Anbefal en god gryde

Jeg har Kløverblad, en enkelt Le Creuset gryde og nogle Tefal-gryder. Og så et par af dem Føtex havde man kunne få for guldmærker.De er hurtigt blevet mine yndlingsgryder.

Bortset fra to Tefalgryder (og panderne) er de alle uden belægning.

Vi købte nye gryder for …hmm… 1-2 år siden da vi fik induktionskogeplade. Heldigvis kan jeg stadig bruge mine støbejernsgryder (stegegryde/le Creuset/Støbejernspande) på dem :slight_smile:

Jeg er også helt vildt glad for vores Føtex-guldmærke-gryder g Men ellers så er scanpan også rigtig skønt. Men min store drøm er nok at få ene le creuset gryder og pander på sigt… Vi har 2 minigryder, det er det indtil videre… Der er nok lang vej…

:inlove::inlove:

Tusind tak for alle jeres indlæg - jeg vil skrive en seddel med alle de mærker I har nævnt og gå på jagt i en køkken-butik - det er bare rart med gode gryder, når man laver mad.

ScanPan og Le Creuset er hvad vi har herhjemme. ScanPan er geniale dem er jeg så glad for, har til dato ikke brændt noget på :slight_smile: ikke at jeg tit brændte mad på, men tit langstidskoger vi vores mad, og der kunne det før brænde på i alle de gryder med diverse belægninger i, ScanPan holder til det :slight_smile:

Jeg har et helt sæt scanpan og er rigtig glad for dem :slight_smile: De er alle uden teflon eller hvad det nye slags hedder, da jeg var nede for at købe dem, sagde ekspedienten, at hvis det var fordi jeg gerne ville beholde dem i mange år frem, så skulle jeg vælge uden, da det altid vil blive slidt, uanset mærket. Så jeg har bare købt en billig pande ved siden af med belægning, har faktisk heller ikke oplevet noget sætte sig fast i gryderne, så skulle det da være hvis det brænder på, og det prøver man jo at undgå:D
håndtagene bliver ikke varme og så er de med glaslåg, hvilket jeg er glad for, så man kan se om det koger :slight_smile:
Har godt nok kun haft dem i et halvt års tid, men indtil videre har jeg kun positivt at sige om dem :slight_smile:

:inlove:

Det ser ud som om ScanPan fører på point lige nu - jeg vil nemlig helst ikke have gryder/pander med belægning.

De aller-aller bedste gryder, jeg har haft - er der sikkert ikke mange af jer, der kender - men det er sorte gryder uden på og så er de gråmelerede indeni.

Gode gamle gryder i en SUPER kvalitet :ok:

Jeg har også ScanPan - både i gryder og pander. Jeg har haft mine i ca. 4 år nu, og bortset fra bunden mod komfuret så ser de ud som nye :slight_smile: Det er faktisk svært at brænde noget på i dem :wink: Jeg er specielt glad for min sautépande, hvor der kan være en ordentlig gang mørbradgryde i :smiley:

Tut, pyt da med kvaliteten, bare de er lyserøde :tihi:

[QUOTE=Theomilou;1071541]Tut, pyt da med kvaliteten, bare de er lyserøde :tihi:
[/QUOTE]

:klapper::klapper::klapper::klapper::klapper:

Nej, hvor er de SKØNNE !!!

Er det dukkegryder eller rigtige gryder ??

MIG HA* !!!

Det er dukkegryder :slight_smile:

:tihi:

Ok… de er bare SÅÅÅÅÅÅ fine :wehuu:

Man kan sikker godt finde nogle lyserøde gryder.

Jeg har en lilla stegepande, som er både flot og velfungerende.

[QUOTE=velfa;1071563]Man kan sikker godt finde nogle lyserøde gryder.

Jeg har en lilla stegepande, som er både flot og velfungerende.[/QUOTE]

:inlove:

Ja, jeg har set at man kan få f.eks. farvede stegepander - tror, at det er Tefal der har fået lidt farver på :slight_smile:

[QUOTE=ThildeL;1071448]Eva Trio, Eva Trio, Eva Trio !!

Vores Jamie Oliver køkkengrej uanset om det er gryder, hvidløgspresser osv. dutter ikke![/QUOTE]

Som Thilde siger: Eva Trio!

Mine Eva Trio gryder er mindst 20 år gamle, og de holder sig fantastisk efter så mange års brug. Man kan dårligt se, de er brugt. De er uden belægning :slight_smile:

Jeg er heller ikke til Jamie Olivers ting - en stegepande blev smidt ud efter ca. et års brug. Jeg har også hvidløgspresseren, men jeg har opgivet at bruge den.

Eva Trio…jeg har gryder i alle størrelser, sauterpander…jeg eeeelsker dem.

Jeg har købt en lille stegepande på 20 cm i dag - den her - der var halv pris i Kvickly i Roskilde - også på gryder.

Tag ind iKunst og Køkkentøj og se på udvalget. De fører ganske enkelt kun kvalitet. En farlig, farlig butik. :høhø:

Jeg drømmer om Le Creuset. Og de kommer i mange forskellige farver.

Og udformninger. Det har en serie, hvor gryderne er udformet, som grønsager. Tomat, hvidløg, peberfrugt og græskar. De er bare SÅ flotte!

Le Creuset er også godt.
Havde ikke tænkt på det, da det sleeet ikke er min stil