Amme søges.. (Nær Ulfborg, Holstebro)

Da min moster pt. er på vej mod dyrlægen med hendes hunkat og hendes tre killinger, har jeg lovet at oprette en tråd herinde…

Vi søger en amme til 3 Kurilean Bobtail killinger.!!
Ammen skal helst befinde sig i nærheden af Ulfborg (Vestjylland)…

Min moster kan kontaktes på telefon nummer: 61 75 83 17

På forhånd tak for hjælpen…

Ja så bor jeg vist alt for langt væk…har ellers en hunkat med 2 killinger på lidt over 1 uge…

Hanne hvor bor du???

på sjælland. ca 24 km sydvest fra Roskilde…

arh, det er lige lidt for langt væk…

ja det er jo det… øv også…

Afstanden er vel ligegyldig, hvis killingerne kan reddes?

Annie: det kan jeg heller ikke se at jeg har skrevet det ikke var.?? men kunne der findes en tættere på er det selvfølgelig det vi gør idet vi jo gerne vil have mulighed for at følge killingerne på tæt hold…

Hanne: Hvis det bliver nødvendigt med amme og vi ikke kan finde nogen tættere på, vil vi gerne kunne kontakte dig igen, hvis det er iorden… ?

Ja, det skrev du sådan set her:

Jeg håber det bedste for killingerne.

ja da… du kan finde kontakt info på min hjemmeside

Hvorfor skal der bruges en amme?

Tak Tanja, fordi du oprettede tråden.

Missemor fik 3 killinger født d. 11-4 kl. 19.25 og 20.35 3. killing kom først 10-11 timer senere. vi var lidt i tvivl om der var flere, men efter nogle timer virkede det som om hun var færdig og hun tog sig pænt af de små og var en rigtig hønemor, der kom med det samme de peb.

Hun har ikke spist så meget ud over det våd foder hun har fået og hun spiste også godt af det fra morgenene af, men da jeg kom hjem efter sidst på eftermiddagen, havde hun lagt sig uden for fødekassen, hvilket jeg syntes var underlig, men hun kom og ville kæle og snakkes med. Samt reagere også når killingerne peb.
Da jeg lidt senere var deroppe igen, og jeg kiggede til killingerne og havde dem ude af kasse, var hun pludselig ligeglad med dem og om de peb. Så var jeg ikke længere i tvivl om at der var noget galt.
Vi tog hendes temperatur, den var på 40,1.
Vi ringede straks til dyrlægen og aftale vi skulle komme med det samme.
Da vi frygtede der sad endnu en killing i hende og hun så skulle opereres.

Jeg plejer altid at have KMR mælk på lager, men havde glemt at det var blevet givet til misse mor ved sidste kuld, da det nærmede sig sidste holdbarhed. Da butikkerne jo har lukket, syntes jeg derfor, det var bedst at efterlyse en amme med det samme, så vi havde hende i baghånden, hvis det blev nødvendig.

Misse mor havde heldigvis ikke flere killinger i sig, men har livmoderbetændelse, så hun har fået smertestillende og et skud penicillin, samt vi har fået begge dele med hjem i pille form til hende. Min dyrlæge har skaffet os noget KMR, så vi har det stående, hvis misse mor helt opgiver killingerne.

Det ser dog ud til at det smertestillende har hjulpet og hun ligger nu igen ved killinger. vi vejer de små jævnlig og holder øje med om de får det de har behov for.

Mange tak for hjælpen.

Tak for opdate… håber på det bedste…
Sikke en omgang… god bedring med missemor…

God bedring med missemor. Jeg har også prøvet det, hvor jeg endte med at flaskefodre.

missemor er en rigtig hønemor igen og vogter over killingerne.

Vi kontrolvejer dem for lige at være sikker på at de får gang i mælken igen. den største af killingerne har taget 2g på i løbet af natten, så den skal nok klare sig, desværre har de andre tabt sig, så de har lige fået lidt fortyndet KMR mælk, som de spiste med velbehag.

Jeg vil dog ikke gå igang med fuld fodring, da de helst skulle have gang i mælkebaren igen.