Og jeg har haft begge dele med indvendigt “slip-let”…
Belægningen går i stykker (for mig) indenfor ca 2 år… meget irriterende, da gryden så faktisk ikke længere må bruges!
Så sidst jeg købte nye gryder blev jeg ærligt talt nærig og købte et billigt kaserollesæt i IKEA, pris 149 kr for tre stk i tre forskellige størrelser - simpelthen fordi det kan jeg acceptere at skulle smide ud efter kort tids brug…
Jeg har stadig alle tre kasseroller nu her ca 6 år senere :klapper: kun den ene begynder at se lidt træt ud…
[QUOTE=Ann K;1071411]Og jeg har haft begge dele med indvendigt “slip-let”…
Belægningen går i stykker (for mig) indenfor ca 2 år… meget irriterende, da gryden så faktisk ikke længere må bruges!
Så sidst jeg købte nye gryder blev jeg ærligt talt nærig og købte et billigt kaserollesæt i IKEA, pris 149 kr for tre stk i tre forskellige størrelser - simpelthen fordi det kan jeg acceptere at skulle smide ud efter kort tids brug…
Jeg har stadig alle tre kasseroller nu her ca 6 år senere :klapper: kun den ene begynder at se lidt træt ud…[/QUOTE]
Jeg har haft mine Jamie Oliver gryder i 6 år nu og de virker stadig lige præcis som de skal, intet er gået i stykker på dem og beægningen sidder som stadig lige så godt som dag jeg fik dem…
Ja, jeg ved det… det burde være rigtig god kvalitet - og det var da også derfor at jeg købte et sæt i sin tid. Jeg ville have kvalitet og ikke igen stå med gryder med ødelagt belægning - mine Eva Solo gryder var købt som anden sortering, så måske var det derfor at belægningen ikke var god nok… Tefalgryder skulle afløse dem.
Forestil dig min enorme skuffelse, da jeg i løbet af knap tre år måtte kassere samtlige gryder, bortset fra den store 5 liters suppegryde som jeg kun bruger yderst sjældent…
Jeg ved ikke med gryder, men jeg har en pande fra ScanPan, og det er verdens bedste pande. Den tåler metalredskaber og er supergod. Jeg skal snart have nye gryder, og har tænkt mig at købe ScanPan, for hvis gryderne er bare halvt så god som panden, så er de rigtig gode
[QUOTE=Ann K;1071416]Ja, jeg ved det… det burde være rigtig god kvalitet - og det var da også derfor at jeg købte et sæt i sin tid. Jeg ville have kvalitet og ikke igen stå med gryder med ødelagt belægning - mine Eva Solo gryder var købt som anden sortering, så måske var det derfor at belægningen ikke var god nok… Tefalgryder skulle afløse dem.
Forestil dig min enorme skuffelse, da jeg i løbet af knap tre år måtte kassere samtlige gryder, bortset fra den store 5 liters suppegryde som jeg kun bruger yderst sjældent…[/QUOTE]
Jeg vil vove at påstå at 2. sortering nok er årsagen til at gryderne ikke har kunne holde belægningen Og det er VIRKELIG trist!
Men det er jo derfor at de bliver til 2. sortering og dermed så meget desto billigere at indkøbe. Og det er derfor at jeg altid køber mine gryder til fuld pris (fair et par stykker er købt på tilbud men de har alle været 1. sortering). For jeg ville bare blive SÅ ked af det hvis ejg lige pludselig stod i samme situation og skulle kassere det hele fordi belægningen ikke holdt mere…
Jeg har Eva Trio gryder, dog uden belægning i, og de er i nærheden af 20 år gamle. Dog kan man da se at de har været brugt, men det er mest på undersiden. Seneste indkøb er en grillpande, som med garanti også vil kunne slå en evt indbrudstyv ud ( den er lavet af støbejern)
[QUOTE=Ann K;1071411]Og jeg har haft begge dele med indvendigt “slip-let”…
Jeg har stadig alle tre kasseroller nu her ca 6 år senere :klapper: kun den ene begynder at se lidt træt ud…[/QUOTE]
Jeg købte et par gryder i IKEA da jeg flyttede hjemmefra, de holder endnu efter 10+ år .
[QUOTE=LIH2;1071423]Jeg har de her gryder på 5. år - de er rigtig gode. Håndtagene bliver kun lunkne og de kan bruges til induktion
Åh ja… vores Eva trio sautépande holder og holder og holder… er tung som et ondt år, men er bare god! Trods at den også er en anden sorteringsvare men der er heller ikke belægning i
Helene… 2 sortering har meget sjældent noget med belægning at gøre… Det vil producenterne ikke have siddende på sig, så hvis belægningen er i stykker, så kommer varen slet ikke til salg…
Vores Tefalgryder, også Jamie Oliver, var skam dyrt indkøbt førstesortering - belægningen begyndte at krakelere i den mest brugte gryde efter ca 1 år… en gryde til dengang omkring 500 kr! Det er i min verden uacceptabelt…
Derfor købte jeg de billige IKEAgryder… for hvis belægningen alligevel gik i stykker efter et år eller to, så ville det ikke ærgre mig så meget når de kun havde kostet 149 kr… Man kan sige, at jeg købte dem med forventningen om at de ville gå i stykker
[QUOTE=Ann K;1071442]Åh ja… vores Eva trio sautépande holder og holder og holder… er tung som et ondt år, men er bare god! Trods at den også er en anden sorteringsvare men der er heller ikke belægning i
Helene… 2 sortering har meget sjældent noget med belægning at gøre… Det vil producenterne ikke have siddende på sig, så hvis belægningen er i stykker, så kommer varen slet ikke til salg…
Vores Tefalgryder, også Jamie Oliver, var skam dyrt indkøbt førstesortering - belægningen begyndte at krakelere i den mest brugte gryde efter ca 1 år… en gryde til dengang omkring 500 kr! Det er i min verden uacceptabelt…
Derfor købte jeg de billige IKEAgryder… for hvis belægningen alligevel gik i stykker efter et år eller to, så ville det ikke ærgre mig så meget når de kun havde kostet 149 kr… Man kan sige, at jeg købte dem med forventningen om at de ville gå i stykker :)[/QUOTE]
I såfald vil jeg sige at du har været meget meget uheldig, for alle dem jeg kender der har Eva eller JO de har ikke andet end ros til overs for dem, og de bliver bare ved med at holde…
Jeg har haft både pander og gryder med slip-let belægning i forskellige mærker (Bl.a. Scanpan og Eva Trio), og alle har de holdt ret dårligt, synes jeg. I løbet af det sidste års tid har jeg købt to Jamie Oliver Tefalpander, og indtil videre synes jeg de holder nogenlunde, de ser i hvert fald stadig rimelige ud i belægningen.
Mht. Ikea-gryder, så læste jeg engang en eller anden test af køkkengrej, og IKEAs ting klarede sig FORBLØFFENDE godt i testen. I visse tilfælde endda bedre end mange af de dyre mærker… Så jeg tror nu ikke man går helt galt i byen med en omgang IKEA- køkkengrej.