Anbefal en dyrlæge: Odense/Fyn

Mit oprindelige valg af dyrlæge var lidt tilfældigt, og jeg kunne godt tænke mig at høre om jeres erfaringer med dyrlæger i Odense eller på Fyn generelt. Hvis en eller anden er helt exceptionelt god, vil det måske være værd at køre efter, selv om det er uden for Odense.

Ikke at jeg ved meget om dyrlæger på Fyn, men jeg har kun hørt godt om Tune Aas Mortensen på Overgades Dyreklinik i Odense C.

Tune er super…Og er SÅ glad for katte og knald dygtigt :slight_smile:

dem der i odense må have mest erfaring med katte må være enten højby eller odense dyrehospital, da det er de to der har henholdsvis kv og inges kattehjem.
jeg bruger selv odense dyrehospital da det er det nærmeste, elllers var valget faldet på højby.
overgades var jeg ikke specielt begejstret for

Vi bruger fortsat Nordfyns Dyreklinik i Otterup, fordi jeg er glad for Bente, vores dyrlæge. Hun ved rigtig meget og tager på mange kurser om både kat og hund. Hun havde lige opdaget glæderne ved vandfontæner sidst jeg var der :tihi:.
De er også rigtig søde til at finde en hurtig tid (ofte på dagen), når man ringer.

Men lyder til, at der er flere kompetente herinde i byen, så der er ingen grund til at køre hele vejen ud på nordfyn ;). Har også kun hørt godt om Højby. :slight_smile:

Højby (dyrlæge Kirsten Brock) http://www.hojbydyreklinik.dk/ og Ringe (dyrlæge Ayoe Klingenberg) http://www.dyrlaegen.dk/ er vi glade for.

Det var faktisk også mit (eneste) ræsonnement, da jeg valgte. Jeg kendte ingen dyrlæger og havde på det tidspunkt heller ikke andre end kattehjemmenes anbefalinger. Men uden at nævne nogen navne er jeg alligevel kommet lidt i tvivl om den viden, mine dyrlæger har om katte, i hvert fald på nogle områder.

Og så er der en anden oplevelse med en af dyrlægerne, som jeg ikke helt kan komme over. Blandt andet fordi jeg bebrejder mig selv :S

Min ene kat er skrækslagen for at køre bil og hader at komme i transportkassen. Når jeg endelig når ned til dyrlægen, sidder hun gerne og kryber sammen helt langt tilbage i kassen i det ene hjørne. Det gjorde hun også den omtalte gang - og så tog dyrlægen kassen, vendte bunden i vejret på den og rystede hende ud! :ked:

Sidste gang, jeg var der, fik jeg heldigvis en anden dyrlæge, der var meget mere nænsom og hensynsfuld. Men alt i alt synes jeg alligevel, jeg godt vil høre, hvilke erfaringer I andre har.

[quote=galath;534904]Det var faktisk også mit (eneste) ræsonnement, da jeg valgte. Jeg kendte ingen dyrlæger og havde på det tidspunkt heller ikke andre end kattehjemmenes anbefalinger. Men uden at nævne nogen navne er jeg alligevel kommet lidt i tvivl om den viden, mine dyrlæger har om katte, i hvert fald på nogle områder.

Og så er der en anden oplevelse med en af dyrlægerne, som jeg ikke helt kan komme over. Blandt andet fordi jeg bebrejder mig selv :S

Min ene kat er skrækslagen for at køre bil og hader at komme i transportkassen. Når jeg endelig når ned til dyrlægen, sidder hun gerne og kryber sammen helt langt tilbage i kassen i det ene hjørne. Det gjorde hun også den omtalte gang - og så tog dyrlægen kassen, vendte bunden i vejret på den og rystede hende ud! :ked:

Sidste gang, jeg var der, fik jeg heldigvis en anden dyrlæge, der var meget mere nænsom og hensynsfuld. Men alt i alt synes jeg alligevel, jeg godt vil høre, hvilke erfaringer I andre har.[/quote]

Kan man ikke tage toppen af transporttasken? Bernie er lidt tøvende med at komme ud, så piller vi altid låget af, så han kan se sig lidt om og frivilligt forlader kassen. Ellers tror jeg såmænd, at han var blevet undersøgt i kassen :tihi:.
Bølle var blevet uvenner med dem, da han skulle kastereres, så han var heller ikke meget for at komme ud, men det var det samme. Han fik lov at komme ud på egne betingelser. :slight_smile:

Jeg har højby og er utroligt glade for dem, de tænker også på ens økonomi :slight_smile:

Jeg bruger Assens Dyreklinik (lidt længere væk fra Odense) De er så utrolig søde, tager sig altid god tid til katten.

Jeg ved at en veninde bruger en bestemt dyrlæge i Odense… vil da lige prøve at spørge hende hvilken :slight_smile:

[B]Vi har Borreby Dyreklinik http://www.borreby-dyreklinik.dk/index.php?option=com_content&view=frontpage&Itemid=56

Dawn er super god til katte, jeg kender flere, der kører langt for at komme til hende bl.a fra sønder jylland, så hun må kunne sit kram :slight_smile:
Hun er nogle gange lidt svært at forstå, da hun taler med amerikansk accent, men hun er super sød :wink:
Hun har speciale i hunde- og katte adfærd…

[/B]

Jeg kan anbefale DyrlægeRingen i Glamsbjerg (ca. 15 min. kørsel fra Odense)

[B]www.dyrlaegeringen.dk[/B]

Inge Ottesen er fagdyrlæge i hund og kat og har et fantastisk tag på katte …
de bliver som “smør” i hendes hænder :slight_smile:

Derudover er hun en DYGTIG og grundig dyrlæge.