Analkirtel tømning, farve?

Ja, sygdom er det godt nok ikke…

Men hvilken farve har det der kommer ud når analkirtlerne tømmes? Fik spørgsmålet her til aften, men aner jeg godt nok ikke… Ved dog hvordan det lugter :tihi: aka skrækkeligt…

Tror altså de færreste bekymrer sig om farven når det sker :lol: Jeg gør i al fald ikke!!! Det er dælme da bare med at komme i sikkerhed :wink:

Har kun set det ved hunde men regner med at det også ser sådan ud ved katte , det går fra gulgrålligt til et chokoladebrunt og det er lige fra tyndt til tyk flydende . så det kan se meget forseklligt ud.

Altså man får jo nærmest tårer i øjnene af stanken, så det kan være svært at fokusere på farven - men enig med Heidi, chokoladebrun-agtigt, medmindre der er lidt infektion med i spillet.
VH
Susanne

Susanne- Hvordan ser det så ud hvis der er betændelse? :slight_smile:

Den gang Nemo havde betændelse var det gult brunt grumset med blod i, og stank slemmere end nomalt som er slemt nok i forvejen .

Jeg har jo haft den udsøgte…glæde…at stifte intimt kendskab med Gizmos…safter indtil flere gange OG altid på udstillinger OG altid lige inden han skulle til bedømmelse :dokdok:

Og jeg kan udfra det snask jeg har måttet tørre af mig selv, mine bluser og Kongens bukser bekræfte at farven - i hvert fald i Gizmos tilfælde - var sådan gullig over i det lyse brune og konsistensmæssigt mindede det om slim eller en tynd bussemand…lugten behøver jeg vist ikke uddybe yderligere :blegne:

Her forleden, sad jeg i min stol og løftede Sparta op og lagde hende på maven… Halen flyttede sig ned af, og vupti, en stråle gråbrunt meteriale fløj ud i hoved på mig, og på gulvet… der var ingentvivl om hvad der lige var sket, sparta blev sat ned, og jeg gik ud og tog et bad efter at have tøret det af gulvet først:p

:gruble::gruble:

Hvad er det, der er i de omtalte analkirtler når de er fyldt op ??

Puds, pøller, betændelse, eller hvad - siden det dufter så fælt ??

:gruble::gruble:

Er det et problem, at man ikke har prøvet jeres fæle beretninger? :slight_smile: Eller klares det for de fleste katte samtidig med bakkebesøg?

Jeg ved for hunde er det kun et godt tegn man ikke “prøver” det.
Normalt når de presser en pølle ud, bliver de jo smurt af analstoffet. Men kan ophobes af enten betændelse tilstande, eller hvis tynd mave over længere tid:) Sparta var bare i en uheldig situation. og 7/9/13 har jeg aldrig oplevet det hos min hund:)

her er billeder af en analkirtel - sprunget af sig selv - så infektion har der været …

http://www.kattegale.dk/forum/showthread.php?3290-Kan-I-gætte-hvad-det-er

Jeg har heller ikke prøvet noget af det i fortæller om og som jeg forstår det er jeg vist heller ikke gået glip af noget. Men gør det noget eller skal vi bare prise og lykkelige indtil videre?

Pris dig endelig bare lykkelig :slight_smile: Tro mig, du vil have nedgroede tånegle, skattesmæk og vandskade på loftet langt højere oppe på ønskesedlen end problemer med analkirtler :slight_smile:
VH
Susanne

[QUOTE=Susanne W;563605]Pris dig endelig bare lykkelig :slight_smile: Tro mig, du vil have nedgroede tånegle, skattesmæk og vandskade på loftet langt højere oppe på ønskesedlen end problemer med analkirtler :slight_smile:
VH
Susanne[/QUOTE]

…undskyld, men…

:lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol:

Pivnu - Langt de fleste katte klarer det selv ved netop bakkebesøg, som du nævner. Nogle udløser så også i stresssituationer. Min oplevelse er May der giver dyrlægen en omgang, da vedkommende skal tage hendes temperatur :tihi:

Haha, jamen alletiders så, jeg vil forsøge at sætte stor pris på hver dag jeg slipper for at tænke på noget der har med analkritler at gøre overhovedet. Men det er da rart at vide at problemet findes hvis jeg ligepludseligt står midt i det, bogstaveligt talt.