Hej alle I skønne kattefolk ![]()
Jeg har et spørgsmål I måske kan svare mig på…
Da jeg her til aften var igang med at børste og ordne pelsen på vores birma-blanding Kiara, skete der noget lidt bekymrende.
Jeg plejer med jævne mellemrum lige at studse hendes pels under hagen med en klipper (da det bliver da langt at det sidder fast oppe i munden på hende når hun slikker sig - men nu til sagen, idag ville jeg lige studse hende bagtil, da hun indimellem kan få afføring til at sidde i pelsen der hvis ikke der holdes fri for den lange pels - jeg vælger så at lægge hende på ryggen så jeg kan holde hende, da hun ellers går når vi skal ordne noget i det område.
Men da jeg forsøger at dele pelsen og lægger hånden på hende over omkring anus, sprøjter der sådan en blakket gråhvid væske ud på hendes hale
Jeg tørre det væk og det lugter virkelig grimt.
Hvad dælen kan det være? Hendes analkirtler? Og betyder det at de trænger til at blive tømt eller hvad? ![]()
Nu har jeg efterhånden haft katte i mange år og aldrig oplevet det her så er lidt bekymret!
Info om Kiara, hun er en meget langhåret Hellig Birma/ragdoll/perser-blaning, på 3,5 år. Hun er naturligvis steriliseret.