Anbef. af dyrlæge i nærheden af Horsens

Hej allesammen. :slight_smile:
Jeg vil høre jer, der bor i nærheden af Horsens (8700), hvilke dyreklinikker i området, i har gode erfaringer med, men også gerne dem, i har haft uheldige erfaringer med.

Der er efterhånden en ganske god stemning herinde omkring Bygholm. Jeg har ikke selv haft behov for at komme der endnu.

Bygholm har jeg selv rigtig gode erfaringer med, fra da de opererede min hankat :slight_smile:

Boede jeg på de kanter blev det også Bygholm

Helt klart Bygholm! Men jeg (eller min gode veninde!) har fået lavet udmærkede kejsersnit af Eva i Hornsyld, hun og manden er både behagelige og dygtige nok. Dorthe Lebech i Vrønding er udmærket til mindre ting - meget sympatisk, og har en sød og dygtig assistent, Bonnie, ansat. Lund ville jeg holde mig på lang afstand af. Bygholm er dog helt klart toppen af kransekagen i Østjylland.
VH
Susanne

[QUOTE=Susanne W;701756]Helt klart Bygholm! Men jeg (eller min gode veninde!) har fået lavet udmærkede kejsersnit af Eva i Hornsyld, hun og manden er både behagelige og dygtige nok. Dorthe Lebech i Vrønding er udmærket til mindre ting - meget sympatisk, og har en sød og dygtig assistent, Bonnie, ansat. Lund ville jeg holde mig på lang afstand af. Bygholm er dog helt klart toppen af kransekagen i Østjylland.
VH
Susanne[/QUOTE]

Tak for svarene.
Jeg er lidt skuffet over Dorthe Vrønding dyreklinik. Jeg var derhenne for at få min killing vaccineret 1. gang. Hun påstod hårdnakket, at der bare maks. måtte gå 3 mdr. imellem de to vaccinationer, selv om jeg fortalte hende, at jeg flere steder havde læst, at der maks. måtte gå 4 uger. Jeg valgte dog at stole på hende, da jeg tænkte, at hun måtte vide bedre, da hun er dyrlæge.:S

Jeg har jo så fundet ud af siden hen, ved hjælp af jeres fantastiske ekspertise, at jeg jo havde ret med de 4 uger.

Hun skal til dyrlæge i næste uge ( jeg valgte Bygholm) :thumbup:, hvor hun skal revaccineres, øremærkes, og neutraliseres. Det er 6 uger siden, hun fik d. første vaccine, og nu er jeg jo lidt bange for, hvad konsekvenserne er/kan være, når der er gået mere end 4 uger imellem. :frowning:

Ingenting. Der er ikke tale om 4 uger punktum. Der må godt gå lidt længere tid - eller lidt kortere. Det har lige været oppe i en anden tråd. Kardinalpunktet er at hun bliver revaccineret.
VH
Susanne

[QUOTE=Susanne W;701812]Ingenting. Der er ikke tale om 4 uger punktum. Der må godt gå lidt længere tid - eller lidt kortere. Det har lige været oppe i en anden tråd. Kardinalpunktet er at hun bliver revaccineret.
VH
Susanne[/QUOTE]

Nu har jeg ikke lige set den tråd du åbenbart har lavet, men den trådSusanne snakker om er denne her :slight_smile: Hvor konklusionen altså er en anden…

Edit: Ah, jeg ser at du faktisk deltager i tråden? Så nu undrer jeg mig over at du kommer til den konklusion ud fra tråden at det skal være 4 uger? :slight_smile:

Hvis du læser i tråden kan du se, at der er lagt et link ind af en bruger. ( dette link http://www.dvmvac.com/FVacs1.shtml )
Der bliver skrevet, at revaccinationen skal ske 3-4 uger. Derfor skrev jeg som jeg gjorde.:slight_smile:

Dyrlæger er jo smag og behag.

Skulle jeg bruge en dyrlæge i Horsensområdet, så ville jeg nok vælge at splitte op, så jeg ikke kun havde 1 men 2, for så brugte jeg helt klart Lund Dyreklinik til dagligdagsting - har ALDRIG haft en dårlig erfaring med Lars Preisler, og jeg har 3 birmaer hos ham pt, som bor hos mine forældre - top service og “billig” og har aldrig fejlbehandlet et dyr fra os siden 87 - men vi har også kun haft 1 tilfælde, hvor der kræves akut dyrlæge på alle de år, så det er jo ikke den store erfaring der. Da vi havde hunde var det ligeledes kun gode erfaringer, og idet vi arvede 2 dyr fra dem i 87 (fra internatet) så fik vi særlig økonomisk pleje ;O) der gik mange år iden jeg betalte for en konsultation, fordi vi havde reddet Trine Golden retriever og Fnuggi Perserpige.

Bygholm har jeg ikke selv nogen erfaringer med, kun hvad jeg hører - og det er helt klart i top med viden mv. Men jeg blev ret rystet over behandlingen af den eneste Con Meo der har været i klinikken. Den var døende og sendt derop af anden dyrlæge, idet han ikke havde ekspertisen til den kat. På Bygholm fik katten straks diagnosen Tør FIP ** med den diagnose ved vi, at der ikke er noget at gøre, og katten var i utrolig dårlig stand da den kom derop jf den anden dyrlæge, men han viste ikke hvad den fejlede og ville give den en chance. Og desuden kan diagnosen ikke gives uden obduktion, idet de kliniske tegn ikke er nok til en sikker diagnose. - så jeg betragter den faktisk ikke som en FIP, og slet ikke når min erfaring siger, at de kliniske tegn tidligere har vist sig være nyresyge katte, som alle tidligere obduktioner af vores linier har vist) men på trods af det var han indlagt i 5 dage, og den blev jo aflivet den sidste dag ( ja den kunne jo ikke den første dag ;O) ).
Da ejerne var oppe for at sige farvel inden aflivning, skulle der lige tages en sidste blodprøve - med dyrlægens begrundelse, at de skulle se om den iværksatte behandling havde virket…Den blodprøve kom ejerne også til at betale for.

Ejerne syntes de havde fået en god behandling, og det er jo dejligt - men de spurgte mig hvad årsagen var til, at de skulle betale for den sidste blodprøve - og ja det kunne jeg jo kun bede dem spørge Bygholm om, for jeg mener ikke, at vi kunder skal betale for, at de kan blive klogere, når det ikke har til gavn for katten. Jeg havde jo helt klart valgt at anbefale en obduktion istedet for den sidste blodprøve, som var temmelig dyr endda - men dyrlæger er jo forskellige.

Skulle jeg vælge, den for mig bedste dyrlæge i Jylland, så ville jeg helt klart vælge Abild Dyreklinik v/Knud Steensborg. Der har jeg kun de varmeste anbefalinger som kan gå til. Og jeg kører gerne de 200 km frem og tilbage fra Kolding, hvis jeg havde brug for dem - istedet for at stoppe i Horsens som er midtvejs

Hilsen Heidi

[QUOTE=Con Meo;701892]
Skulle jeg bruge en dyrlæge i Horsensområdet, så ville jeg nok vælge at splitte op, så jeg ikke kun havde 1 men 2, for så brugte jeg helt klart Lund Dyreklinik til dagligdagsting - har ALDRIG haft en dårlig erfaring med Lars Preisler,[/quote]
Dejligt - for jeg har kun få erfaringer med Lars, og de har desværre alle været negative i en grad, så hvis han har vagten, så kører jeg hellere til Skanderborg med et kejsersnit end jeg stopper hos Lars…! Men sådan har alle erhvervsdrivende det jo - der er både glade og knap så glade kunder i butikken.

På Bygholm fik katten straks diagnosen Tør FIP ** med den diagnose ved vi, at der ikke er noget at gøre, og katten var i utrolig dårlig stand da den kom derop jf den anden dyrlæge, men han viste ikke hvad den fejlede og ville give den en chance. Og desuden kan diagnosen ikke gives uden obduktion, idet de kliniske tegn ikke er nok til en sikker diagnose. - så jeg betragter den faktisk ikke som en FIP, og slet ikke når min erfaring siger, at de kliniske tegn tidligere har vist sig være nyresyge katte, som alle tidligere obduktioner af vores linier har vist) men på trods af det var han indlagt i 5 dage, og den blev jo aflivet den sidste dag ( ja den kunne jo ikke den første dag

Ja et eller andet er der jo galt her, for man kan sagtens skelne FIP fra nyresvigt i en blodprøve, og det kan da undre mig, at der står en dyrlæge på Bygholm, der ikke kan? Du kan jo sagtens afskrive det som IKKE værende FIP - men det kan du jo lige så lidt afvise uden at have analyseret blodprøverne, som du mener det ikke kan fastslåes uden obduktion. Der findes faktisk nogle gode markører på blodprøver, som med meget stor sandsynlighed afgør om der er tale om FIP. Det tror jeg da godt, at Bygholm ved…
VH
Susanne

[QUOTE=bettina87;701874]Hvis du læser i tråden kan du se, at der er lagt et link ind af en bruger. ( dette link http://www.dvmvac.com/FVacs1.shtml )
Der bliver skrevet, at revaccinationen skal ske 3-4 uger. Derfor skrev jeg som jeg gjorde.:)[/QUOTE]

Nej, det der er anbefalinger… Dvs. at det er det mest optimale for størst antal. Det er ikke det samme som at det skal være :slight_smile:

Halløjsa Susanne

jeg skriver altså ikke nyresvigt ;O) - jeg siger heller ikke, at det ikke var FIP, eller at det var nyrene - men at min erfaring har været, at det har været nyrene.

Der er også stor sansynlighed for at det er FIP til at give diagnosen…

Et kejsersnit er for mig heller ikke “en dagligdagsting” og derfor ville jeg eks også vælge 2 dyrlæger, hvis jeg følte behovet for det

KH Heidi