Amazon.com eller amazon.co.uk

Er det lige meget hvilken af de to man bestiller (bøger) fra? :slight_smile:

Ah, der er et link på .com, hvis man går derind, der henviser til .co.uk, så det kan jeg jo regne ud :høhø: Men så placerer jeg bare min ordre hos .co.uk.

Lidt underligt at bøgerne i sig selv koster under en 50’er til sammen men fragten koster 75 kr… Altså, jeg forstår det godt, det er bare en lidt mærkelig fornemmelse at betale så lidt for bøgerne…

.com er USA, så tingene bliver ret meget dyrere i told moms og fragt. Med mindre det er kindle-bøger, selvfølgelig. Men man kan sagtens handle med dem, hvis de nu har noget man ikke kan leve uden og vil betale prisen… :smiley:
.co.uk derimod, der kan du få det sendt gratis, hvis du bevæger dig over en vis beløbsgrænse, og der er ikke ekstra told og moms.

Det gjorde jeg så ikke. 4,84 pund for to bøger, og så lige ca. 8 pund i forsendelse osv. :slight_smile:

fra .com siden risikerer du told og moms… det gør du ikke fra uk :slight_smile:

Jeg køber altid fra .co.uk siden hvis jeg på nogen måde kan. Netop for at spare moms/told - og de 160 kr PostDanmark vil ha’ for at opkræve det…

Jeg køber også tit brugte bøger via Amazon, mange af deres tilknyttede sælgere sender f. eks. fra England selvom man er inde på .com siden :slight_smile: Så det er også værd at kigge efter :slight_smile:

[QUOTE=TrekkieGrrrl;932948]Jeg køber altid fra .co.uk siden hvis jeg på nogen måde kan. Netop for at spare moms/told - og de 160 kr PostDanmark vil ha’ for at opkræve det…
[/QUOTE]
Og en astronomisk fragtpris…

Ja også det :slight_smile:

Bare til info, så kommer der altså moms på varerne fra England - dansk moms endda, ligesom fra Zooplus :slight_smile: Told og moms har - bortset fra at være noget, staten tjener på - intet med hinanden at gøre :slight_smile:

Nej, det er det ikke - køber du over amazon.com skal du betale told. Til gengæld hvis du bruger en Kindle eller skal have e-bøger er det altid over amazon.com, man skal købe dem.

Tak for info. Jeg kunne godt huske at der kom moms på fra sidste gang jeg købte via amazon, men der giver de jo et estimeret bud, ikk’ Som er med i den der omkostninger og fragt? :gruble:

Og kindle eller e-bog kunne jeg aldrig drømme om :tihi:

[QUOTE=Eife;933072], men der giver de jo et estimeret bud, ikk’ Som er med i den der omkostninger og fragt? :gruble:
[/QUOTE]

Jeg kan ikke huske, at man får et estimeret bud (men det er også længe siden, jeg har købt noget på amazon sidst), men det lyder meget rigtigt, at moms er en del af det, de kalder omkostninger :slight_smile:

Det mener jeg i hvert fald. Ellers så finder jeg jo nok ud af det :høhø:

Jamen, det gør man. De beregner en pris på det hele, som man så betaler. Kommer det til at koste mindre (i told og hvad der nu ellers er af afgifter), får man penge retur. Jeg købte en Kindle i sidste måned, så jeg er ret sikker.

Jo, men nu taler Eva jo om amazon.co.uk (det er i hvert fald det, jeg svarede på, eftersom jeg aldrig har købt fra USA) - der kan man jo ikke købe Kindle, så der er omkostningerne kun moms og fragt, med fragt som en potentiel variabel :slight_smile:

Nåh, jamen fra co.uk behøver de jo ikke estimere noget. Derfor gik jeg ud fra, det var fra com, Eva mente.

Nej, jeg mente faktisk .co.uk, da jeg snakker om moms og ikke told :slight_smile:

Momsen skal vel ikke estimeres? Den ved de da, hvad er?

Men lige meget - du har jo fået svar på dit spørgsmål.

[QUOTE=galath;933477]Momsen skal vel ikke estimeres? Den ved de da, hvad er?

Men lige meget - du har jo fået svar på dit spørgsmål.[/QUOTE]

Ja, det er bare det jeg husker at de kalder det, som jeg husker det :slight_smile: Men jo, det er nok mere korrekt at sige beregnet udgift, der ligger i fragt og omkostnings-delen :slight_smile:

Jeg vil så lige også påpege at hvis man falder over en bog eller andet på amerikanske Amazon, så er det ikke altid at den er at finde på den engelske. Nogle bøger og ting handles kun via USA :slight_smile: