Anbefal en damprenser?

Jeg har fået et “gavekort” på 1000 kr til en damprenser af mine forældre i julegave. Så nu skal jeg have fundet mig sådan en :smiley:

Hvilken damprenser har folk herinde, og hvad er fordele og ulemper? Jeg vil især bruge den til at vaske gulvene, og så nok til at give sofaen etc. en tur engang imellem :slight_smile:

Jeg har jo den fra Karcher, som du også har lånt.
Nu har jeg fået brugt den her i lejligheden også, og det er næsten som om vi har fået nye gulvtæpper. Den har også fjernet nogle pletter på sofaen, som Johnny ikke har kunnet få af :slight_smile:

Jeg har en Black & Decker steamer (deres første udgave), som jeg er rigtig glad for. Den fylder ikke voldsomt og er effektiv. Black & Decker har nu deres nye udgaver på markedet, hvor den dyreste (på Pixmania) koster 1160 inkl. porto. Fordelen ved den er, at den udover selve damprenseren også har et håndholdt dampapparat (lidt a’la dem man ser på TV-shop/Twins).

Mine fordele og ulemper baserer sig på den udgave jeg har (og som jeg antager også er ved den nye udgave):

Fordele:

  • Enkel betjening
  • Fylder ikke alverden
  • Effektiv rengøring med mulighed for at vælge forskellige programmer (den damper dog ikke så voldsomt, som dem i reklamerne for TV-shop/Twins)
  • Den er ikke voldsom tung

Ulemper
- Prisen (man kan trods alt få billigere udgaver af damprense-delen, og så supplere med et håndholdt apparat)

  • Virker lidt plastik-agtigt
  • Tilbehør (klude) er dyre og kan kun vaskes ved 30 grader (eller det anbefales der)

Min Kärcher har besluttet sig for at gøre sig besværlig. Proppen har simpelthen sat sig fast. Uanset hvor meget jeg forsøger, kan jeg ikke få den af. Og så er den altså ikke meget værd. Om det er noget specielt for Kärcher-propper, ved jeg ikke. Men irriterende er det.

Men selv mens min Kärcher virkede, ville jeg have H2O-moppen, hver gang jeg så den i TV-shoppen :høhø:

Tak for jeres svar. Ja, den fra Kärcher, som jeg har haft lånt virker nem og effektiv at bruge, god for min ryg ifht en gulvmoppe. :slight_smile:

Jeg må lige kigge lidt nærmere på den fra Black og Decker, som Maibrit fortæller om :slight_smile:

Tro bare du skal passe på med at købe den for billig men Kärcer ville jeg også sige er rigtig godt men ville ikke købe den billigst model

Tjaeh, 1000 kr er det der er :wink: Så må vi se om det er for billigt eller ej, jeg har ikke undersøgt priser endnu.

Jeg har nu i …det må blive 5 år haft en Kärcher.

Jeg er meget glad for den, dog skal mine lakerede parketgulve have en meget forsigtig omgang…man skal ikke falde i staver med en damprenser på et lakeret parketgulv. :smiley:
Men den er den eneste, der kan renholde mit bryggersgulv. Jeg og alle gæster her, benytter mit bryggers som indgang (der kan jeg lave sluse, så Sim-Sim ikke drøner ud)…gulvet er et gråmalet betongulv, og dét bliver beskidt…men med Kärcher blev gulvet mere lysegråt=mere rent.

Til Ingrid, hvor proppen ikke kan løsnes…maskinen skal være helt tom før min damprensers prop kan løsnes.:slight_smile:

Jeg har denne billige Montiss (endnu billigere da jeg købte den i gul) der både af udseende og udstyr ligner en kopi af den Kärcher man blandt andet kan købe i Harald Nyborg. Jeg synes den fungerer upåklageligt og har gjort det et års tid nu, jeg bruger den primært til gulvvask, men den er også blevet brugt til afvaskning af køkkenlåger, loft, karme, toilet, vaske, badekar og dampning af møbler og kradsetræer i forbindelse med min mølinvasion.

Det eneste jeg ikke bruger den til, er at pudse vinduer. Der bruger jeg den gammeldags metode :tihi:

Kärcher! Super god kvalitet.:thumbup: Jeg mener faktisk ik jeg gav mere end omkring 1000 for den , den var på tilbud i Bilka.
Jeg har haft sådan en opret stående, billig én, den var ikke engang den billige pris værd :thumbdown:

Jeg har også fået en plet væk der var på sofaen som var umulig at få af med andet og desuden flere år gammel :slight_smile:

Man kan få en Kärcher for ca. 700 kroner. Det afhænger af, hvor stor vandbeholderen er, men til almindelige rengøring i lejlighed eller hus vil jeg mene, man kan nøjes med en af de små.

Ja, og vi har jo ikke noget giga hus. Jeg må se hvad Henriette’s er, for den holdt fint til en hel omgang herhjemme :slight_smile:

Min Karcher er købt i Harald Nyborg, den kostede omkring 700. Jeg købte så nogle ekstra klude med, men faktisk fungerer den også fint med almindelige karklude/gulvklude (de typer der er strikkede/vævede som en “gammeldags” karklud)
Jeg synes den er god og røret er langt nok til at man ikke bliver komplet krumbøjet af at bruge den.

Jeg har haft en kraftig model Kârcher jeg købte brugt og var meget glad for. Nu har jeg en Nilfisk Alto - den er jeg også glad for.

Tip: vask kludene uden skyllemiddel

jeg har købt en mærke ukendt , men bruger den kun til at rense gulvtæppe med. Synes den ødelægger gulvene

http://www.guloggratis.dk/hvidevarer/andre-hvidevarer/andet/annonce/21477220-krcher-sc1402-damp-renser#image-75322179 der står byd den er lidt kraftigere

Tak :slight_smile: Men den er så bare lige i Brønderselv. Og jeg foretrækker nu at købe sådan noget fra ny af selv, og have garanti :slight_smile:

[QUOTE=Gizzemissen;1143680]Jeg har denne billige Montiss (endnu billigere da jeg købte den i gul) der både af udseende og udstyr ligner en kopi af den Kärcher man blandt andet kan købe i Harald Nyborg. Jeg synes den fungerer upåklageligt og har gjort det et års tid nu, jeg bruger den primært til gulvvask, men den er også blevet brugt til afvaskning af køkkenlåger, loft, karme, toilet, vaske, badekar og dampning af møbler og kradsetræer i forbindelse med min mølinvasion.

Det eneste jeg ikke bruger den til, er at pudse vinduer. Der bruger jeg den gammeldags metode :tihi:[/QUOTE]

Det er også den jeg har, og jeg er glad for den, men tror jeg vil have en Kärcher, når jeg skal have en ny en gang.

Nu er jeg nysgerrig - Jeg aner ikke en pind om damprensere, men kan forstå, at mange er glade for dem :slight_smile:

Kan de bruges til alle gulvtyper? Gamle rå trægulve? Ludbehandlede trægulve? Og gamle klinker (ikke blanke mere, men mere rå i overfladen).

Normalt kravler jeg rundt på alle fire med spand, gulvklud og skrubbe + brun sæbe eller træsæbe, men det ville da være noget nemmere nu med en damprenser - hvis altså gulvene kan tåle det :? Jeg har den idé at gulvene har godt af sæbebehandlingen (beskyttelse), men måske er det “forældet” snak ?

[QUOTE=Beydana;1143911]Nu er jeg nysgerrig - Jeg aner ikke en pind om damprensere, men kan forstå, at mange er glade for dem :slight_smile:

Kan de bruges til alle gulvtyper? Gamle rå trægulve? Ludbehandlede trægulve? Og gamle klinker (ikke blanke mere, men mere rå i overfladen).

Normalt kravler jeg rundt på alle fire med spand, gulvklud og skrubbe + brun sæbe eller træsæbe, men det ville da være noget nemmere nu med en damprenser - hvis altså gulvene kan tåle det :? Jeg har den idé at gulvene har godt af sæbebehandlingen (beskyttelse), men måske er det “forældet” snak ?[/QUOTE]

Jeg sidder lidt med samme spørgsmål. Jeg tænker at gamle rå trægulve vil “rejse sig” ved den høje temp og fugt. Der ville jeg være meget betænkelig ved at bruge den på :slight_smile: Jeg vil til enhver tid bruge spåner eller brun sæbe, for at danne en beskyttende hinde, men jeg er også gammeldags :wink: