mig med den, end med beige plys :slight_smile:

[video=facebook;10202368521469903]Facebook 4[/video]

Det er da en super god ide :slight_smile: Men er det stabilt nok til en ordentlig omgang afstraffelse? :slight_smile:

Det er meget mere stabilt end de fleste (simple) kradsetræer, jeg er stødt på. Det er ret meget tungere, nemlig. Så selvom selve stammen er hævet over jorden (hvilket i øvrigt er genialt, for så kan de ligge inden under og kradse/sparke på benene nedefra), tror jeg ikke at det er fysisk muligt for dem at vælte det overhovedet. Jeg har optaget en video, hvor man kan se at det står meget stabilt. De giver den ikke rigtigt gas, men jeg tror at det vil blive stående alligevel:

//youtu.be/KYQUjlW8ckY

Det ser godt ud - og der er tydeligvis legemuligheder i det. :slight_smile:

hehe, også slutter den lige af med at der lige skal ses hvad mor laver :slight_smile: Det er da et fint alternativ, det vigtigste er jo at de gider at bruge det :slight_smile:

e godt kan lide at stå og kradse på noget der ligger ned, som du beskriver med vinylgulvet. Så har Ikea faktisk nogle dørmåtter af sisal, som er helt vildt gode. Vi har nemlig sådan en måtte foran vores terrassedør til at tage det værste grus og snavs. Den var overhovedet ikke indkøbt til misserne men de elsker at kradse i den og man kan ikke se de har haft fat i den. En anden side af det er at den ene af vores kun vil kradse i noget der ligger ned så det er lidt fedt at han også gider bruge den. Det er den her :

Vi har sådan et kradsebræt til at skrue op på væggen, som har ligget på gulvet siden vi fik dem - men det er sjovere at ligge på, end at kradse i, så jeg har i dag skruet det op på væggen for at se, om de gider det der. Men jeg tror da, at jeg lige vil tjekke den foreslåede måtte næste gang jeg er i IKEA. Gulvtæpperne hér får også en gang klør (det var også dem vores gamle kat foretrak), hvilket er helt OK, da de også er fra IKEA og kan skiftes uden at vi bliver ruinerede :slight_smile: